Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
Uppdrag granskning hade det på tapeten för 1.5 år sedan. Det blev ett jävla liv i leden, tjejerna tog bort sina bilder från annonserna osv.
Sedan dess har ca: 35salonger öppnat i enbart Sthlm. Dessa ska leva, säg att det jobbar 4st på var salong,detta gngr 240 salonger blir 880 brudar, hur många behöver massage i Sthlm av så många undrar man?
Det bästa med Thaifolket är att dom ligger aldrig samhället till last, de klarar sig själva, jobbar 14 timmar varenda dag vardag som söndag, restauranger med Thaimat samma sak, dom är arbetsmyror.
Tack för informationen och din intressanta reflektion över antalet ställen, jag delar din uppfattning och analys även om jag ärligt talat inte tänkt i de banorna själv. De har dock inte undgått mig att reagera över att i storstäderna (särskilt Stockholm) så finns det nästan ett massageställe per längre gata. Även om jag är emot invandring och vill se ett invandringsstopp så kan jag heller inte låta bli att reflektera över asiaters arbetsmoral, thaifolk, vietnameser, kineser, japaner osv, har aldrig mött en asiat som ligger samhället ekonomiskt till last. Det hindrar som sagt inte att jag vill ha ett invandringsstopp men dessa grupper finns inte på kartan när man diskuterar invandringen som ett socialt och ekonomiskt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
RuneRusk
Ja du har förstås rätt i det du skriver. Även om detta inte är en juridiktråd är det ändå intressant att utbyte meningar.
Jag skrev att du måste vara misstänkt för ett brott för att tas med till stationen. Om du ligger och tar emot massage när polisen stormar in finns det inget de kan kalla misstanke. Du kanske tänkte ta extra, du kanske redan har gjort det, men det måste finnas grund för misstanke. Att bara befinna sig i en massagesalong är inte tillräcklig grund. Besöker du en känd prostituerad är det en hela annan situation.
Du har principiellt en poäng, men polisen avgör själva om de ska tycka att det finns en misstanke eller ej. Det hela är svårt att komma åt men jag är övertygad om att ett besök på ett ställe som polisen punktmarkerar räcker till graden skälig misstanke. Tänk också på att alla inte är lika logiskt tänkande som du. Räcker med att polisen får en massagekund att erkänna/försäga sig i rädsla så är stället definitivt stämplat och polisen kan göra lite vad de vill med andra kunder och lätt försvara det om det skulle komma att granskas.
Citat:
Ursprungligen postat av
RuneRusk
Apropå bilen parkerar jag aldrig i närheten så de får leta länge om de ska hitta den. Helst ska man åka kommunalt med reskassa.
Klokt tänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
RuneRusk
Då och då debatteras thaimassagen. Det uppmärksamma ibland i media och polisen gör några tillslag. Sen ebbar det ut och verksamheten fortsätter.
Ytterst märkligt att inte feminazirörelsen har uppmärksammat det här mer, det känns verkligen som det här är något som helt glidit förbi deras radar. Eller blir det syntax error för dem att det handlar om invandrare och i många fall egna företagare med skinn på näsan och inte trasiga nerknarkade svaga kvinnor? Dina tankar?
Citat:
Ursprungligen postat av
RuneRusk
Det är svårt att göra något åt eftersom det är en extratjänst till en fullt legal verksamhet och inte alla erbjuder den. Affären görs upp direkt med massösen och i princip omöjligt att bevisa om ingen av nån anledning erkänner.
Samtidigt, jag har läst säkert flera hundra sexköpsutredningar. Och i många fall så tar polisen inte torsken på bar gärning utan de dyker upp efteråt men de flesta männen blir skrämda och erkänner. Jag tror snarare att skälet till varför kunderna inte åker fast delvis faktiskt beror på att polisen inte lagt någon fokus på det. Skälet kan ju vara precis som varför feminazisterna inte gör det heller, att det handlar om en bransch som är ganska clean, det är företag som betalar skatt, som är öppna, som ofta drivs av kvinnor själva osv. Jag tror det skulle vara helt annan ljud i skällan om det var vita män som hade 3-4 thaitjejer på varje salong som arbetade, tror du inte?