2004-03-12, 13:50
Medlem
Meazurys avatar
Jag håller med dig.

Jag får nästan dåligt samvete nu för att jag ibland förbannade skolan när jag var liten.
Citera
2004-03-12, 14:27
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Jag håller med dig.

Jag får nästan dåligt samvete nu för att jag ibland förbannade skolan när jag var liten.
Ja, verkligen. Nu har vi kommit ifrån ämnet och ingen admin har sagt nåt, så jag antar att det inte kommer att bli några åtgärder. Men lita på att jag kommer att smyga in fakta fel.

Det går bra att låsa tråden nu om nån önskar. Jag har fått sagt vad jag ville ha sagt. Tack för att ni läste.
Citera
2004-03-12, 17:25
Medlem
Anarkogossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Men lita på att jag kommer att smyga in fakta fel.
Och särskrivningar.
Citera
2004-03-12, 20:28
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkogossen
Och särskrivningar.
Fan också! Men jag brukar faktiskt inte särskriva. Det är en en gångs före teelse. Sär skriv ningar brukar jag inte h å l l a p å m e d.
Citera
2004-03-13, 17:58
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Bästa a4swe!

Man sliter i skolan för att lära sig saker. T ex att skriva ordentlig svenska. Det ser jag näppeligen hur man kan göra då man laddar ner saker från nätet och presenterar dessa som sina egna. Den svenska skolan skall även fostra fritt och kritiskt tänkande individer, vilket heller knappast främjas genom att man gör hemläxan genom att trycka på en knapp.

Jag gissar vidare att du inte gjort varken värnplikt eller haft någon yrkeskarriär. Vi som lever i den riktiga verkligheten vet att allt inte är antingen kul eller lockande när man jobbar, men det måste göras ändå. Att han en fuskare i sina led är knappast uppskattat bland kollegor på arbetsplatsen, eftersom dessa individer oftast inte tar sitt ansvar och lämnar därmed mer jobb över till sina kollegor. En fuskare fortsätter ofta att fuska sig genom livet, varför benämningen "lata as" är lämplig.

Varför i helvete man ska göra saker själv? Ja, tänk efter. Du står på stan och har ett chokladpapper i handen. Det är inte kul att leta upp en papperskorg, ej heller får du någon belöning för att kasta pappret i den. Ändå förväntar sig samhället att du ska göra det. Varför sitter annars papperskorgen där? Samhället förväntar sig något av dig, som du inte tänker uppfylla.

Att tänka som du är därför ett asocialt tänkande och därmed förkastligt. Eftersom skolan är en fostrande anstalt är det av nöden att skolan stävjar sådant tänkande. Därför skall man inte fuska i skolan och skolan skall jaga fuskare med blåslampa. Jag ser inte heller varför jag eller nån annan skulle hjälpa minderåriga individer att fortsätta sitt asociala beteende. Alltså kan fuskare på Flashback dra åt helvete.

Man är inte i skolan för att lära sig saker!
Det man lär sig någonting på, det bör man för sin egen skull göra, men inte av något slags ansvar mot någon annan, därför förstår inte hur man kan klanka ned på en fuskande individ då han inte skadar någon utan bara sparar på sin egen tid.
Att fostra fritt tänkande, då borde skolan uppmuntra till att eleven tar ansvar för sitt lärande.
Något som skolan inte gör, den sätter elever på meningslösa uppgifter som itner ger en något utan bara tar tid, vilken man kan spara genom att ladda ned ett arbete från Internet.
Jag tänkr fritt då jag gör mig av med skolans meningslösa uppgift för att sedan ägna mig åt att se på ducktales och äta pizza eller whatever.

Inge värnplikt eller yrkeskarriär, än, sitter på högskolan ftf något som för mig är givande, men jag skulle, om möjligheten fanns, fuska mig igenom de delar som jag anser var mindre givande.
Givetvis ingen värnplikt då den inte ger mig något och för att jag inte tror att de vill ha en fuskar i sina led.
Måste skolarbetet göras?
Varför? Ingen tjänar på det!
Säg varför jag skall göra skolarbetet och vem som har en vinst i det, så visst.

Exemplet med papperskorgen är bra då det är något som resten av samhället förlorar på.
Jag skulle förstå er om ni blev upprörda över idioter som slänger papper omkring sig på marken då detta skadar den miljön som ni vistas i, men det gör inte skolfusk.

Fin debattmetod att stämpla sin motståndare som asocial.
Precis, det ligger i skolans intresse att stävja ett sådant betende, men inte för att det är asocialt utan för att fusket senare skulle kunna skada en framtida arbetsköpare, alltså inte eleven själv, utan någon annan.
Det är deras intressen som företrädes av dig och skolan, inte mina!
Så varför i helvete skall jag då slita?
Jag jobbar så mycket som krävs för att jag skall lära mig vad jag anser nödvändigt och fuskar resten för att få de betyg jag behöver.
Citera
2004-03-23, 07:14
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Det har dykt upp en markant ökning av lata jävlar som försöker få folk att skriva saker som dom kan använda till sina skolarbeten. Jag orkar fan inte länka till dem nu men det finns ett antal.

Det tillför knappast nånting till Flashback. Det är knappast mer intressant att skriva "Hej, jag ska skriva ett skolarbete om rödlökar, skriv allt ni vet om rödlökar i den här tråden" än om man skriver t ex "Hej, besök min fräna hemsida, www. jagärskitfet.com". Eller hur?

därför föreslår jag att nästa person som skriver ett sådant inlägg ska skjutas och grävas ner på bakgården.

Man skulle ju även kunna tänka sig att folk fick en varning för det iofs.
Det är ganska kul att du skriver det. Jag var inne på skalman.nu för ett par dagar sedan och där klagade över samma sak! Självklart är det ett gissel när en massa snorungar utan något större intresse av att debattera kommer hit till FB. Det enda man kan göra är att nonchalera dem så de tröttnar och sticker till ett annat forum som passar dem bättre, exempelvis exet.nu
Citera
2004-03-23, 23:01
Krokodildons avatar
Priset måste ju ha tagits av halv(hel?)mongot som skrev "Öh, jag behöver argument kring dödsstraff" när det pågick en diskussion i en tråd 3 snäpp längre ner eller så.

Hursomhelst ska dessa inte låtas hållas utan skall jagas och helst steglas inför offentligheten, androm till varnagel.
Citera
2004-03-23, 23:14
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Priset måste ju ha tagits av halv(hel?)mongot som skrev "Öh, jag behöver argument kring dödsstraff" när det pågick en diskussion i en tråd 3 snäpp längre ner eller så.

Hursomhelst ska dessa inte låtas hållas utan skall jagas och helst steglas inför offentligheten, androm till varnagel.

Så sant så sant, specielt om de inte kan sköta det på snyggare sätt än sådär...
Citera
2004-03-24, 18:58
Medlem
Roll8ors avatar
Jag håller med dildon. Forum är till i första hand för debatt, så jävla svårt är det inte att använda google.
Citera
2004-03-24, 19:18
Bannlyst
Om man slänger skräp på marken så minskar man arbetslösheten. Man vill ju inte göra städarna arbetslösa. En god gärning alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in