2010-03-14, 14:46
Medlem
tabbibs avatar
Hej alla flashbackare!! Är en kille på 18 år och börjar bli väldigt trött på att vara själv. Jag har aldrig kysst någon och inte såklart haft något förhållande över huvud taget. Har börjat läsa massa olika sorters böcker och annat om raggning, boosta självförtroendet och massa som "alla får ligga" av henrik fexeus och david d angelos "double your dating" men är osäker på att de ens kommer fungera på mig . Det finns ju massor av sådana här "ämnen" men har mkt och skriva så.....

Det står typ överallt "om du inte har någon tvättbräda eller nyaste modet så här ska du göra" . Jag ser mig själv som ganska snygg, har ett ganska stort intresse för mode och kläder och ett riktigt stort intresse för träning det är VERKLIGEN inget fel på min kropp .. Men enligt mig är utseende kanske bara 30% eller nåt om man ska gå fram till någon på krogen t.ex. o börja ragga. Har en kompis som till utseendet, "no way in hell" att han skulle få till det men har haft sex och hånglat och hela paketet och det får mig att må SÅ dåligt, när jag själv är gymmet varje dag och bryr mig jätte mycket om hur jag ser ut. ibland känner jag bara för att lägga ner allt och bara gå och dö.

Men jag har i hela mitt liv varit en feg, blyg och enligt mig själv ibland tråkig kille.
Jag märker ju att en del tjejer kollar in mig ibland men dock inte de tjejer som man skulle vilja vara med, har inte direkt många tjejkompisar, iaf inga snygga . Har alltid haft problem med att ta kontakt med människor och en del av mig vill tydligen inte lära känna folk utan bara stänga ute allt. Har inte direkt många kompisar, brukar oftast spendera helgkvällar hemma .. också för att jag bryr mig så mycket om min kropp att jag egentligen inte vill dricka så mycket alkohol. Men det är nog mest för att jag är rädd. Jag är mer rädd för att gå fram till en snyggtjej och börja flirta än att gå fram till ett gäng biffar och börja mucka och slåss

Jag har aldrig flörtat, raggat eller ens gått fram till en tjej jag inte känner och bara börja prata, bara typ spanat, ögonkontakt eller så men sen är det inte mer med det. Har dock bara vart på krogen typ 2-3 ggr sen jag fyllde 18 så har väl inte gett det någon chans direkt..

När ni läser allt detta tycker ni säkert att jag är jätte negativ och har sämsta självförtroendet och det kanske är så men ibland känns det inte så...

Jag håller nu på med en massa självförtroendeövningar och läser massa grejer så vi får väl se om jag orkar ta mig igenom det och om det gör någon nytta..

Tacksam över lite hjälp och tips eller någon som är i sammma sits
Citera
2010-03-14, 14:48
Medlem
JohnMiltons avatar
Ragga på nätet, det lär funka bättre om du har svårt att inte bli för blyg när du kontaktar brudar ute.
Citera
2010-03-14, 14:50
Medlem
På samma sätt som när du postar trådar i forum så att de inte hamnar i fel avdelningar, måste du lära dig att visa rätt sidor av dig själv så inte tjejerna får en konstig bild av dig.
Citera
2010-03-14, 14:51
Medlem
Ett Hunds avatar
Leta gärna reda på rätt forum innan du väljer att starta trådar.

Vi provar här istället:

Flashback -> Relationer och samlevnad

/Moderator
Citera
2010-03-14, 14:51
Medlem
CaptainKidds avatar
Håller med Milton. Ragga på nätet, lättare att ta kontakt än i verkligheten för många. Sen tycker jag självklart att du ska gå ut på krogen oftare och testa på flickorna där, får bjuda på lite goda grejer, så kanske de ger dig möjligheten
Citera
2010-03-14, 14:52
Medlem
SebbeBoys avatar
"" (ja vet, finns massor av sådana här men vad ska man göra) ""

Det du skall göra är att gå in i dessa trådar som finns och läsa svaren.
Citera
2010-03-14, 14:54
Bannlyst
1.Bjud på dig själv, och kom ut ur skalet du lever i först och främst, är väl ett bra tips. PRATA på krogen / när dina polare pratar med tjejer.

2. Skaffa Facebook.

3. Hittar du ett läge som verkar het okey FÖR lite hångel - neka inte, ta initiativ och testa.
Citera
2010-03-14, 14:54
Medlem
Amagadwats avatar
Som de brukar säga: "Vänta så kommer det tillslut"
Citera
2010-03-14, 14:57
Medlem
tabbibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
På samma sätt som när du postar trådar i forum så att de inte hamnar i fel avdelningar, måste du lära dig att visa rätt sidor av dig själv så inte tjejerna får en konstig bild av dig.
Tack jo jag vet men hur ska jag kunna visa rätt sida av mig om jag inte pratar med dem det är ju den rädslan jag måste övervinna ...
Citera
2010-03-14, 15:00
Medlem
tabbibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Leta gärna reda på rätt forum innan du väljer att starta trådar.

Vi provar här istället:

Flashback -> Relationer och samlevnad

/Moderator

Haha jag är för trög för att fatta de här med forum och trådar och allt skit jag bara posta nånstans :/ sitter nästan aldrig vid datorn ...
Citera
2010-03-14, 15:05
Medlem
tillerans avatar
Sänk din standard.
Citera
2010-03-14, 15:10
Medlem
Du är en standard 18-åring. Så sluta böla.

förutom att du aldrig sitter vid datorn
Senast redigerad av kapten111 2010-03-14 kl. 15:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in