2010-03-24, 18:38
Medlem
Bud-Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Det var en ny variant p haussning av mindre etablerade bolag. Att slppa en nyhet p morgonen tyder p engagemang, bra ,d kr vi in hela keramiken gubbar!

Det beror p marknadens frvntningar, marknaden kanske hade prisat in ett bttre scenario, drav eventuell utebliven utdelning p din satsning p rtt vid rouletten.

nej inte du igen!!!!
Citera
2010-03-24, 20:02
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud-Fox
nej inte du igen!!!!

Var inte mitt inlgg konstruktivt? Hej p dig med, jag frstr att du gillar frhoppningsbolag och det r okej, men du verkar inte knna till riskerna.
Citera
2010-03-24, 20:10
Medlem
Bud-Foxs avatar
Citat:
Var inte mitt inlgg konstruktivt? Hej p dig med, jag frstr att du gillar frhoppningsbolag och det r okej, men du verkar inte knna till riskerna.

Jag r mycket vl medveten om riskerna...
Dock r jag sker att detta bolaget inte r ett skitbolag som kan kursa vilken dag som helst
Citera
2010-03-24, 20:13
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud-Fox
Jag r mycket vl medveten om riskerna...
Dock r jag sker att detta bolaget inte r ett skitbolag som kan kursa vilken dag som helst

Vad sger ett negativt P/E dig? Fr man frga hur stor andel av dina besparingar som ligger i frhoppningsbolag/ej vinstdrivande bolag?
Citera
2010-03-24, 20:25
Medlem
Bud-Foxs avatar
Citat:
Vad sger ett negativt P/E dig? Fr man frga hur stor andel av dina besparingar som ligger i frhoppningsbolag/ej vinstdrivande bolag?

Jag r som sagt sedan innan en swingtrader....
Men lngsiktigt ligger jag i Astra...
Citera
2010-03-24, 20:55
Medlem
brolijas avatar
Citat:
Det var en ny variant p haussning av mindre etablerade bolag. Att slppa en nyhet p morgonen tyder p engagemang, bra ,d kr vi in hela keramiken gubbar!

Det beror p marknadens frvntningar, marknaden kanske hade prisat in ett bttre scenario, drav eventuell utebliven utdelning p din satsning p rtt vid rouletten.

* Att vara positivt lagt r helt normalt nr det handlar om ett bolag man hoppas p. Det var absolut inte ett argument fr att ngon skulle trycka in hela sin besparing. Mer pepp talk.

* Det berodde inte alls p marknadens frvntningar. Eller ja EPB r ocks med p marknaden. S det r fel att sga att det inte var marknadens frvntningar som stmde in. Hur som helst s har EPB slt av extrema mngder aktier i Botnia, det handlar om miljontals. Det spelar ingen roll vilken nyhet som slpps eller liknande, EPB kommer slja av hela sitt innehav. Tills dess kommer kursen att sjunka. Det r ingen annan aktr som sljer (i mngder att rkna med), s det knns fel att sga att marknadens frvntningar inte stmmer in, fr just nu handlar det bara om en aktr som r missnjd.

Jag vet inte varfr, men jag skulle gissa p att EPB satt p mnga Guideline, som sedan delade ut sina aktier i Botnia. Aktier EPB inte ville ha att gra med. Fr det handlar inte om ngon insiderhandel.
Citera
2010-03-24, 22:40
Medlem
Mumbuulus avatar
Citat:

Jag personligen anser inte att du tillfr ngot med vissa av dina kommentarer. Har du ngot personligt mot Bud Fox s kan du ta det i ett PM annars s lt bli att skita ner trdarna med angrepp av varierande slag. Tack.
Citera
2010-03-24, 22:46
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbuulu
Jag personligen anser inte att du tillfr ngot med vissa av dina kommentarer. Har du ngot personligt mot Bud Fox s kan du ta det i ett PM annars s lt bli att skita ner trdarna med angrepp av varierande slag. Tack.

Jag frskte konstruktivt bertta att en anledning till att aktien inte gr upp trots en positiv nyhet kan ha att gra med att marknaden frvntar sig mer. Jag har inte angripit ngon, snarare argumenterat fr sundare bolag. Om mitt inlgg inte tillfr ngot fr det st fr dig, men ditt inlgg tillfr inte mer. Har du ngot personligt emot mig, ta det i PM.
Citera
2010-05-04, 11:45
Medlem
Alteregorandoms avatar
Lnge sedan ngon skrev i trden, r det ngon som sitter p aktier i denna? 0.13 gick den upp till idag! fick precis pm riktad emission

http://www.bequoted.com/beQPress/P_P...?Id=3310#files
Citera
2010-05-04, 16:43
Medlem
brolijas avatar
EPB trycker ner kursen som vanligt, 2 milj aktier rakt av, trist nr en aktr kan bestmma ver en marknad. Oavsett hur bra nyheter som kommer behver vi vnta ut EPB:s reafrsljning. Jag trodde att den var ver, men de sitter skerligen p X miljoner aktier till..
Citera
2010-05-06, 09:44
Medlem
Alteregorandoms avatar
http://www.axier.se/charts/special/1008729.pdf

"Samrdet i gr med lnsstyrelsen var det vldigt positiva tongngar p. Provborrningar skall brja i november frhoppningsvis s nu har raketen tnds och nedrkningen har brjat tills uppskjutningen.
Nu fr vi hoppas attaktien tar lite fart."
- Botnias facebook grupp..

https://www.avanza.se/aza/press/news...icleId=1535687
Nyheter
Citera
2010-06-08, 16:24
Medlem
Haha, jag tror ngon gjorde en dlig affr idag, 7 st aktier till ett pris av 11 re, fr stiga bra mycket innan courtageavgiften r intjnad dr :P

Nvl...jag fr stndigt bra vibrationer ang BOTX, trots att det str i stort sett helt stilla.

Allt man hr ang Botnia Exploration r positivt, nya guldfynd osv.

Vad tror ni om framtiden? Har sjlv just lagt in en kporder om 10.000 aktier p 11 re, fr hoppas den gr in under de nrmaste dagarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in