2010-03-09, 23:14
Bannlyst
Har problem med munsårs herpes. De flesta salvorna hjälper inte ett dugg, det senaste utbråttet har jag haft i ca en månad nu >
så jag tänkte chansa och skaffa dynamiclears (http://www.dynamiclear.se/) svin dyra sak som påstås bara ska behövas en gång per utbrått,,, känner på mig att det är mycket skit i det företaget och tror inte att det bara räcker med en gång, utan att man måste äta L-lysine samtidigt.

Tror ni det skulle funka? Dynamiclear+L-lysine?

läste på någons sida som påstod att dynamiclear är ett bedrägeri, vilket är ganska svårt att veta eftersom det inte verkar finnas någon som har testat dynamiclear. Men den kille påstod att det bara funkade om man körde med hela "Dynamiclear kittet"(aloevera salva, "Immune support", x3 burkar Lysine och en dynamiclear). det sammanlagt kostar ca 1200kr, och då måste man ta immune support och L-lysine regelbundet...
Citera
2010-03-09, 23:33
Bannlyst
kanske en lättare fråga: Vad är bäst emot munsårs herpes?
Citera
2010-03-09, 23:41
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
brukar köra med kombinationen handsprit + vectavir.

först sätter du en klick handsprit på en tops och torkar rent området med blåsor på (det torkar samtidigt ut de små liven). sen tar du en ny tops och stryker på en väldigt liten mängd vectavir. det är över på 5-6 dagar om du är nogrann...
Citera
2010-03-09, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
brukar köra med kombinationen handsprit + vectavir.

först sätter du en klick handsprit på en tops och torkar rent området med blåsor på (det torkar samtidigt ut de små liven). sen tar du en ny tops och stryker på en väldigt liten mängd vectavir. det är över på 5-6 dagar om du är nogrann...
funkar det lika bra med klorhexidinsprit tror du? eller det kanske bara gör huden irriterad.. kör själv med zovirax, tycker det funkar bättre, lär vell inte vara så stor skillnad.
Citera
2010-06-03, 23:28
Medlem
wwlovers avatar
Jag kör helt och hållet på munsårsplåster nu, förut använde jag vectavir men det spred ut blåsorna för mycket och de blev för skorpiga av vectavir. Munsårsplåstret försöker dra tillbaka blåsan direkt utan skorpbildning. Jag stannade in på Dynamiclear nu idag eftersom de blåsiga jävlarna har kommit tillbaka efter några månader nu. Har verkligen ingen här provat Dynamiclear? SKulle vilja veta hur den fungerar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in