2010-03-14, 16:52
Bannlyst
Jag sitter på jobbet med ett par polare (vi kallar dom person F, R och P) och spelar Betapet, och jag blir så jävla förbannad och undrar vart Sverige är påväg egentligen!

Person F lägger ordet Guvet, vilket denna personen inte har en aning om vad det betyder. Jag citerar "Jag bara chansade".

När jag googlar Guvet så finner man ingenting, det enda man kan hitta är att någon har skrivit fel på ordet 'Huvudet'.

Är det någon i denna tokiga värld som vet vad ordet Guvet betyder, för varken jag eller person F, R eller P vet detta!
Citera
2010-03-14, 16:53
Medlem
b0gfettos avatar
Variantform till Gud vet.

http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx
Citera
2010-03-14, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Variantform till Gud vet.

http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

Tack. Fan! Jag som hade hoppats på att det inte skulle finnas något ord!
Citera
2010-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larslowlarsen
Tack. Fan! Jag som hade hoppats på att det inte skulle finnas något ord!

Med tanke på att Betapet använder just SAOL som orddatabas vore det konstigt om programmet plötsligt godkände ord som inte står med där.
Citera
2010-03-15, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrayMan
Med tanke på att Betapet använder just SAOL som orddatabas vore det konstigt om programmet plötsligt godkände ord som inte står med där.

Jag har fått lära mig att man inte ska lita på något som står på internet. Förutom allt på FB.
Citera
2010-03-18, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larslowlarsen
Jag sitter på jobbet med ett par polare (vi kallar dom person F, R och P) och spelar Betapet, och jag blir så jävla förbannad och undrar vart Sverige är påväg egentligen!

Person F lägger ordet Guvet, vilket denna personen inte har en aning om vad det betyder. Jag citerar "Jag bara chansade".

När jag googlar Guvet så finner man ingenting, det enda man kan hitta är att någon har skrivit fel på ordet 'Huvudet'.

Är det någon i denna tokiga värld som vet vad ordet Guvet betyder, för varken jag eller person F, R eller P vet detta!

Tycker att detta inlägg är väldigt roande. Funderar på om det kan vara ett efternamn, det verkar vara ett förekommande sådant i slaviska (?) länder, enligt en högst ovetenskaplig googlehypotes. Är efternamn inkluderade i SAOL?
Citera
2010-03-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaL
Tycker att detta inlägg är väldigt roande. Funderar på om det kan vara ett efternamn, det verkar vara ett förekommande sådant i slaviska (?) länder, enligt en högst ovetenskaplig googlehypotes. Är efternamn inkluderade i SAOL?

Personnamn finns inte i SAOL, nej. Svaret på vad guvet betyder kom redan i inlägg 2 i denna tråd. Fast det behöver ju inte utesluta ytterligare spekulationer kring vad det betyder...
Citera
2010-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrayMan
Personnamn finns inte i SAOL, nej. Svaret på vad guvet betyder kom redan i inlägg 2 i denna tråd. Fast det behöver ju inte utesluta ytterligare spekulationer kring vad det betyder...

Nej de gör ju inte det. Måste ha läst det inlägget för snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in