Citat:
Ursprungligen postat av
Hatasnuten
Tro mig det kommer inte hända ett skit med salongerna av tre anledningar,
1. Det är omöjligt att spana och bevisa något
2. Väldigt många inom myndigheterna har själva glädje av verksamheten
3. Dom är rädda att nån drar rassekortet ( som med all brottslighet av invandrare).
Fakta:
Bordeller är olagliga i Sverige. Ändå har dom här funnits i minst 15 år.
Hade myndigheter kunnat och velat stoppa dom hade det skett för länge sen.
Tro mig jag är garanterat mest insatt av alla er.
Incitamenten saknas för att politiker eller myndigheter skall lägga sig i Thaimassagebranschen.
Finns inga billiga poäng att plocka för politiker...polisen har andra prioriteringar då verksamheten inte stör almänheten och kanske ger en minskad gatuprostition, där trafficing varit varit primiära anledningen till insatser. Visserligen förekommer inslag av trafficing i Thaimassagebransche oxå. Skattekontroller är kanske inte heller högprioriterat då insatser i andra branscher ger bätre "resultat"
Men om skottlosningar och annat minskade och resurser skulle frigöras så är det inget större problem för myndigheter att sätta dit kunder och hallikar i denne bransch.
Att väldigt många från myndigheterna skulle åsidosätta sina arbetsuppgifter eller ta mutor låter ju ganska vilt..att någon skulle göra det är ju inte omöjligt...liknande har hänt på imigrationsverket i Malmö.
Men rassekortet mot thaikvinnor är ju troligt...fördomarna blir ju stärkta av verksamheten i Thaimassagesalongerna i detta land.
Du vet mest av alla här...liksom de andra här på forumet som har salong eller är involverade genom flickvänner sambos eller äkta makar...eller är hyresvärdar..