Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vad hade du tänkt dig att omvärlden ska göra då? EU (och dess medlemsländer) skiter väl fullständigt i vad CIA gör sålänge det inte sker i EU-länder eller drabbar EUs intressen. För tillfället gissar jag på att CIA jagar terrorister och sabbar för diverse "skurkstater", något EU givetvis skiter fullständigt i. Ryssarna och kineserna kan givetvis också gnälla, men de torskar inte heller på det hela och de har viktigare saker att gnälla om ändå.
Nej asså omvärlden borde bara iaktta vad USA gör runt omkring i världen och tänka efter.
Kolla på historien, låt analytiker (t. ex) bla bla, och räkna ut hur många år av sitt "leverne" USA har haft levandes i krig och hur många olika väpnade konflikter de har varit med i. CIA sköter saker i Europa också, flyger "fångar av terrorism" osv, de har "läger/fängelsekvarter" i Europa.
Jag kommer ihåg förut att man fick höra i en dokumentär om där CIA hade sina "tortyrs-ställen" så att säga, runtom i Europa, tror det var något som typ polen eller liknande.
En annan punkt jag vill tillägga, är att EU borde tvinga fram en ny utredning angående 9/11 eftersom att det fortfarande är allmänt trott att det var några terrorister ifrån mellanöstern som gjorde det.
Kolla efter viklka som har tjänat på detta kriget, vilka länder som har tjänat i och med sina företag osv. Asså företagen ifrån USA tjänar enorma pengar på grund av att deras soldater är kvar där och gäckar. Blackwaters tjänar enorma pengar på att vara där och alla typ energi, kommunikations företag osv som de har satt upp där.
Jag kommer ihåg att någon skrivit på oljepapper på nån/ oljeledning elelr liknande.
Tror också att de hade transporterat några terrorister ifrån Egypten eller något och fört dem till antingen USA eller EU och tortera de typ.
USA har hur många baser som helst runt omkring MÖ.
Kolla bara på the oil factory, en bra dokumentär om oljan i MellanÖstern. Så kan du få se vad för baser de har uppsatta, som alla kretsar runt den störste oljereservern i världen.