• 1
  • 2
2010-03-10, 22:13
Bannlyst
Finns det ingen referens angiven? Jag hade ringt upp och kollat läget i så fall.
Citera
2010-03-11, 00:21
Medlem
Rois avatar
Leta upp företaget, ring dess officiella nummer och hör dig för?
Citera
2010-03-11, 23:05
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Leta upp företaget, ring dess officiella nummer och hör dig för?

Han kan ju känna personen bakom företaget som i sin tur bekräftar infon.
Citera
2010-03-11, 23:27
Medlem
Rois avatar
Om företaget har anställda kanske du kan lirka det ur en av dem...
Citera
2010-03-12, 22:52
Medlem
cammlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Måste göra er besvikna. Anledningen till att jag undrar är för att jag tagit emot ett arbetsgivarintyg i jobbsammanhang som luktar lite skumt.

Antar att det inte finns något sätt alls, man får går på magkänsla helt enkelt.

du kan ju ringer till arbetsgivare och fråga,.om det är verkligen viktigt
Citera
2010-03-13, 13:25
Medlem
dandylines avatar
Känns verkligen knepigt, en person kan alltså scanna in ett arbetsgivarintyg och ändra inkomstuppgifter osv. därefter bifoga ett telefonnummer till en vän som låtsas va arbetsgivare.
Citera
2010-03-14, 21:38
Medlem
dandylines avatar
Behöver hjälp, jag behöver bara kontrollera att en person har en tillräcklig inkomst vid detta tillfälle. Tycker ni det räcker med kontouttdrag?

Har en vän som är företagare och hade därav svårt att få bolån. Nyligen fick han ut ett bolån på runt 2 000 000 kr genom ett "falskt" arbetsgivarintyg, han gjorde det själv via datorn. Konstigt att kontrollen är obefintlig. Alla kan ju få lån i dagsläget.
Citera
2010-03-16, 22:15
Medlem
dandylines avatar
bump
Citera
2010-03-16, 23:20
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Har en vän som är företagare och hade därav svårt att få bolån. Nyligen fick han ut ett bolån på runt 2 000 000 kr genom ett "falskt" arbetsgivarintyg, han gjorde det själv via datorn. Konstigt att kontrollen är obefintlig. Alla kan ju få lån i dagsläget.

Kan nog inte stämma att det är så enkelt. När en bank betalar ut/beviljar bolån så kollar de noggrant igenom ens tidigare kontohistorik. Finns ingen återkommande månadslön där så är det svårt att sedan komma med ett arbetsintyg som säger att man tjänar 30tkr/månaden.

Sen är det inte poppis med större summor till spelsidor och smslåneavbetalningar kan jag meddela.
Citera
2010-03-17, 23:05
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Kan nog inte stämma att det är så enkelt. När en bank betalar ut/beviljar bolån så kollar de noggrant igenom ens tidigare kontohistorik. Finns ingen återkommande månadslön där så är det svårt att sedan komma med ett arbetsintyg som säger att man tjänar 30tkr/månaden.

Sen är det inte poppis med större summor till spelsidor och smslåneavbetalningar kan jag meddela.

Månadsinkomsten har han, det är den fasta anställningen han saknar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in