2019-06-13, 07:18
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgrtfm
Jag tycker mig ha följt dom flesta tips ni gamla rävar gett här. Har provat 3 ställen i Norrköping och aldrig lyckats få något som inte är med på prislistan. Måste man verkligen fråga rakt ut? Tar inte många illa upp då? Eller har jag bara varit på fel ställen?
Åk upp till norr om muren, i Stockholm har du inga problem att få hela sortimentet till bra pris. Eftersom du kommer söder ifrån så har du väldigt mycket att välja på i förorterna som kommer innan city. Enkelt draget så kan man säga att snusket börjar i Södertälje och slutar kring Upplands Väsby.

Lycka till! Ser fram emot att läsa om äventyret!
Citera
2019-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Känner inte till Norrköping men i Stockholm är det fan en bedrift att hitta en thaimassage som inte erbjuder extra.
Håller verkligen med...

Ibland, när man bara vill ha massage, tjatar de sig nästan hesa för att kunna tjäna pengar en kort stund för en utlösning. Blivit erbjuden ända ner till 150:- för HJ av en rätt sexig tjej.
Citera
2019-06-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGlas
Håller verkligen med...

Ibland, när man bara vill ha massage, tjatar de sig nästan hesa för att kunna tjäna pengar en kort stund för en utlösning. Blivit erbjuden ända ner till 150:- för HJ av en rätt sexig tjej.
På en del salonger får den som masserar inget betalt, utan ska få pengar på extra. Haft en jättestressad tjej som absolut ville tjäna minst 700 kronor annars skulle hon få stryk hemma, så sa hon i varje fall. Hon fick inget för massagen. Denna salong är stängd numera, som tur är.
Citera
2019-06-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
På en del salonger får den som masserar inget betalt, utan ska få pengar på extra. Haft en jättestressad tjej som absolut ville tjäna minst 700 kronor annars skulle hon få stryk hemma, så sa hon i varje fall. Hon fick inget för massagen. Denna salong är stängd numera, som tur är.
Det blir lite dubbelbottnat, då man kan tycka att de är lite naiva i tron att det ska bli enkelt att tjäna pengar på att komma till Sverige samtidigt som de i sådana fall verkligen blir utnyttjade.

Samtidigt tycker jag dock att om de är på en massagesalong, borde man kunna ställa krav på att de kan massera någorlunda bra och hålla tiderna. Sedan borde de också kunna acceptera att inte alla vill ha extratjänster, likväl som att kunden inte ska fråga om eller tjata sig till extra.

Tyvärr kan en del av dem inte tänka längre än till kanske dagen efter eller närmsta veckan. Det kanske blir så när man kommer till Sverige en kort tid för att tjäna pengar och sedan åka tillbaka. Lite ego-tänk, som ger dåligt rykte.
Citera
2019-06-14, 06:40
Medlem
Jag har en fundering...

Hur skulle thaimassagesalongerna reagera på om en stor del av kunderna tog en paus från sina besök under en eller två veckor?

Hur skulle ett sådant experiment kunna påverka service, prissättning, kundmottagande och tidshållning?

Det skulle kanske ge en effekt att en del av dem inte tar sina kunder för givna. Nu är det ju inte alla som gör det, men ibland blir det lite för mycket industri av det hela, vilket det iofs är. Men då kan man ju lika gärna rycka i snabeln själv 🙄
Citera
2019-06-14, 07:39
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Jag har en fundering...

Hur skulle thaimassagesalongerna reagera på om en stor del av kunderna tog en paus från sina besök under en eller två veckor?

Hur skulle ett sådant experiment kunna påverka service, prissättning, kundmottagande och tidshållning?

Det skulle kanske ge en effekt att en del av dem inte tar sina kunder för givna. Nu är det ju inte alla som gör det, men ibland blir det lite för mycket industri av det hela, vilket det iofs är. Men då kan man ju lika gärna rycka i snabeln själv 🙄
? Hur tänker du då? Samma sak som att alla bilister skulle låta bilen stå i protest fö alldeles för höga drivmedelkostnader.
Skulle aldrig funka. Finns för många kåtbockar som inte kan hålla sig. Men ranken är god
Citera
2019-06-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
? Hur tänker du då? Samma sak som att alla bilister skulle låta bilen stå i protest fö alldeles för höga drivmedelkostnader.
Skulle aldrig funka. Finns för många kåtbockar som inte kan hålla sig. Men ranken är god
Nä, jag förstår att det inte skulle fungera.
Det skulle ju dock vara bra om man fick dem att förstå att kvalitet från deras sida, skulle gynna dem i slutänden. Jag skulle hellre se lägre priser och ge extra om de gav kvalitet. Det skulle säkert inte fungera, då de snåla skulle utnyttja det.

Äsch, det är väl bara att ta det som det kommer och hoppas på det bästa.
Citera
2019-06-14, 17:28
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Nä, jag förstår att det inte skulle fungera.
Det skulle ju dock vara bra om man fick dem att förstå att kvalitet från deras sida, skulle gynna dem i slutänden. Jag skulle hellre se lägre priser och ge extra om de gav kvalitet. Det skulle säkert inte fungera, då de snåla skulle utnyttja det.

Äsch, det är väl bara att ta det som det kommer och hoppas på det bästa.
Min erfarenhet är att om dom inte är uppe i det bvlå med sitt prisförslag så pyntar man.
Då blir det vä'ldigt bra i allmänhet.
Men vrålpruta och visa sig vara en snål fan, ja då blir engagemanget därefter.
Citera
2019-06-16, 03:56
Medlem
Det finns många salonger i Gbg? Borde man kolla förorterna först?
Bara att gå dit?
Ringa?
Vad är smidigast?
Är det fler folk där?
Citera
2019-06-16, 06:49
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Det finns många salonger i Gbg? Borde man kolla förorterna först?
Bara att gå dit?
Ringa?
Vad är smidigast?
Är det fler folk där?
Fundera inte så mycket, utan gå bara till en salong som ligger bra till för dig och ta det därifrån.
Jag har fått förslag på någon form av extra på 100% av mina besök de senaste 5 åren, så oddsen är hyggliga.

Undvik bara salonger med alltför högt sortiment, typ naglar och annat.
Citera
2019-06-16, 15:38
Medlem
Angående dusch efteråt med massös så har det hänt ett par gånger. Aldrig har det kostat mig något utan det har antagligen setts som en del av en bra service. Väldigt trevligt då det händer men det är inte ofta. Vad jag aldrig gjort är att fråga någon innan massagen om de vill göra mig sällskap i duschen, det kan nog öka chanserna men då kanske till extra kostnad. Observera, det går bara att göra med de du träffat förut. Frågar man en för sig själv helt ny massös kan de sannolikt ta illa upp - undantaget de som drar en lätt i kuken när man kommer in.

Angående Göteborg så har jag bara varit på en del salonger där men inte upplevt att man behöver ge sig långt ut från de mer centrala delarna. Lycka till!
Citera
2019-06-18, 15:06
Medlem
Hej! Jag har läst stora delar av tråden men har ändå det lite svårt.
Om jag vill ha ett HJ på en 30 minuters oljemassage. Hur ska jag gå tillväga? Gärna steg för steg om någon orkar/vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in