2010-03-12, 13:35
Medlem
Hej, är inte riktigt säker på var denna tråd ska vara och MOD får gärna flytta den.

Iaf tillbaka till topic, Hänger hängpattar i rymden och nu menar jag stor hängpattar här på jorden som denna person sedan får en gratis resa ut i rymden, kommer dom hänga ner för magen eller kommer dom guppa runt och skvalpa henne i ansiktet?

OBS. detta kan ju dock vara en man med "MANBOOBS".
Citera
2010-03-12, 13:37
Medlem
IRMEs avatar
De borde ju onekligen flyta runt fritt om de inte hålls fast mot kroppen på något sätt.
Citera
2010-03-12, 13:38
Medlem
lendrygghs avatar
Dom har ju oftast dräkter som håller härligheterna på plats. Om du rent hypotetiskt menar i total tyngdlöshet, så ja, de borde dom. Tror jag.
Citera
2010-03-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
De borde ju onekligen flyta runt fritt om de inte hålls fast mot kroppen på något sätt.
jo jag tänkte så med, men då är det ju inte hängpattar längre så jag tänkte mig om det kan existera hängpattar i rymden.
Citera
2010-03-12, 13:44
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyjons
jo jag tänkte så med, men då är det ju inte hängpattar längre så jag tänkte mig om det kan existera hängpattar i rymden.

Om dom är lösa nog att flyta omkring så måste man ju klassa dom som hängpattar. Andra bröst håller sig bättre på plats, och är därav inte hängpattar.
Citera
2010-03-12, 13:52
Medlem
sirPrices avatar
Intressant frågeställning. Men frågan kan nog bättre besvaras av expertisen inom fysik. Mitt tips är att mod flyttar denna tråd till "Fysik, matematik och teknologi"
https://www.flashback.org/f54
Citera
2010-03-12, 14:17
Medlem
IRMEs avatar
En intressantare fråga är väl om någon skulle kunna få hängpattar om man nu levde hela sitt liv i rymden? Det finns ju ingen gravitation som drar ner dem så att säga.
Citera
2010-03-12, 15:18
Medlem
Empresss avatar
Ja, som sagt Endast på Flashback man kan hitta sådana här typ av frågor.

Men får säga att frågan är onekligen intressant.
Då det saknas gravitation i rymden så tror ju jag att det blir att de mer "svävande" än hängande....
Citera
2010-03-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja, som sagt Endast på Flashback man kan hitta sådana här typ av frågor.

Det är ju också därför man är här

Vill också veta hur tuttar som på jorden skulle bli hängtuttar är i rymden, det finns ju inget som drar ner dom så därför kan dom ju inte bli hängtuttar
Citera
2010-03-12, 15:32
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
En intressantare fråga är väl om någon skulle kunna få hängpattar om man nu levde hela sitt liv i rymden? Det finns ju ingen gravitation som drar ner dem så att säga.

Vilket föranleder att ta utröna exakt hur långa bröst kan bli på planeter med högre gravitation än jorden. "Hur lång är en hängpatte" kommer bli den nya kuggfrågan.
Citera
2010-03-12, 17:48
Moderator
evilhoneys avatar
Alt.sex-->Fysik
//mod
Citera
2010-03-12, 18:13
Medlem
Dr. Wilys avatar
Mekanismerna som ligger bakom hängbröstens bildande verkar främst bero på bröstens tyngd och hur pass elastisk huden är. Tydligen är det så att utveckligen av hudens naturliga elasticitet kan hämmas om man bär bh i unga år, vilket kan leda till hängbröst i äldre år (ja, det forskas tydligen på det här...)

Resonemanget borde ju kunna överföras till tyngdlöst tillstånd där påfrestningen på behagen är obefintlig, så att en kvinna som vuxit upp i en sådan miljö borde ha större benägenhet att utveckla hängbröst om hon återvänder till jorden och lever där resten av sitt liv. Å andra sidan spelar det väl kanske ingen roll om hon stannar ute på rymdstationen (el. dyl.) då saker inte "hänger" alls i tyngdlöshet. Bröst är ju väsentligen depåer av mjuk fettvävnad och kommer att skvalpa omkring i alla möjliga riktningar beroende på hur kvinnan rör sig.

Detta skulle dock vara det minsta bekymret för en dam som vuxit upp i tyngdlöshet. Det är inte alls säkert att foster kan bli fullgångna och överleva under sådana förhållanden (försök med möss har gett tragiska resultat) och även om barnet överlever har man fullständig muskelförtvining att tampas med. Mängden fysisk träning som t.ex. astronauter på ISS måste utföra varje dag är betydande och jag tror inte det är realistiskt att tänka sig att en person skulle kunna leva ett helt liv på det sättet.

Vi är anpassade för gravitation. På gott och ont, kanske vissa skulle säga...
Senast redigerad av Dr. Wily 2010-03-12 kl. 18:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in