2011-01-11, 21:44
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Folk har nog missförstått Wengers briljans en smula. Han har, trots att Arsenal i princip (i jämförelse med andra lag då...) inte haft några pengar alls att spendera sedan de började bygga sin nya arena, på något mirakulöst sätt lyckas hålla Arsenal i toppen av PL varenda jävla år. Det är helt sanslöst när man tänker på det.

Det är nog första gången jag håller med dig men, för en gångs skull har du helt rätt. Dels har Wenger som bekant skapat den legendariska truppen under invincibles-tiden som gick obesegrade genom PL. Sedan byggde man som bekant om arenan och Wenger har fått puttra fram i princip helt utan pengar i världens tuffaste liga och ändå legat konstant i toppen, även om han inte lyckats vinna. Värt att nämna är naturligtvis att han under den tiden som bekant ändå lyckades ta Arsenal till finalen i Champions League.

Den kritik man kan framföra skulle kanske vara att det är Wengers absoluta paradgren att göra oerhört mycket med små medel, där han måste vara bäst i världen. I synnerhet då i att vaska fram vad som blir riktigt bra spelare utan att spendera särskilt mycket. Att hamna i den här situationen känns som det passade Wenger utmärkt, när ingen direkt kan komma med kritik, eller kräva värvningar, och Wenger får bygga sitt lag helt som han vill.

Det känns som Wenger nu behöver visa vad han kan med mycket pengar i en välmående klubb som Arsenal nu har blivit. Det är ju en konst att kunna göra stora investeringar också och få det att fungera. Och försvaret är väl inte hans huvudnummer direkt.
Citera
2011-01-11, 22:22
Medlem
Klart Wenger är en av världens bästa managers det är ju svårt att säga något annat, men det där priset är ju ganska fånigt eftersom det faktiskt inte hållits någon omröstning utan man bara slagit ihop resultat från tidigare omröstningar. Extra lustigt blir det ju när man inser att Wenger får manager of the decade utan att ha vunnit manager of the year någon gång under de tio åren.
Citera
2011-01-11, 23:47
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Klart Wenger är en av världens bästa managers det är ju svårt att säga något annat, men det där priset är ju ganska fånigt eftersom det faktiskt inte hållits någon omröstning utan man bara slagit ihop resultat från tidigare omröstningar. Extra lustigt blir det ju när man inser att Wenger får manager of the decade utan att ha vunnit manager of the year någon gång under de tio åren.

Så man har tagit alla manager of the year över en 10-års period och slagit ihop? Ja det var ju lite fånigt, men visar väl att Wenger konstant rankats högt.

I övrigt kan man ju tycka att han borde vunnit manager of the year åtminstone under invincible-säsongen. Jag menar det är väl svårt att prestera så mycket bättre än så?
Citera
2011-01-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Så man har tagit alla manager of the year över en 10-års period och slagit ihop? Ja det var ju lite fånigt, men visar väl att Wenger konstant rankats högt.

I övrigt kan man ju tycka att han borde vunnit manager of the year åtminstone under invincible-säsongen. Jag menar det är väl svårt att prestera så mycket bättre än så?

Att vinna stora dubbeln med Porto överglänser ju faktiskt Arsenal den säsongen, sen är det väl inte så fasligt svårt att överträffa ett ligaguld på 90 pinnar och en kvart i CL. Chelsea gjorde ju det direkt året efter genom att ta sig till semi i CL och 95 poäng i ligan, dessutom förlorade man totalt färre matcher än vad Arsenal gjorde under sin "invincible" säsong.
Citera
2011-01-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Du visar ju direkt att du är rätt person för denna diskussionen.
Äh, lägg ner. Jag har inga problem med att anse att Wenger gör många saker enormt bra och har en vettig syn på det mesta - men titlarna ÄR jävligt viktiga när det kommer till en TÄVLING att utse den bäste.

Så små medel har han inte haft, ungefär snabbt räknat på transfermarkt.de så ligger han på i snitt €30M om året. Betvivlar att "fucking Stoke" har handlat för de summorna... Men som sagt, jag har inga problem i att hålla med dig att Wenger är en av de bästa coacherna som finns.

Gällande din sista grej tar jag inte ens åt mig då jag inte yttrat mig om Song, men bounce back på Fletcher kan man ju säga då.
Citera
2011-01-12, 16:56
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Äh, lägg ner. Jag har inga problem med att anse att Wenger gör många saker enormt bra och har en vettig syn på det mesta - men titlarna ÄR jävligt viktiga när det kommer till en TÄVLING att utse den bäste.

Så små medel har han inte haft, ungefär snabbt räknat på transfermarkt.de så ligger han på i snitt €30M om året. Betvivlar att "fucking Stoke" har handlat för de summorna... Men som sagt, jag har inga problem i att hålla med dig att Wenger är en av de bästa coacherna som finns.
Du tycker inte det är mer relevant att även räkna in försäljningssummor där?

(Ett Stoke som handlade för €20 miljoner i somras utan att sälja någon, €26 miljoner ifjol och sålde för €6 miljoner, €34 miljoner året innan det utan att sälja någon etc. Skitbra exempel Britta)

Sedan är ju managerrollen betydligt större i England än i de flesta andra länder. Viktigt att skilja på tränare och manager. En manager i England har hand om så mycket mer; dom har ju ingen sportchef i den bemärkelsen över sig.
Citera
2011-01-12, 18:20
Medlem
Någon som vet om Rooney spelar på söndag?
Citera
2011-01-12, 18:29
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreasen
Någon som vet om Rooney spelar på söndag?

Sir Alex kanske.

Fett laddad inför mötet med Blackpool ikväll, kan gå precis hur som helst. Och såna matcher gillar vi.
Citera
2011-01-12, 19:21
Medlem
charlezzz173s avatar
2a eller X på blackpool - liverpool ikväll?
Citera
2011-01-12, 20:00
Medlem
berramebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173

Tvåa
Citera
2011-01-12, 20:20
Medlem
19hundra9tvas avatar
Citat:

jag har x:att den! kan ju alltid hoppas
Citera
2011-01-12, 20:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
1a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in