2010-03-11, 21:31
Medlem
Jag hittade en ny, och fantastisk godis butik, för oss godis älskare.
Dom hade 768 numrerade godis sorter, all så allt va i nummerordning, från 1 till 768 + gavlar ca 20-30 sorter, dock ej nr ordning. Som de inte va nog med de så Lyste ställen och kunde ändra färg. allt i trans parant akryl + rostfritt , sjukt snyggt. Jag undra om någon har sett en godis butik som har fler sorter?
allså bevisa att dom har så många och inte bara skriva på skylten, så som många gör!
Godis butik drömmen jag såg heter Candy-People, och ligger i Lund, den kallas också Candys,så den gäller ej
Citera
2010-03-11, 21:36
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Det var väldans mycket godis det. Jag har inte sett/hört talas om en affär med fler sorter, men jag vet inte om jag vill veta heller.
Sist jag var inne i en affär med 300+ sorter köpte jag "lite bara" och när jag satt i bilen hade jag handlat för nästan exakt 100 kr, eller 2kg om man så vill. Det kändes som att ha en katt i knät för fan när man glodde på tv! Tog 3 veckor att äta upp för mig.
Citera
2010-03-11, 23:19
Medlem
cammlis avatar
har sett de ska öppnar en ny Candy-People vid centralen i lund,. så smarta de är
Citera
2010-03-12, 21:29
Medlem
SaintJonahs avatar
Är inte sveriges största i hummelsta? typ 1000 olika sorter. Sjukt stor är den i alla fall...
Citera
2010-03-12, 21:34
Medlem
4gott i Göteborg har löjligt mycket godis.
Alltid när man har köpt godis där så ligger man i plågor pga att man har köpt för mycket. Fast det är värt det =P
Citera
2010-03-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Är inte sveriges största i hummelsta? typ 1000 olika sorter. Sjukt stor är den i alla fall...

Vet inte hur många sorter de har, men många är det. Tycker dock den tappat på senare tid
Citera
2010-03-13, 23:52
Medlem
Jag har varit i 4gott, och dom har inte en chans i jämförelse med candy -people,jag menar de är olika divitoner mellan dom, typ Allsvenskan och La liga, om inte störe ?
Ni måste se för att fatta! Jag hoppas dom kommer till Götebor och Stockholm.
Citera
2010-03-21, 17:24
Medlem
Galtsurkas avatar
http://3.bp.blogspot.com/_zaR5BFewFzI/SxALsDAwSfI/AAAAAAAAB3w/k13ER8bwCBM/s1600/candy1.jpg

Ser den ut sådär? Det såg inte överdrivet stort ut, då har jag sett större. Men det där kan dock ej vara 700+ sorter.

EDIT. eller så är butiken större än vad den ser ut att vara på bilden. Vart sugen på godis iaf.
Citera
2010-03-21, 20:54
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
4gott i Göteborg har löjligt mycket godis.
Alltid när man har köpt godis där så ligger man i plågor pga att man har köpt för mycket. Fast det är värt det =P

Billigt, mycket, färskt. Magont är ofrånkomligt. Men ja det har allt även om man ibland får leta lite.
Citera
2010-03-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galtsurka
http://3.bp.blogspot.com/_zaR5BFewFzI/SxALsDAwSfI/AAAAAAAAB3w/k13ER8bwCBM/s1600/candy1.jpg

Ser den ut sådär? Det såg inte överdrivet stort ut, då har jag sett större. Men det där kan dock ej vara 700+ sorter.

EDIT. eller så är butiken större än vad den ser ut att vara på bilden. Vart sugen på godis iaf.

Sett rejält mycket större
Citera
2010-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilipY
Jag hittade en ny, och fantastisk godis butik, för oss godis älskare.
Dom hade 768 numrerade godis sorter, all så allt va i nummerordning, från 1 till 768 + gavlar ca 20-30 sorter, dock ej nr ordning. Som de inte va nog med de så Lyste ställen och kunde ändra färg. allt i trans parant akryl + rostfritt , sjukt snyggt. Jag undra om någon har sett en godis butik som har fler sorter?
allså bevisa att dom har så många och inte bara skriva på skylten, så som många gör!
Godis butik drömmen jag såg heter Candy-People, och ligger i Lund, den kallas också Candys,så den gäller ej
Finns en hemsida, candypeople.se. Sortimentet såg ut som riktigt fulgodis, inga kända, kvalitetsorienterade märken såsom Toms, Malaco etc. Ägs stället av araber? Då vet man att kvalitén bara kommer att bli sämre och sämre. Ungefär som deras civilisation. Det var jättebra i början, sedan gick allting skepprätt åt helvete.
Citera
2010-03-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Finns en hemsida, candypeople.se. Sortimentet såg ut som riktigt fulgodis, inga kända, kvalitetsorienterade märken såsom Toms, Malaco etc. Ägs stället av araber? Då vet man att kvalitén bara kommer att bli sämre och sämre. Ungefär som deras civilisation. Det var jättebra i början, sedan gick allting skepprätt åt helvete.
Va menar du inga kända, DOM HAR ALLT + CA 150 SORTER NATURGODIS.
Jag skiter i om dom e Araber, kineser eller Svenskar, e jag på ett rasist forum eller ?
Dessa två bröder kan GODIS, dom har grossistfirma som hetter Candypeople, och ingen hemsida för Butikerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in