• 2
  • 3
2010-03-12, 06:10
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem bryr sig om Aftonbladet får pengar? Även Damernas Värld må vara skräp, men det är inte som att det rör mig i ryggen om de skulle få ekonomiska problem eller för den delen gå bra.

Bryr man sig inte så spelar det ju ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Bra sagt!

Bra sagt!

Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det du vill göra är att censurera aftonbladet från flashback? Haha, då går du ju emot allting Flashback står för

Har du läst tråden?
2010-03-12, 06:17
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Bryr man sig inte så spelar det ju ingen roll.

Bra sagt!

Har du läst tråden?

Ja.

Det finns ofta artiklar på aftonbladet som kan vara intressanta eller roliga att läsa. Med din logik får vi på Flashback helt enkelt sluta posta länkar överhuvudtaget och bygga upp diskussionerna med lösa påståenden.

Vilken länk man än postar så tjänar någon på det.
2010-03-12, 06:31
Bannlyst
Precis!

Bra idé! Hur får vi folk att sluta läsa AB då? Där har vi ett problem... ty även de som hatar AB går ju in där och läser i alla fall...
2010-03-12, 06:48
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja.

Det finns ofta artiklar på aftonbladet som kan vara intressanta eller roliga att läsa. Med din logik får vi på Flashback helt enkelt sluta posta länkar överhuvudtaget och bygga upp diskussionerna med lösa påståenden.

Vilken länk man än postar så tjänar någon på det.

Hur bra tycker du egentligen att de är? De bedriver ingen seriös journalistik och duger inte som källa i någon debatt. Visst kan jag förstå att man kan känna ett behov av att länka till skiten för att belysa hur jävla dum och usel den är, men då de tjänar på det vore det mer produktivt att bara ignorera dem.

Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Precis!

Bra idé! Hur får vi folk att sluta läsa AB då? Där har vi ett problem... ty även de som hatar AB går ju in där och läser i alla fall...

Rör inte något som har med dem att göra och uppmana andra att följa ditt exempel.
2010-03-12, 07:18
Bannlyst
Citat:
Hur bra tycker du egentligen att de är? De bedriver ingen seriös journalistik och duger inte som källa i någon debatt. Visst kan jag förstå att man kan känna ett behov av att länka till skiten för att belysa hur jävla dum och usel den är, men då de tjänar på det vore det mer produktivt att bara ignorera dem.

Rör inte något som har med dem att göra och uppmana andra att följa ditt exempel.

Jojo. Men det känns hopplöst.

Vi skulle kunna starta en "bojkotta AB konsekvent i en månad-tråd", i samma anda som den där "save energy släck ner på jorden timmen" vi har en dag om året... Om vi får med oss hälften av FB's alla 382 427 medlemmar så skulle det leda till förödande konsekvenser för AB.
2010-03-12, 07:40
Medlem
1979s avatar
Citat:
Jojo. Men det känns hopplöst.

Vi skulle kunna starta en "bojkotta AB konsekvent i en månad-tråd", i samma anda som den där "save energy släck ner på jorden timmen" vi har en dag om året... Om vi får med oss hälften av FB's alla 382 427 medlemmar så skulle det leda till förödande konsekvenser för AB.

Låt inte mentala spärrar stoppa dig. AB berikar inte någons liv, utan konsumeras av gammal vana, så ingen kommer lida av aftonhoranfrihet. Reagera med äckel och förakt mot AB när den kommer på tal. Varje upplyst person är en seger.
2010-03-12, 07:42
Bannlyst
Citat:
Låt inte mentala spärrar stoppa dig. AB berikar inte någons liv, utan konsumeras av gammal vana, så ingen kommer lida av aftonhoranfrihet. Reagera med äckel och förakt mot AB när den kommer på tal. Varje upplyst person är en seger.

Jojo. Jag klarar mig utan. Men hur når vi den stora massan? Det gör varken du eller jag genom att tala med polare och bekanta om saken.
2010-03-12, 07:52
Medlem
1979s avatar
Citat:
Jojo. Jag klarar mig utan. Men hur når vi den stora massan? Det gör varken du eller jag genom att tala med polare och bekanta om saken.

Jag tror det är så det måste gå till, en person i taget. AB kommer inte att utrotas över en natt. Träna upp AB-hatarreflexen så sköter det sig automatiskt sedan.
2010-03-12, 08:45
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Flashbacks fiende nummer 1 borde bojkottas istället för att matas av oss!

Vad säger att just Aftonbladet skulle vara Flashbacks fiende nummer 1?
Förbud att länka till nyhetssidor går emot den yttrandefrihet som Flashback står för.

Citat:
Ursprungligen postat av 3.14159
Folk borde börja citera artiklarna, i stället för att tvinga folk gå in på länkarna.

0.08
2010-03-12, 09:03
Moderator
impieteers avatar
Aftonbladets hemsida tjänar ju sina pengar på att folk klickar på deras annonsörers annonser och köper deras varor eller betalar för Aftonbladets betaltjänster som Plus med mera. Går du bara in på sidan belastar du enbart deras server, det tjänar de inga pengar på.
2010-03-12, 09:38
Medlem
crillecrilles avatar
Men herregud. Om det är av intresse att läsa något som står på ab.se så är det väl för fan inte fel att länka? Vissa på FB har verkligen problem. Det är väl isåfall lika jävla illa att citera dom eller? Sluta bete er som sektmedlemmar!!!
2010-03-12, 09:44
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Flashback ger inga pengar till Aftonbladet, och Aftonbladet är inte Flashbacks fiende. Du får gärna tycka så personligen, men kan givetvis inte föra Flashbacks talan.

Det är upp till var och en vart de väljer att länka, så länge det följer vårt regelverk.

Med det låses denna tråd.

admin4
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in