2010-03-11, 18:42
Medlem
FlyingHighs avatar
Som då mitt ämnes namn framhäver undrar jag lite över pris på tobaksvaror i Tyskland då jag ska dit om en månad.

Min första fråga är vad priset på en limpa ligger där nere på ett ungefär och om det är billigare i Sverige. Svara gärna med vilken sort ni vet har ett visst pris.

Nästa fråga är om någon vet om det finns billigare snus att få tag på där nere?

Tredje frågan är en liten doldis och den handlar om snuff. Jag mötte ett par Schweizare under sommaren och de introducerade mig till en tobaksform som kallas snuff. Jag har inte hittat den någonstans i Sverige, men jag skulle veta om någon vet var jag kan få tag på det, samt om det finns i Tyskland och eventuellt pris.

Det var allt jag ville veta.
Citera
2010-03-11, 20:52
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingHigh
Som då mitt ämnes namn framhäver undrar jag lite över pris på tobaksvaror i Tyskland då jag ska dit om en månad.

Min första fråga är vad priset på en limpa ligger där nere på ett ungefär och om det är billigare i Sverige. Svara gärna med vilken sort ni vet har ett visst pris.

Tredje frågan är en liten doldis och den handlar om snuff. Jag mötte ett par Schweizare under sommaren och de introducerade mig till en tobaksform som kallas snuff. Jag har inte hittat den någonstans i Sverige, men jag skulle veta om någon vet var jag kan få tag på det, samt om det finns i Tyskland och eventuellt pris.

Sist jag var i tyskland betalade jag 5€ För ett 19-pack Marlboro röda. ta det gånger 10 bara.
Färjan är billigare dock.
Citera
2010-03-12, 18:15
Medlem
FlyingHighs avatar
Hmh.

Är det billigare i danmark då?
Citera
2010-03-12, 18:19
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:

Ang snuff finns det i välsorterade tobaksbutiker i hela Sverige
Citera
2010-03-12, 18:19
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Hmh.

Är det billigare i danmark då?

Som i Sverige, om inte dyrare.

Snus säljs bara i Sverige.
Citera
2010-03-12, 18:33
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Som i Sverige, om inte dyrare.

Snus säljs bara i Sverige.
Det säljs även i Norge och i små mängder i USA.

Min erfarenhet av cigaretter är att de är något billigare i Danmark. Vill du ha något riktigt billigt får du dock handla på färjan.
Citera
2010-03-16, 13:15
Medlem
oytens avatar
Cigg kostar ungefär lika mycket som i Sverige men det finns fler budgetalternativ på t.ex. Lidl.
Snuff finns överallt och kallas för snuff Tabak, jag brukar köpa på nån autobahnmack för två-tre euro. Röker du pipa har de ofta billig och god piptobak.
Citera
2010-03-16, 13:31
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Ang snuff finns det i välsorterade tobaksbutiker i hela Sverige
Snuff har jag köpt vid Sturegallerian i Stockholm, så det kan man absolut köpa i Sverige.
Citera
2010-03-16, 18:34
Medlem
FlyingHighs avatar
Nu kan det ju vara så att snuff finns i fina stockholm men FlyingHigh bor lite avsides

Men tack för råden, och jag antar att vi kommer åka färja mellan Sverige och Tyskland eller Danmark och Tyskland. Då passar jag väl på att köpa då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in