2010-03-11, 14:40
Medlem
Tycker det vore bättre om vissa sidor (bl.a. aftontidningar på nätet) skulle tona ner reklamen ordentligt. Förstår inte hur det kan fungera överhuvudtaget att bara fylla upp sidan tjockt med banners, där den ena blinkar och har sig värre än den andra. Om reklamen var mindre extrem skulle jag kanske inte orka blockera den. Några tankar kring detta?
Citera
2010-03-11, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baboo89
Tycker det vore bättre om vissa sidor (bl.a. aftontidningar på nätet) skulle tona ner reklamen ordentligt. Förstår inte hur det kan fungera överhuvudtaget att bara fylla upp sidan tjockt med banners, där den ena blinkar och har sig värre än den andra. Om reklamen var mindre extrem skulle jag kanske inte orka blockera den. Några tankar kring detta?

Tror nog dom inte bryr sig nämnvärt, är nog inte så många som vet ens hur man blockerar reklam.
Citera
2010-03-11, 14:43
Medlem
bertans avatar
Aftonbladet bryr sig väl inte om någon läser reklamen eller inte. Så länge de kan sälja reklam-utrymme och få in pengar är de nog glada.
Citera
2010-03-12, 21:31
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertan
Aftonbladet bryr sig väl inte om någon läser reklamen eller inte. Så länge de kan sälja reklam-utrymme och få in pengar är de nog glada.

Det där stämmer bara delvis. Visserligen får Aftonbladet betalt för impressions men de fina slantarna dyker upp först när klicken kommer. Och det klickas kan jag lova...
Citera
2010-03-13, 01:41
Medlem
IIanas avatar
Skaffa Firefox som webbläsare och installera sen Ad-block.
Problemet är löst. Du slipper en blinkande aftonbladet.
Citera
2010-03-13, 10:26
Medlem
CarteNoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Det där stämmer bara delvis. Visserligen får Aftonbladet betalt för impressions men de fina slantarna dyker upp först när klicken kommer. Och det klickas kan jag lova...

Jag har alltid förvånats över antal klick en banner genererar. Jag har under mina aktiva internetår kanske tryckt på en banner 2 ggr varav en var ett misstag.
Citera
2010-03-13, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarteNoir
Jag har alltid förvånats över antal klick en banner genererar. Jag har under mina aktiva internetår kanske tryckt på en banner 2 ggr varav en var ett misstag.
Har också funderat över det där? Vilka fan är det som klickar på banners. Jag har förmodligen aldrig klickat på en banner och då har jag varit aktiv på internet sedan det startade (i den form vi nu känner internet).
Citera
2010-03-13, 12:24
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Har också funderat över det där? Vilka fan är det som klickar på banners. Jag har förmodligen aldrig klickat på en banner och då har jag varit aktiv på internet sedan det startade (i den form vi nu känner internet).

Samma människor som går på nigeriabrev osv. Och dom finns det gott om.
Citera
2010-03-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816

Du är rätt unik statistiskt sett. Många fler än du tror lever i princip på bannerklick på sina skitsidor.
Citera
2010-03-13, 23:25
Medlem
Disco Moskvas avatar
I såna här sammanhang är det livsfarligt att se sig själv som en måttstock för andras beteende.

Människor klickar som fan på banners.
Människor köper massor från TV-shop.
Människor gillar svenskdubbad tysk tvättmedelsreklam.

Annars hade alla företag som väljer sådana marknadsföringsstrategier gått i kånken, eller bytt strategi.

Tyvärr tar många, som intresserar sig för reklam och marknadsföring, på sig en elitistkostym och ser stora delar av de presumtiva kunderna som idioter. Om man gör det ska man hålla sig så långt borta från den branschen som möjligt. Börjar man dissa källan till pengarna, som man är satt att dra in, är man riktigt fel ute.

Så, då fortsätter vi
Citera
2010-03-14, 02:50
Medlem
zeridoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
I såna här sammanhang är det livsfarligt att se sig själv som en måttstock för andras beteende.

Människor klickar som fan på banners.
Människor köper massor från TV-shop.
Människor gillar svenskdubbad tysk tvättmedelsreklam.

Annars hade alla företag som väljer sådana marknadsföringsstrategier gått i kånken, eller bytt strategi.

Tyvärr tar många, som intresserar sig för reklam och marknadsföring, på sig en elitistkostym och ser stora delar av de presumtiva kunderna som idioter. Om man gör det ska man hålla sig så långt borta från den branschen som möjligt. Börjar man dissa källan till pengarna, som man är satt att dra in, är man riktigt fel ute.

Så, då fortsätter vi

Värt att nämna är också att många av oss tillhör en ny generation rätt cyniska människor. Vi vet vad skit är, för att vi som är på internet och surfar runtom webben blir överumplad av skit dagligen. De som kollar på sin favoritsida någon gång om dagen och inget annat har inte riktigt lärt sig detta än.

Därför det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in