2010-03-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existentialism
Drar ner trovärdigheten? En KTH student bör kunna stava..och P är inte i närheten av B på ett svenskt QWERTY tangetbord..
Mjo, men bara för att man går på KTH betyder det inte per automatik att man är duktig på att stava. Finns tex en hel del med dyslexi som går på KTH.

Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Jaha, men vilket diskussionsforum var det då? Det såg ju inte ut som Flashback. Varför är det bortplockat, förresten?
Jag tror att det var 4chan som det postades på.
Citera
2010-03-13, 21:28
Medlem
LaVickys avatar
Citat:
Jaha, men vilket diskussionsforum var det då? Det såg ju inte ut som Flashback. Varför är det bortplockat, förresten?
Det vet jag tyvärr inte, har bara sett dump precis som du har. Börja läs på Kimmo Alm vs 4chan så är du sysselsatt i några timmar, och du kommer tillslut hit. Har suttit sedan 6-tiden ikväll med diverse trådar och annat, det är en satans härva.
Senast redigerad av LaVicky 2010-03-13 kl. 21:32.
Citera
2010-03-13, 21:39
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVicky
Det vet jag tyvärr inte, har bara sett dump precis som du har. Börja läs på Kimmo Alm vs 4chan så är du sysselsatt i några timmar, och du kommer tillslut hit. Har suttit sedan 6-tiden ikväll med diverse trådar och annat, det är en satans härva.

Du har då legat i! Jag undrar nu bara, helt kort, är det den där Kimmo Alm (som jag aldrig hade hört talas om tidigare) som har skrivit hotet eller vad har han med saken att göra? I tråden som länkades till av TS dök bara det där hotet upp plötsligt, utan att jag fick klart för mig hur det hörde till sammanhanget.
Citera
2010-03-13, 21:47
Medlem
LaVickys avatar
Citat:
Du har då legat i! Jag undrar nu bara, helt kort, är det den där Kimmo Alm (som jag aldrig hade hört talas om tidigare) som har skrivit hotet eller vad har han med saken att göra? I tråden som länkades till av TS dök bara det där hotet upp plötsligt, utan att jag fick klart för mig hur det hörde till sammanhanget.
Kan man lugnt påstå

Nej, i Kimmo-tråden så diskuterades det om diverse saker, och någon gled in på det faktum att någon på chan sagt att de skulle skjuta på en viss gymnasieskola klockan tio dagen efter, och så länkades det till artikeln. Någon frågade om det var Kimmo som skrivit det, men det var det inte. Sedan var det väl någon som sett dumpen som TS postade och såg hur det liknade varann, de 2 händelserna. Förlåt om det där var smått rörigt
Citera
2010-03-13, 22:03
Medlem
Nu missar ni alla frågeställningarna i tråden

Citat:
Vad tycker ni, ska sånt tas på allvar?

Hur ska polisen agera isåfall?
Och om de avfärdar det hela som tomma hot då det lades ut på ett anonymt fora, hur skulle rubrikerna isåfall bli om det verkligen blev verklighet utav detta? Att polisen fick tips men valde att inte göra något.
Citera
2010-03-13, 22:09
Medlem
LaVickys avatar
Men som sagt, better to be safe than sorry. De borde väl kanske göra som i Eskilstuna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4325386.ab
Citera
2010-03-13, 22:11
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:

Det är 4chan, och trådar som hamnar bortom sidan 15, eller blir för långa försvinner automatsikt. En tråd på 4chan brukar inte leva i många minuter. Det hela sköts automatiskt.
Citera
2010-03-13, 22:12
Medlem
Androass avatar
Ang. "snappt", kom på att en i min klass har dyslexi och även flickvän och vi skriver tenta på måndag. Plötsligt blev det inte så roligt längre...
Citera
2010-03-13, 22:13
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Det är 4chan, och trådar som hamnar bortom sidan 15, eller blir för långa försvinner automatsikt. En tråd på 4chan brukar inte leva i många minuter. Det hela sköts automatiskt.

Aha, vilket annorlunda ställe. Jag har aldrig vågat mig dit.
Citera
2010-03-13, 22:33
Medlem
TheKimpeNs avatar
haha, kul att alla här säger samma som polisen i finland gjorde...
Citera
2010-03-13, 22:40
Medlem
ous avatar
Fyfan jag har tenta på måndag, hoppas jag inte dör.
Citera
2010-03-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Ang. "snappt", kom på att en i min klass har dyslexi och även flickvän och vi skriver tenta på måndag. Plötsligt blev det inte så roligt längre...
Lär finnas dyslektiker i varje klass på kth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in