2010-03-13, 02:40
Medlem
Hello Guys, sitter här och funderar om jag ska göra en intresseanmälan på en 2.a i Viksjö, rättare sakt Fotbollvägen. Eftersom jag bara har en chans kvar då jag tackat nej två ggr innan vill jag fråga er här först innan jag bestämmer mig för att göra en intresseanmälan.

Till min fråga som riktar sig mot dem/ni som bor eller känner folk som bor i fotbollvägen, handbollvägen utanför jakan (viksjö). Hur ser det ut i dessa områden, finns det parkeringplats, garage och om man tar en lägenhet i bottenvåning, finns de balkong alternativt ute terass av nåt slag? Dessa lägenheter liknar som små radhus, stugor o så. .objektet ifråga är en 2a på 52kvm botten, fyll gärna på mer info, ni som bor där eller känner folk, vänner etc som bor där.

Står på järfällahus att dessa områden är ungdomslägenheter av en anledning. Så fyll på med info, samt om kollektiva trafiken okså.

Tack
Citera
2010-03-13, 09:53
Medlem
56ks avatar
Det är alltså dom små envåningshusen som är uppdelade i två lägenheter?
Om det är dom du pratar om så är det en trädgård.
Angående garage så finns det ett stort garage under dom stora lägenhetsbyggnaderna.
Om det finns en möjlighet att få en plats i garaget vet jag inte.
Jag har bekanta som har bott och bor där och min allmänna uppfattning är att det är ett bra bostadsområde.
Det bor väl en rätt normal blandning av folk där och jag tror du kommer trivas. Viksjö är ju viksjö.
Personligen skulle jag nog bott på Tegvägen om jag hade satt mig i en lägenhet i viksjö.

EDIT
Är det verkligen ungdomslägenheter? hyran ligger väl på 6-8k för envåningshusen.
Senast redigerad av 56k 2010-03-13 kl. 09:56.
Citera
2010-03-13, 13:34
Medlem
såhär ser bilderna på lägenheterna. Hyran ligger på 4400:-/Månaden 52kvm, det är inte fy skam.
15 mars sista ansökning så fyll på =)

http://www.jarfallahus.se/www/resources/B7892FB3C2F009C65F686F6355C895B5.jpg
Citera
2010-03-14, 10:14
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrokaka
såhär ser bilderna på lägenheterna. Hyran ligger på 4400:-/Månaden 52kvm, det är inte fy skam.

Jaha dom där, senast jag gick förbi där var byggnaden gul och fungerade som ett dagis eller något liknande.
Det var inte bostäder i alla fall, men det är rätt vanligt i Viksjö att man bygger om dagis till bostäder eller river hela byggnaden och bygger bostäder.
Citera
2010-03-14, 11:04
Medlem
Nennenes avatar
Dom jag känner trivs/har trivts i området. Vill du verkligen bara ha en kokvrå?? Och om du vill byta lägenheten sen så måste väl den du byter med också vara under 29 år?

Är uppvärmningen av lägenheten och vattnet inräknad i hyran? I loftgångshusen så är det inräknat men inte i radhusen på Tennisvägen som ligger i samma område.

Vad har du tidigare sökt för lägenheter som du har tackat nej till? Har du köat länge? Personligen så hade jag inte sökt denna lägenhet.
Citera
2010-03-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Dom jag känner trivs/har trivts i området. Vill du verkligen bara ha en kokvrå?? Och om du vill byta lägenheten sen så måste väl den du byter med också vara under 29 år?

Är uppvärmningen av lägenheten och vattnet inräknad i hyran? I loftgångshusen så är det inräknat men inte i radhusen på Tennisvägen som ligger i samma område.

Vad har du tidigare sökt för lägenheter som du har tackat nej till? Har du köat länge? Personligen så hade jag inte sökt denna lägenhet.

Var in och kollade inne i lägenheten, kan verkligen säga att det inte var en kokvrå utan mer som ett riktigt kök, även fast det betecknas som kokbrå Planlösningen var ju riktigt bra.

uppvärmining och vatten inräknad annars brukar det kallhyra.

bild på planlösningen.

http://www.jarfallahus.se/system/script/getfile.aspx?NkM1QzcyMkQ5QzBCMTY0OUQ4N0QzN0YzOUFGN EM1OTlGOUE5
Citera
2010-03-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene

Tackat nej till lägenheter på söderhöjden, snapphanevägen
Citera
2010-03-14, 15:51
Medlem
TheMPGs avatar
Den där höjden är ett white trash-ställe, men så är det ju med alla hyresrättsområden.
Men jag tror att du kommer trivas här i viksjö =)
Citera
2010-03-14, 21:24
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Var in och kollade inne i lägenheten, kan verkligen säga att det inte var en kokvrå utan mer som ett riktigt kök, även fast det betecknas som kokbrå Planlösningen var ju riktigt bra.

bild på planlösningen.

http://www.jarfallahus.se/system/script/getfile.aspx?NkM1QzcyMkQ5QzBCMTY0OUQ4N0QzN0YzOUFGN EM1OTlGOUE5

Gillar inte när köket/kokvrån går ihop med vardagsrummet....men det är ju du som ska bo där
Citera
2010-03-14, 21:31
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Tackat nej till lägenheter på söderhöjden, snapphanevägen

Sök bara till områden där du verkligen vill bo Bodde själv på Snapphanevägen i början av 70-talet och då var området helt ok. Lägenheterna var jäkligt bra planerade och elen ingick då i hyran. På den tiden var det Stockholmshem som hade hand om lägenheterna.

Nu verkar hela området ha spårat ur
Citera
2010-03-14, 22:52
Medlem
Callass avatar
Citat:

Citat:

bild på planlösningen.

Ser fint ut. Rimlig hyra! Och planlösningen är jättebra enligt mig.
Halvöppen planlösning mellan kök, matplats och vardagsrum, perfekt! Man slipper se disken från soffhörnan, men har ändå möjlighet att duka upp till middag för många.
Bra med ett riktigt sovrum så man slipper sovalkov med matos i sängkläderna osv. Iofs kanske det skulle kännas lite osäkert att sova framför altandörren på bottenvåningen, även om det är ett lugnt område. (Iaf för en singeltjej - men det är nog inte du "pedro"?)

Känner till Järfälla en del, men inte särskilt mycket om Viksjö.
Angående kommunikationer vet jag att det åtminstone tidigare gått direktbussar mellan Sergelstorg och Jakobsberg, via Viksjö (i rusningstrafik, morgon och tidig kväll) http://www.jarfalla.se/upload/Nyheter/Jarfalla%20ny%20trafik.pdf
andra tider är det buss till pendeltåget som gäller om man vill in till stan.

Lycka till!
Citera
2010-03-14, 23:02
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Den där höjden är ett white trash-ställe, men så är det ju med alla hyresrättsområden.
Men jag tror att du kommer trivas här i viksjö =)

Det går väl att diskutera, ja det finns/funnits missanpassade människor där med sociala problem, jag tänker inte gå in på detalj men det finns även vettigt folk som bor där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in