2010-03-14, 16:42
Medlem
looolsis avatar
Hej, en kompis till mig använder classic "looken" på sin dator. När jag frågade varför sa han att det ökade prestandan.

Det jag pratar om är alltså utseendet på Windows, XP eller Classic.

Är det någon skillnad?
Ifall det är, hur mycket? Tillräckligt för att man ska byta?

Tack på förhand!
Citera
2010-03-14, 17:40
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looolsi
Hej, en kompis till mig använder classic "looken" på sin dator. När jag frågade varför sa han att det ökade prestandan.

Är det någon skillnad?

Tack på förhand!

Klart det blir en viss skillnad eftersom classic inte är lika "flashigt" som XP... Men att byta för prestandans skull ger nog inte så extremt mycket effekt såvida du inte sitter på en gammal laptop (det är min erfarenhet)
Citera
2010-04-08, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christofferz
Klart det blir en viss skillnad eftersom classic inte är lika "flashigt" som XP... Men att byta för prestandans skull ger nog inte så extremt mycket effekt såvida du inte sitter på en gammal laptop (det är min erfarenhet)

har datorn mycket virus och shit även på moderna, med medelmåttig cpu så gör det:P
Citera
2010-04-08, 10:00
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looolsi

Är det någon skillnad?

Tack på förhand!

Prova!

http://www.freshdevices.com/freshdiag.html kan du t.ex. ladda ner Fresh Diagnose
ett gratisverktyg som utöver att analysera din hårdvara drivrutiner etc. även innehåller en benchmark del. Du måste visserligen registrera dej för att få (gratis) registreringskod för att använda benchmarkfunktionen...

När du installerat den, Startar om (för att ren grund att stå på) kör en benchmark, Sparar resultatet, ändrar utseendet och startar om datorn, (för att rensa cachae etc.) kör en benchmark igen och sparar resultatet..

Sedan kan du enkelt jämföra prestandan med resp. utseende!
Citera
2010-04-08, 15:39
Medlem
looolsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Prova!

http://www.freshdevices.com/freshdiag.html kan du t.ex. ladda ner Fresh Diagnose
ett gratisverktyg som utöver att analysera din hårdvara drivrutiner etc. även innehåller en benchmark del. Du måste visserligen registrera dej för att få (gratis) registreringskod för att använda benchmarkfunktionen...

När du installerat den, Startar om (för att ren grund att stå på) kör en benchmark, Sparar resultatet, ändrar utseendet och startar om datorn, (för att rensa cachae etc.) kör en benchmark igen och sparar resultatet..

Sedan kan du enkelt jämföra prestandan med resp. utseende!

Tack! ska prova
Citera
2010-06-12, 22:08
Medlem
Leovinuss avatar
skillnaden är nog marginell. Särskilt år 2010 som det är nu och operativet i fråga är 10 år snart. Du behöver inte oroa dig för prestandaförluster såvida du inte råkar ha en dator som är 10 år gammal. Tycker du ändå att xp är segt så kanske du ska fundera på att köpa eller ladda ner win7 som är mycket rappare på min 5år gamla dator än vad xp någonsin var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in