2009-06-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Väl talat. Traditionell thai-massage är förmodligen den överlägset bästa typen av massage, i synnerhet i jämförelse med klassisk svensk tråk- och mes-massage, som mest är ett monotont strykande och knådande. Thai-massagen bör avnjutas i sin egen rätt utan störande sexuella inslag. Skilj på det ena och det andra!

Jag är benägen att hålla med.
Citera
2009-06-06, 02:40
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En fråga till en som verkar veta något i ämnet. Kan thaimassage vara bra om man har ryggbesvär?
Det beror förstås helt på vad för slags besvär man har. Min thai-massös har varit bekymrad om min rygg, trots att jag inte känner av någonting. Under en thaimassage-session vred hon till min rygg så att det knakade till ordentligt, ungefär som det kan knaka när man drar i fingrar och tår. Det kändes rätt skönt efteråt.

Om du går till en seriös thai-massör, som har utbildning i teorin bakom (ayurveda och yoga), och berättar om dina ryggbesvär, kan du nog få hjälp.

En lovprisande artikel beskriver resultatet av thai-massage så här:
"The benefits enjoyed from a Thai massage session may include the following: relief from stress, deep relaxation, warmed and stretched muscles, healing energy flow, greater flexibility, increased and focused energy levels, prevention of injury, relief from sore and aching muscles and joints, detoxification, and a feeling of confidence and well-being."
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0KWZ/is_3_3/ai_87703763/
Citera
2009-06-07, 16:45
Medlem
RoyKeanes avatar
Ingen som känner till nåt thai-massage ställe i Helsingborg där dem inte e rädda för att även massera ens personliga delar?
Citera
2009-06-08, 10:32
Medlem
reinkarnerads avatar
Vi i Västerlandet har utvecklat en överlägsen teknologi, som spridits över världen, men i Asien har man varit mycket bättre än oss på att utforma allehanda tekniker som gör det skönt för själ och kropp, däribland thai-massage.
Citera
2009-06-09, 09:18
Medlem
Skröna?

Börjar fan tro att det här med happy ending på diverse thaiställen är en skröna... Jag har gått på en del olika ställen nu och tycker nog fan dom verkar seriösa och duktiga massörer men inget mer...
Citera
2009-06-09, 14:56
Medlem
Mogrens avatar
Fel vibbar

Citat:
Ursprungligen postat av nollett
Börjar fan tro att det här med happy ending på diverse thaiställen är en skröna... Jag har gått på en del olika ställen nu och tycker nog fan dom verkar seriösa och duktiga massörer men inget mer...
Du skickar förmodligen ut fel signaler. Tjejen får antagligen intrycket att du inte är intresserad.
Citera
2009-06-09, 15:22
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollett

Ja gå inte på allt snack
Citera
2009-06-09, 18:36
Medlem
thaimassage

ja nog börjar man tvivla på alla dessa HE. Jag har besökt flertalet Thaimassage ställen och endast 1 ställe har givit "det lilla extra"

Snälla snälla, det skönaste jag vet är bra thaimassage med HE, kan inte någon vänlig själ ge mig info vart jag kan hitta detta i skåne?

Jag har ett ställe i utbyte
Citera
2009-06-09, 19:12
Bannlyst
hej. öppnas snart ett nytt ställe i malmö, och där kan jag garentera att du får extra, har själv fått varje gång jag har tagit oljemassage, har gått 6 ggr, på olika ställen, bara av med kalsongerna, och lägg ner kuken mellan benen, dom märker att du får stånd när dom masserar dig på insidan av låret, lovar, annars våga fråga själv om extra,
Citera
2009-06-09, 19:24
Medlem
I Stockholm är det hur lätt som helst. Gå bara inte på de respektabla ställena i innerstan. Gå lite utanför i källarlokaler. "den som söker skall också finna" (NT)
Citera
2009-06-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ja gå inte på allt snack

Och här i Thailand får man kämpa för att slippa "the naughty stuff" och få en hederlig vanlig massage.

Fast tvål-massagen är lite kul - första gången. Inte mycket massage, men man ska prova allt nån gång i livet...
Senast redigerad av inyourdreams 2009-06-09 kl. 20:51. Anledning: felstavning
Citera
2009-06-09, 21:15
Medlem
Jag var på min första Thaimassage(Oljemassage) här i Sthlm idag. Har tvivlat väldigt mycket på sanningshalten att så många säger att det är lätt att få nåt extra. Framförallt för mig som inte riktigt vågar fråga eller ens ta av mig naken bara sådär. La mig ner på mage med kalsonger på och hon började massera lite, så sa hon åt mig att ta av kalsongerna också och hjälpte till med det. Sen låg man där helt näck(handduken la hon undan rätt snabbt). Blev väldigt intim med massagen, väldigt noggran vid ljumskarna. Sen sa hon åt mig att vända mig om, kändes lite konstigt att vända sig om när man var helt näck. Men jag låg bara där och blunda och njöt av massagen tills hon fråga om jag ville ha "nåt extra". Va bara att nicka så satte hon igång....
Det var inte den vackraste eller yngsta thaikvinna jag sett, men det var riktigt skönt.
Spännande upplevelse iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in