Citat:
Ursprungligen postat av
jonasjon
Detta var fr ngon vecka sedan. Och nej har ingen kolla p att en razzia har gjorts. Men hur ska jag kunna styrka ett presentkort. Jag har ju inget presentkort och frgar de sambon s finns det ju inget. Knner mig ganska dum i huvudet shr i efterhand.
S trtt p alla som gissar... S - hr kommer facit:
Du har dubbel-swishat. Jag utgr frn att typ frst swishade 400 SEK till salongens nummer. Och efter ca 40 minuter 1000 till samma nummer (ungefrliga siffror)
Nu har nu begtt ett brott som leder till fngelse, men snarare bter och straffrelggande.
Fr det brott du begtt finns en preskriptionstid p 2 r. Det betyder att eftersom du begick brottet ca 15 november 2022, kan tal vckas mot dig fram till och med 15 november 2024. 16 november 2024 r du en "fri" man.
Och hur kan du d ka fast under dessa tv r polisen har p sig? Som det ser ut nu r det enda sttet om det blir en razzia p salongen dr du begick ditt brott.
Polisen kommer d g igenom alla abonnemang som tillhr brottsutredningen. Salongen, mama-san, samt massrer som r viktiga.
ALLA som har dubbelswishat kommer med 99% skerhet att kontaktas av polis eller klagare. I vissa utredningar har de inte kontaktat alla, eftersom torskar sgs tidigare mer som ett verktyg fr att underbygga talet mot salongens gare = hallicken. Detta har frndrat lite nu i de senaste razziorna, men det kan finnas en minimal chans att de inte kontaktar alla som dubbelswishat.
S - polisen gr en razzia p salongen, de hittar ditt nummer i swish listor. De ser att du betalat 400 och sen 40 minuter senare 1000.
Men vad betyder d detta? Jo, d har polisen, enligt NOAs "razzia manual" vetskap om att det r s man betalar fr avsugning, runk, knull etc p thai salonger. Frst vanlig massage, sen extratjnsten mot slutet. Oftast kontant. Men en del swishar, till och med med kort...
Fr att verkligen vara skra p att det nd r s p din salong har de antingen gjort:
provkp
vittnesfrhr med andra torskar och tjejer som jobbar p salongen
hittat betalningsregister (nstan alltid p thai och handskrivna, slngda i sopor)
S polisen tar in dig p frhr. Varfr har du dubbelswishat?
Nu kan du:
a) Erknna och ta din bot och villkorliga dom.
b) Neka och sga att du kpte extra hr massage efter en timma fr att du har aj aj aj s ont.
c) neka och sga att du kpt presentkort till frugan
d) leka tuff och hrd kriminell (tro mig, det gr du inte. Jag har suttit i mnga frhr, jag vet - och d var jag nd tuff), och bara sga "ingen kommentar" .
C skulle jag inte rekommendera. Det r ltt att kolla upp.
D - nej nej nej
S d terstr A och B.
Vljer du B s fr du rkna med en 80/20. 20% chans att de slpper dig. 80% risk att du blir kallad p rttegng.
Och vl i rttegng - hller du fast vid att du bara kpte extra massage r chansen stor att du faktiskt blir friad.
MEN! och nu kommer men, NOA har frfinat sina metoder fr hur man ska kunna n till fllande dom ven fr torskar. Ser fram emot att se utfall i de tre senaste razziorna i Stockholm.
n s lnge har det mest varit fokus p hallickar - men min gissning r att de kommer brja g p torskar. Varfr? Jo fr att:
1) det skapar bttre rubriker
2) det r mer avskrckande.
S - i ditt fall:
om 2 r behver du inte vara orolig lngre.
Men om det grs en razzia p den salongen inom 2 r kommer polisen att kontakta dig. Och om de gr det fr du vlja a-d.