2015-06-27, 14:20
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
De va väldigt va kunniga vi var här då!!
Om polisen vill så gör dom vad som behövs för att sätta åt de oseriösa, med skattmasen i hasorna, osv
Om ni är så bortom all vetskap så tror ni nog också på tomten, myndigheterna är inga dumhuvuden, vänta bara, det kommer hända saker.
Och vad tror du polis och skattmas kan göra mot en salong som registrerar alla sina kunder i sitt kassaregister? Tror du på stormning av massagebåsen? Och vad tror du det skulle kunna ge? Det finns också lagar och regler som begränsar vad lagens väktare får och kan göra, men du vet väl bättre.
Citera
2015-06-27, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Och vad tror du polis och skattmas kan göra mot en salong som registrerar alla sina kunder i sitt kassaregister? Tror du på stormning av massagebåsen? Och vad tror du det skulle kunna ge? Det finns också lagar och regler som begränsar vad lagens väktare får och kan göra, men du vet väl bättre.

Nu är det ju så min käre Omogren, att slappkäftar finns även i denna bransch. Eftersom prostitution inte är olagligt i Sverige så kan ju "anställda" massöser branda mamasan p g a beslagtagna knullarvoden mm mm. En och annan dumjävel till karl kan ju också av rädsla svamla till ordningsmakten vid brysk fråga vid utgång nånting om erbjuden extratjänst. Det finns många möjligheter för en nitisk ordningsmakt att sätta dit mamasan/ägaren för koppleri. Speciellt med tanke på alla smaskiga uppgifter dom får på detta delforum. Och då är det ajöss. Var inte så jävla glappkäftat naiva.
Citera
2015-06-27, 15:49
Medlem
Mogrens avatar
Du har säkert helt rätt. Det är väl därför det knappast finns en enda Thai-salong i Stockholm. Hade jag fel skulle det ju finnas flera hundra.
Citera
2015-06-27, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Du har säkert helt rätt. Det är väl därför det knappast finns en enda Thai-salong i Stockholm. Hade jag fel skulle det ju finnas flera hundra.

Mja. Du har ju en poäng där. Tack och lov är verksamheten lågprioriterat område för lagens arm. F.n.
Citera
2015-06-27, 17:13
Medlem
Tro mig det kommer inte hända ett skit med salongerna av tre anledningar,
1. Det är omöjligt att spana och bevisa något
2. Väldigt många inom myndigheterna har själva glädje av verksamheten
3. Dom är rädda att nån drar rassekortet ( som med all brottslighet av invandrare).
Fakta:
Bordeller är olagliga i Sverige. Ändå har dom här funnits i minst 15 år.
Hade myndigheter kunnat och velat stoppa dom hade det skett för länge sen.
Tro mig jag är garanterat mest insatt av alla er.
Citera
2015-06-27, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasnuten
3. Dom är rädda att nån drar rassekortet ( som med all brottslighet av invandrare).
Fakta:

Även om det är ganska ot, men vad menar du med punkt 3??

Jag är meeera garanterat insatt än hatasnuten. (Obs. ironi)
Citera
2015-06-27, 19:39
Medlem
Att det är rasistiska trakasserier såklart om myndigheterna bedriver kampanj mot enskild verksamhet som bedrivs av invandrare.
Det kommer bli debatter och krönikor från pk maffian.
"Inte alla" och hela den bagen som känns igen.
Citera
2015-06-27, 19:51
Bannlyst
Citat:
Att det är rasistiska trakasserier såklart om myndigheterna bedriver kampanj mot enskild verksamhet som bedrivs av invandrare.
Det kommer bli debatter och krönikor från pk maffian.
"Inte alla" och hela den bagen som känns igen.

OK. Då förstår jag. Jag har nyvunna erfarenheter av att inbjudan till arbete till thailändska som massös granskas extra noga av migrationsverket med oerhörd fördröjning. Och med befarat avslag.
Citera
2015-06-27, 20:48
Medlem
Och jag har långvarig erfarenhet från många salonger med såna ansökningar.
Med rätt kontakter på nämnda myndighet och cash på fickan så går det betydligt fortare.
Citera
2015-06-27, 23:05
Bannlyst
Citat:
Och jag har långvarig erfarenhet från många salonger med såna ansökningar.
Med rätt kontakter på nämnda myndighet och cash på fickan så går det betydligt fortare.

Menar du att det går att muta migrationshandläggare????
Jävla svamlare. Upp till bevis.
Citera
2015-06-27, 23:18
Medlem
Ja det menar jag och hur fan ska jag bevisa det?
En salong har 3-5 tjejer som jobbar. Vanligtvis en vitt och resten svart.
Den dom jobbar vitt måste ha uppehållstillstånd, resten är här på turistvisum 3+3 månader i taget.
Det innebär att dom måste förnyas och nya tjejer tas hit stadigt.
Är det då så konstigt att man blir bekant med handläggaren?
Sen är det bara ett kuvert med 5000 vid snabbt möte en gång i månaden och fri massage så går dom igenom snabbt och smidigt.
Det här är big buisness. Hela branschen i bara Sthlm omsätter mkt stora belopp ( jag vet ).
Vill inte outa mig själv mer än så men jag har mkt nära insyn i flera salonger. Alla känner alla bland thai i stan oxå så man får höra från andra.
Citera
2015-06-28, 06:31
Medlem
Citat:
Fakta:

Incitamenten saknas för att politiker eller myndigheter skall lägga sig i Thaimassagebranschen.
Finns inga billiga poäng att plocka för politiker...polisen har andra prioriteringar då verksamheten inte stör almänheten och kanske ger en minskad gatuprostition, där trafficing varit varit primiära anledningen till insatser. Visserligen förekommer inslag av trafficing i Thaimassagebransche oxå. Skattekontroller är kanske inte heller högprioriterat då insatser i andra branscher ger bätre "resultat"

Men om skottlosningar och annat minskade och resurser skulle frigöras så är det inget större problem för myndigheter att sätta dit kunder och hallikar i denne bransch.

Att väldigt många från myndigheterna skulle åsidosätta sina arbetsuppgifter eller ta mutor låter ju ganska vilt..att någon skulle göra det är ju inte omöjligt...liknande har hänt på imigrationsverket i Malmö.
Men rassekortet mot thaikvinnor är ju troligt...fördomarna blir ju stärkta av verksamheten i Thaimassagesalongerna i detta land.

Du vet mest av alla här...liksom de andra här på forumet som har salong eller är involverade genom flickvänner sambos eller äkta makar...eller är hyresvärdar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in