Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Om jag var lärare och fick in en uppsatts som var nedladdad från nätet skulle jag berömma individen i fråga!
Ärligt, det är bara korkade människor som sliter i skolan för att uppnå nada, det är ju inte så att skolan är uppbygd på lärande eller något annat som eleven tjänar på.
Och ni som säger saker som "Lata as" "Gör jobbet själv ungdjävel" osv osv.
Vad är det ni ser för konstig dygd i att arbeta?
Har det någon form av värde som inte jag kan se?
Anntingen är arbetet roligt och då gör man det av den anledningen eller så är resultatet av ett genomfört arbete lokande och då genomför man det av den anledningen.
Om inget av dessa alternativ är närvarande, varför i helvete skall man göra det själv?
Fram för mer inlägg i den här stilen på flashback och framför allt, fram för mer hjälp.
Bästa a4swe!
Man sliter i skolan för att lära sig saker. T ex att skriva ordentlig svenska. Det ser jag näppeligen hur man kan göra då man laddar ner saker från nätet och presenterar dessa som sina egna. Den svenska skolan skall även fostra fritt och kritiskt tänkande individer, vilket heller knappast främjas genom att man gör hemläxan genom att trycka på en knapp.
Jag gissar vidare att du inte gjort varken värnplikt eller haft någon yrkeskarriär. Vi som lever i den riktiga verkligheten vet att allt inte är antingen kul eller lockande när man jobbar, men det måste göras ändå. Att han en fuskare i sina led är knappast uppskattat bland kollegor på arbetsplatsen, eftersom dessa individer oftast inte tar sitt ansvar och lämnar därmed mer jobb över till sina kollegor. En fuskare fortsätter ofta att fuska sig genom livet, varför benämningen "lata as" är lämplig.
Varför i helvete man ska göra saker själv? Ja, tänk efter. Du står på stan och har ett chokladpapper i handen. Det är inte kul att leta upp en papperskorg, ej heller får du någon belöning för att kasta pappret i den. Ändå förväntar sig samhället att du ska göra det. Varför sitter annars papperskorgen där? Samhället förväntar sig något av dig, som du inte tänker uppfylla.
Att tänka som du är därför ett asocialt tänkande och därmed förkastligt. Eftersom skolan är en fostrande anstalt är det av nöden att skolan stävjar sådant tänkande. Därför skall man inte fuska i skolan och skolan skall jaga fuskare med blåslampa. Jag ser inte heller varför jag eller nån annan skulle hjälpa minderåriga individer att fortsätta sitt asociala beteende. Alltså kan fuskare på Flashback dra åt helvete.