Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Vad gäller utbudet så var jag av en slump på Wollmar Yxkullsgatan häromveckan. Där låg förut 2 sts alonger i samma fastighet, en på vardera sida om porten till lägenheterna. Båda var nu helt tomma och på den ena satt en lapp att loklaken uthyrdes.
Att båda skulle gått i kånken samtidigt eller att ägarna av annan anledningen de själva styrde över stängde i princip samtidigt utesluter jag. För mig kan det bara vara så att polisen eller någon annan, meddelat fastighetsägaren att det såldes sex i lokalerna och att då fastighetsägaren slängde ut båda salongerna direkt för någon from av avtalsbrott. Och detta då för att man inte själva skulle åka dit för koppleri.
Jag är rätt förvånad att så många fastighetsägare fortfarande vågar hyra ut till thaimassager...
Verkar rimligt och det här är nog ett betydligt mer resurseffektivt sätt att bekämpa prostitution än att lägga stora resurser på att ligga buskarna i månader och spana, massdelgivanden kvällstid med mera. Polisen har kanske lärt sig till sist att det är smartare att gå på utbudet än efterfrågan.
Kan tänka mig att många drar sig för att hyra ut en lokal till en massagesalong numer. Synd om de serös förståss….