2012-03-31, 00:44
Medlem
Loggade just in för att kommentera det. Det har länge balanserat strax under 200. Trodde det skulle minska i höstas efter uppmärksamheten i DN och TV4, men inget har väl hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Noterar idag att TMG för första gången listar över 200st, (201), salonger i Stockholm!!!

En fanfar på den?

I övriga Sverige listas 168st totalt. Varav 50st ligger i västra götaland.

Min spådom om att antalet salonger skulle minska har således kommit på skam! Men inte är väl jag ledsen för det? Jo kanske lite förresten, nu när jag inte längre besöker nya salonger varje vecka blir det ett elände att "komma ikapp" om jag skulle få för mig att börja göra så igen.
Citera
2012-03-31, 13:03
Medlem
Och snart besöksrekord på en månad på TMG...det knådas och hissas rejält där ute. Bombom!
Citera
2012-03-31, 20:44
Medlem
Messerschmitts avatar
Det som hänt de senaste fem åren saknar säkerligen motstycke i Sveriges sexköpshistoria. På bara några få år har massor av svenska män börjat köpa sexuella tjänster. Min gissning är att många av salongsbesökarna aldrig skulle köpa sex av gatu- eller nätprostituerade.

Bra eller dålig utveckling? Jag tror tyvärr att många av Thai-tjejerna med tiden tar skada av att sälja sex, kanske inte kroppsligt men själsligt. De som börjar på salong gläds säkerligen åt de tämligen lättförtjänta pengarna, men till slut hinner verkligheten ofta ifatt dem...
Citera
2012-03-31, 23:47
Medlem
Jag har svårt att tänka mig att man skulle ta själslig skada av ett simpelt handjobb. Men en av mina massörskor beklagade sig över att hon var tvungen för sina släktingar i Thailand vad hon jobbade med.
Citera
2012-04-01, 00:00
Medlem
Laserturkens avatar
Hur får de här tjejerna uppehållstillstånd? Eller har de inte det utan är här på något slags turistvisa och stannar i tre månader och jobbar och skiter i att åka hem efter tre månader?

Borde ju vara guldläge för polisen om de vill stänga sådana här ställen, bara att kolla om de har uppehålls- och arbetstillstånd.

Hela verksamheten gör mig lätt spyfärdig, kanske inte så mycket som pga torskarna utan thailudren.
Citera
2012-04-01, 00:57
Medlem
Droppade in på ett ställe i måndags..... söder o söder men ändå i Söder..
Den enda(ägarinnan) som jobbade var upptagen....bad mig komma tillbaka efter 40 minuter...åkte runt och kollade de övriga på orten utan några positiva reaktioner... nu hade det gått 50 min ..åkte tillbaka till första stället. HON blev överlycklig då jag kom tillbaka! Varför kom jag tillbaka? HON var den mest vackra thaikvinna jag någonsin träffat! OCH CLEVER! Jag har trots allt varit i Thailand ca 30 ggr (aldrig som turist - always in business) !! Bodde i Hongkong .. jobbade för ett Italienskt modeföretag...kom dit ofta under en -3-årsperiod..MEN det är i Sverige jag fann henne...så oerhört vacker! Klick klick klick - direkt!! Var tillbaka i dag! Var bara helt underbart! Hon tog ner flaggan - låste dörren..... Det var bara HON och jag..i 4 timmar! Kommer att satsa på henne! Misstolka inte "satsa"...Efter påsk åker vi till Bangkok och köper en lägenhet (jag vill inte ha hus i HuaHin) - hon stänger shopen - Jag lägger av att jobba från London.
Kom inte med "moralkommentarer" - jag vet vad jag gör - allting kan skita sig! - Gör det fört att jag kan! Jag kan också överleva ett misslyckande...
Citera
2012-04-01, 02:01
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Hur får de här tjejerna uppehållstillstånd? Eller har de inte det utan är här på något slags turistvisa och stannar i tre månader och jobbar och skiter i att åka hem efter tre månader?

Borde ju vara guldläge för polisen om de vill stänga sådana här ställen, bara att kolla om de har uppehålls- och arbetstillstånd.

Hela verksamheten gör mig lätt spyfärdig, kanske inte så mycket som pga torskarna utan thailudren.

Jag tror att jag förstår vad du menar, men det är fan inte lätt när du skriver så knepigt grammatiskt.
Citera
2012-04-01, 02:04
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guadeloupe
Den enda(ägarinnan) som jobbade var upptagen....bad mig komma tillbaka efter 40 minuter...åkte runt och kollade de övriga på orten utan några positiva reaktioner... nu hade det gått 50 min ..åkte tillbaka till första stället. HON blev överlycklig då jag kom tillbaka! Varför kom jag tillbaka? HON var den mest vackra thaikvinna jag någonsin träffat! OCH CLEVER! Jag har trots allt varit i Thailand ca 30 ggr (aldrig som turist - always in business) !! Bodde i Hongkong .. jobbade för ett Italienskt modeföretag...kom dit ofta under en -3-årsperiod..MEN det är i Sverige jag fann henne...så oerhört vacker! Klick klick klick - direkt!! Var tillbaka i dag! Var bara helt underbart! Hon tog ner flaggan - låste dörren..... Det var bara HON och jag..i 4 timmar! Kommer att satsa på henne! Misstolka inte "satsa"...Efter påsk åker vi till Bangkok och köper en lägenhet (jag vill inte ha hus i HuaHin) - hon stänger shopen - Jag lägger av att jobba från London.
Kom inte med "moralkommentarer" - jag vet vad jag gör - allting kan skita sig! - Gör det fört att jag kan! Jag kan också överleva ett misslyckande...

Vilken grej! Bara att gratulera!
Citera
2012-04-01, 02:08
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det som hänt de senaste fem åren saknar säkerligen motstycke i Sveriges sexköpshistoria. På bara några få år har massor av svenska män börjat köpa sexuella tjänster. Min gissning är att många av salongsbesökarna aldrig skulle köpa sex av gatu- eller nätprostituerade.

Bra eller dålig utveckling? Jag tror tyvärr att många av Thai-tjejerna med tiden tar skada av att sälja sex, kanske inte kroppsligt men själsligt. De som börjar på salong gläds säkerligen åt de tämligen lättförtjänta pengarna, men till slut hinner verkligheten ofta ifatt dem...

Jag håller med dig. Jag tror att det är få människor som inte skulle få avtryck i själen av en sån hantering...s a s...

När ska FB införa gilla-knappen...?
Citera
2012-04-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
Vilken grej! Bara att gratulera!
Tack broder!
Citera
2012-04-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guadeloupe

Ja det är bara att gratulera!
Citera
2012-04-01, 11:22
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken

Det är väldigt olika bland tjejerna hur det ser ut. Många är här på turistvisum och jobbar några månader och åker sedan hem, vissa är gifta med svenska män och bor här permanent.

Polisen väljer att inte prioritera detta. En del av dem går själv regelbundet på massage, kanske en förklaring? Om någon tjej på en salong åker dit och blir utvisad, så tar de väl helt enkelt in en ny?

De som du refererar till som thailuder är oftast helt vanliga tjejer som drar en tralla för lite extra cash. Vad är det som är så hemskt med det? (antagande då att tjejerna inte far illa av det psykiskt)
Senast redigerad av IaveAfstrCARthenU 2012-04-01 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in