2026-05-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicha
Visst blir det allt svårare att finna en attraktiv thaimassörska. Dels för att salongerna stängs ner en efter en, tror Malmö tappade minst 3 till förra veckan. Ej hört om någon razzia, men det var det säkert. Flyttar verksamheten till mer slutna forum? De salonger som kvarstår är inte direkt de där du möts av en 25 åring i genomskinligt nattlinne när du gör ett drop in besök….och jag är inte den som ringer o bokar o hoppas på turen.
Minskar antalet salonger även i de andra större städerna ?
Göteborg har tyvärr ett väldigt dåligt utbud nu jämfört med för bara några år sedan. Dom som är kvar är av otroligt varierad kvalitet både till utseende och tjänster erbjudna. Oklart om det är på grund av razziorna direkt eller om lönsamheten minskat för mycket för att det ska vara värt ens med extratjänster.
Citera
2026-05-16, 12:45
Medlem
Vad gäller utbudet så var jag av en slump på Wollmar Yxkullsgatan häromveckan. Där låg förut 2 sts alonger i samma fastighet, en på vardera sida om porten till lägenheterna. Båda var nu helt tomma och på den ena satt en lapp att loklaken uthyrdes.

Att båda skulle gått i kånken samtidigt eller att ägarna av annan anledningen de själva styrde över stängde i princip samtidigt utesluter jag. För mig kan det bara vara så att polisen eller någon annan, meddelat fastighetsägaren att det såldes sex i lokalerna och att då fastighetsägaren slängde ut båda salongerna direkt för någon from av avtalsbrott. Och detta då för att man inte själva skulle åka dit för koppleri.

Jag är rätt förvånad att så många fastighetsägare fortfarande vågar hyra ut till thaimassager...
Citera
2026-05-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vad gäller utbudet så var jag av en slump på Wollmar Yxkullsgatan häromveckan. Där låg förut 2 sts alonger i samma fastighet, en på vardera sida om porten till lägenheterna. Båda var nu helt tomma och på den ena satt en lapp att loklaken uthyrdes.

Att båda skulle gått i kånken samtidigt eller att ägarna av annan anledningen de själva styrde över stängde i princip samtidigt utesluter jag. För mig kan det bara vara så att polisen eller någon annan, meddelat fastighetsägaren att det såldes sex i lokalerna och att då fastighetsägaren slängde ut båda salongerna direkt för någon from av avtalsbrott. Och detta då för att man inte själva skulle åka dit för koppleri.

Jag är rätt förvånad att så många fastighetsägare fortfarande vågar hyra ut till thaimassager...
Så länge det är seriös verksamhet spelar det ju ingen roll för uthyraren om det är frisör,massage,butik ...... osv!
Citera
2026-05-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandy4ever
Så länge det är seriös verksamhet spelar det ju ingen roll för uthyraren om det är frisör,massage,butik ...... osv!
Så är det. Men med tanke på att uppsättningsvis ca 80% av alla salonger tillhandahåller Happy end, är risken stor för en uthyrare som hyr ut till en icke seriös Mama San.

Att dessa två fått bomma pga att någon förklarat för fastighetsägaren att de säljer sex, skulle jag kunna sätta allt jag äger på.
Citera
2026-05-17, 06:43
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3

Verkar rimligt och det här är nog ett betydligt mer resurseffektivt sätt att bekämpa prostitution än att lägga stora resurser på att ligga buskarna i månader och spana, massdelgivanden kvällstid med mera. Polisen har kanske lärt sig till sist att det är smartare att gå på utbudet än efterfrågan.

Kan tänka mig att många drar sig för att hyra ut en lokal till en massagesalong numer. Synd om de serös förståss….
Citera
2026-05-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Verkar rimligt och det här är nog ett betydligt mer resurseffektivt sätt att bekämpa prostitution än att lägga stora resurser på att ligga buskarna i månader och spana, massdelgivanden kvällstid med mera. Polisen har kanske lärt sig till sist att det är smartare att gå på utbudet än efterfrågan.

Kan tänka mig att många drar sig för att hyra ut en lokal till en massagesalong numer. Synd om de serös förståss….
Tänker att de få seriösa salongerna borde när de letar lokaler, inte förklara att det är just Thaimassage de kommer att tillhandahålla. Känner till en seriös salong som för något år sedan f ö ändrade sitt namn. Från något som innehöll ordet thaimassage till att nu het något med ordet friskvård i och inget om thaimassage. På listan över tjänster finns såklart thaimassage kvar. Gissar att de gjorde detta för att minska antalet kunder som ville bli avrunkade.
Citera
2026-05-19, 21:44
Medlem
bakispillers avatar
Jobbresa under kommande vecka, kommer spendera ett par dagar i Skellefteå. Hur ser utbudet ut?

Verkar vara skralt med salonger..
Citera
2026-05-24, 07:38
Medlem
Salongsdöden i Malmö är påtaglig.

Veckans inventering av salonger visar att minst fem av salonger slagit igen under senaste månaden. Och det har varit den takten det senaste året. Snart finns det inga salonger kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in