2010-03-15, 00:08
Medlem
IQzeagulls avatar
Volvo 7/240 ägare i gemen:

18-23 årig man från en icke-akademisk familj
går fordonslinjen
Tycker att hans volvo är finare än en ny Ferrari
Raggar på fula fjortisbrudar
I de fall han har tjej är hon en rökande blekfet fjortis med hängpattar av typen A-kupa
Han lägger upp filmer när han "bööörnar" på youtube, vilket får honom att känna sig som en kung.
Han har 20 kompisar som också kör volvo
Den polare som har en 850 T5 är en gud som han ser upp till
Han lägger sina få och små slantar på massa bonna-styling alla'svartmålade bakljus och vita blinkersglas
Fälgarna är oftast värda mer än bilen.
De framgångsrika killarna med japanska sportbilar och snygga tjejer kallar han riskokarbögar fast han gråter sig till sömns av avund.
Hans helgnöje är att samlas på en parkering med resten av bonnraggarna, då helst med en fläskbukad fjortisbrud med små hängbröst i passagerarsätet.
Han gillar att spela Eddie Meduza med nedvevade rutor.

Har säkert glömt en mängd signum för bonnraggande 240-förare men detta är i alla fall en start..
Senast redigerad av IQzeagull 2010-03-15 kl. 00:15.
Citera
2010-03-15, 00:45
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQzeagull

går fordonslinjen
I de fall han har tjej är hon en rökande blekfet fjortis med hängpattar av typen A-kupa
Han lägger upp filmer när han "bööörnar" på youtube, vilket får honom att känna sig som en kung.
Han lägger sina få och små slantar på massa bonna-styling alla'svartmålade bakljus och vita blinkersglas
De framgångsrika killarna med japanska sportbilar och snygga tjejer kallar han riskokarbögar fast han gråter sig till sömns av avund.
Hans helgnöje är att samlas på en parkering med resten av bonnraggarna, då helst med en fläskbukad fjortisbrud med små hängbröst i passagerarsätet.

Har säkert glömt en mängd signum för bonnraggande 240-förare men detta är i alla fall en start..
Kepan för bövelen! Kepan! Men du har tydligen missat den här tråden https://www.flashback.org/t1010881 där finns nog alla fördomar (sanningar?) om Volvoraggare samlade.
Citera
2010-03-15, 00:55
Medlem
Citat:

går fordonslinjen

Gråter sig till sömns tror jag icke!
Är helt övertygad att dräggen verkligen tror att deras bilar är BÄST.
Ett alternativ till den lokala parkeringar är donken.
Den sönderblekta fjortisbruden behöver nödvändigtvis inte vara brutalt ful utan bara allmänt sär.
Att de går fordon, vårdprogrammet eller IV är nog ingen nyhet. En annan teori är att de vill åka runt på kvällarna i den lokala byn för det är "häftigt".
Klädstil innefattar samma byxor som de har i jobbet, dvs äckligt skitiga arbetsbyxor (varselbyxor är ett hett mode), en sliten tröja/t-shirt och en allt för stor bak under läppen.
Som unga körde de naturligtvis EPA med rosa plyschklädsel.

Det som förvånar mig mest är att de flesta är feta/mulliga och allmänt fula.
Nu är jag ingen modell i och för sig, men jag står långt över dessa killar.
För övrigt så älskar de att nedvärdera min fuskporsche som är onödigt dyr och reservdelarna ännu dyrare (944 -88). Lyckligtvis så befinner jag mig väldigt sällan i deras trakter.
Senast redigerad av maverickgoose 2010-03-15 kl. 00:58.
Citera
2010-03-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbofemma
Varför, varför lägger man då inte ut lite extra pengar (som uppenbarligen endå går åt då en skitbil är väldigt mycket dyrare i drift.) på en lite fräschare bil t.ex. lite nyare Volvo S70/850, Audi A4/A3, BMW 3 serie m.m

Kan väl bara utgå från mig själv... Skaffade min när jag precis pluggat färdigt och skulle börja på mitt första jobb, och hade alltså inte "lite extra pengar" att lägga på en bil. Jag ville ha en stor bil med rejält bagage eftersom jag skulle flytta och köra mycket prylar i den, och jag ville ha en bil som det var lätt att hitta billiga delar till och som man kunde lämna in till vilken hobbymekargubbe som helst och få fixad för en billig penning om det skulle vara nåt (har själv varken verktyg, lokal eller kunskap nog att fixa knepigare grejer än tändstifts- och oljebyte). Min plan funkade utmärkt, det som behövde fixas fixades svart på bakgården hos någon gubbe i byhålan där jag bodde. Delar hittas på skroten eller Biltema. Med fällda säten och fullsmockad bagage kunde hela bohaget klämmas in. För jag skaffade en 745:a och det är jag jäkligt nöjd med. Det är en bra bil och jag gillar den, trots dess fel och brister, för visst, det finns nackdelar med att ha en äldre bil.

Och jo, jag tycker den är snygg. Den ser bra mycket roligare ut än nutidens trista "alla ser likadana ut"-strömlinjeformade bilar. Numera måste man ju för fasen kolla på loggan för att skilja olika märken från varann. Hur kul är det?
Citera
2010-03-15, 01:48
Medlem
Omtanksams avatar
Citat:

går fordonslinjen

Lite kul och kultur är dem ändå, skulle sakna dem om dem försvann tror jag.
Fast att dem bara får dem skitfula brudarna e nog bara en halvsanning som låter bättre än omvänt när man pratar om dem.
Och hellre 10 såna utanför mcdonalds än 10 hombre lään
Citera
2010-03-15, 02:59
Medlem
Megahallons avatar
Man behöver ju inte gråta om nån backar in i den, eller om det råkar komma snö och smuts på den, eller att man kör ner i diket, eller att man inte ska hitta delar osv.
Citera
2010-03-15, 03:05
Medlem
För att det finns viktigare saker att använda pengarna på. Min mor tjänar ungefär 300 000/år efter skatt (medelsvensson alltså) men kör en bil till 10 000.
Citera
2010-03-15, 08:20
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
För att det finns viktigare saker att använda pengarna på. Min mor tjänar ungefär 300 000/år efter skatt (medelsvensson alltså) men kör en bil till 10 000.

300 000 netto och du kallar det medelsvensson? 300 000 brutto ligger väl nämre medelsvensson, men det är en annan diskussion.
Citera
2010-03-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
300 000 netto och du kallar det medelsvensson? 300 000 brutto ligger väl nämre medelsvensson, men det är en annan diskussion.
Okej då... övre medelklass?

Dock finns det en person i min släkt som har ungefär 50 milj kr tror jag och hon kör en bil till typ 100 000. Även om hon hade haft råd med en Porsche.
Citera
2010-03-15, 08:52
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanksam
Men en nyare bil är generellt säkrare, tystare, mer komfortabel, snabbare.
Tystare och mer komfortabel är inte alltid självklart, eftersom trenden är att däcken ska vara så låga och breda som möjligt samtidigt som fjädringen ska vara stenhård.
Att de ska vara snabbare är inte heller nödvändigt, och handen på hjärtat - spelar det någon roll om bilen gör 210 eller 250 km/h?
Citera
2010-03-15, 08:54
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiobil
Varför jag köper gamla skräpbilar och använder?

Iof använder jag bara en i taget.

Här är skälen.

1. Jag behöver inte vara ett dugg rädd om min skräpbil. Fickparkerar jag och råkar bumpa in i en annan bil eller något föremål så skrattar jag bara.

2. Med en skräpbil behöver man inte vara försiktig, jag misshandlar koppling, bromsar och inredning bäst fan jag vill.

3. Hoppar kompisar in i bilen är jag inte en bajsnödig tönt som skriker "akta bilen, skita inte ned".

4. Jag behöver aldrig bry mig om det är dåligt väder eller om någon råkar repa min bil.

5. Om jag krockar den eller den skär ihop så köper jag en ny gammal skräpbil.

Har man en bil för 10K så behöver man aldrig oroa sig för något. Visst, i slutändan på långsikt kanske det är billigare att köpa en ny bil med alla försäkringar.
Ha,ha,ha!! Ända tills någon ser dig och anmäler dig för smitning (körkortet i fara..)!
(Jag har sett en som "bumpade in" en gång,ringde snuten DIREKT! )

Men annars håller jag med dig!
Citera
2010-03-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Ha,ha,ha!! Ända tills någon ser dig och anmäler dig för smitning (körkortet i fara..)!
(Jag har sett en som "bumpade in" en gång,ringde snuten DIREKT! )

Men annars håller jag med dig!
Krockade en gång med en kille, var faktiskt nästan lite synd om honom...krocken var (som vanligt) mitt fel och hans bil var en WV Polo med rejält kjolpaket, tonade rutor osv...killen hade verkligen ansträngt sig till det yttersta. Well smällde med hans bil, hans kofångare/kjolpaket flög åt helvete, halva bilens sida fick rejäla skador (jag körde ut från en vägkant och han kom passerandes) och han kommer ut rätt chockad och han får mitt telefonnummer. Well... fem minuter efter att vi skiljts åt tappade jag in mobil...ingen smitning alltså...men att han inte tog mitt regnummer fattar jag inte...han måste varit chockad som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in