2010-03-11, 17:33
Bannlyst
För mig ger kreatinet en sån pass effekt att det sväller upp kroppen i vanlig ordning, och sen när man tränar då blir man speciellt uppumpad. Men senaste gångerna jag har kört bicep och kör hårt så får jag små skarpa röda prickar på underarmen/armvecket. Dessa försvinner över en dag, men enligt min teori så är det blodkärl som spricker, eftersom musklerna pumpas upp så och kreatin öppnar blodkärlen.

Någon som råkar ut för samma eller vet mer ingående vad det är?
Citera
2010-03-11, 17:36
Bannlyst
Haha du de fan inte spruckna blodkärl kan jag säga lol
Citera
2010-03-11, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kkevin
Haha du de fan inte spruckna blodkärl kan jag säga lol

Jag omformulerar mig, inre blödningar i huden.
Citera
2010-03-14, 14:48
Medlem
Spruckna kapillärer möjligtvis, dessa är ju iofs blodkärl. Jag fick det en gång när jag hade magsjuka och kräktes mycket. Fick röda prickar i ansiktet runt ögonen.
Citera
2010-03-16, 11:12
Medlem
Jag har aldrig dragit några paralleller mellan detta och kreatinet - men jo jag käkar kreatin och det händer att jag får någon form av "inre blödningar" ibland. Jag får dock inte röda prickar utan mer som blåmärken - fast.. längre och mindre runda än vanliga blåmärken. Svårt att förklara

Just nu har jag ett gäng sådana på främre delen av axeln, som funnits där i flera veckor.

Det kan alltså enligt dig bero på kreatinet? Det låter inte helt orimligt.
Citera
2010-03-16, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoaksArk
Jag har aldrig dragit några paralleller mellan detta och kreatinet - men jo jag käkar kreatin och det händer att jag får någon form av "inre blödningar" ibland. Jag får dock inte röda prickar utan mer som blåmärken - fast.. längre och mindre runda än vanliga blåmärken. Svårt att förklara

Just nu har jag ett gäng sådana på främre delen av axeln, som funnits där i flera veckor.

Det kan alltså enligt dig bero på kreatinet? Det låter inte helt orimligt.

Jag har aldrig fått det innan, och det känns ganska rimligt att anta det eftersom jag just får ett ganska starkt pump i just underarmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in