2010-03-09, 13:53
Awaiting Email Confirmation
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1885197/mamman-fast-med-60-kg-knark

Någon som vet mera? Har letat p0litiskt inkorrekt etc men inte hittat info. Namn, bilder etc?
Citera
2010-03-09, 14:56
Medlem
Running_mans avatar
Bilen är i alla fall en Volvo S40 årsmodell 2004 eller nyare.
Citera
2010-03-11, 06:17
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Även om det skulle handla om allt/vissa mängder på kredit, så blir det inga problem. Det finns många runt denna gruppen som kan ställa upp då. Jag kan också säga att vissa i den gruppen har grymma kontakter.

Christoffer Harsfort (tror han bytt efternamn sen dess) satt ju inne för våldtäkt på barn för några år sen. Var placeras en sån kille om han fälls?
Citera
2010-03-11, 10:33
Christopher Harsfort satt på Skogomes sexualbrotts avdelning då han avtjänade straff för våldtäkt på barn men dom kan väl knappast placera honom på en pedofilanstalt igen om han skulle fällas för grovt narkotika brott? Åklagaren yrkar nog på runt 7-10 års fängelse i hans fall och 10-14 för hans mamma Marie Wincent. Om han placeras vid typ Hall, Kumla etc (kan ju bli ganska långt straff) lär dom väl spöa skiten ur en sådan som han eller?
Någon som har mer info om hans mamma och/eller dom andra?
Citera
2010-03-11, 14:28
Bannlyst
Jag har info om de de flesta där, men behåller det för mig själv. Christoffer satt för våldtäkt, det stämmer. Men han kan inte undvika Kumla nu för han kommer få fler än 4 år. Dock så hamnar han på skyddad avdelning på Kumla. Det finns ju sådana avdelningar på varje kåk. Den pojken ska vara glad att han haft sin mamma, för tack vare hennes kontakter så har han fått leva vidare. Han är helt slut i skallen.

Jag tror rättegången är i full gång?
Citera
2010-03-11, 14:30
Bannlyst
60 kg det var då inte lite.
Citera
2010-03-11, 14:43
Citat:
Jag har info om de de flesta där, men behåller det för mig själv. Christoffer satt för våldtäkt, det stämmer. Men han kan inte undvika Kumla nu för han kommer få fler än 4 år. Dock så hamnar han på skyddad avdelning på Kumla. Det finns ju sådana avdelningar på varje kåk. Den pojken ska vara glad att han haft sin mamma, för tack vare hennes kontakter så har han fått leva vidare. Han är helt slut i skallen.

Jag tror rättegången är i full gång?

Ja den pågår just nu, jag kollade, tar 2 veckor. Vad menar du att han ska vara glad att han haft sin mamma och att han är helt slut i skallen? Våldtäkt, småbrudar, droger etc verkar ju som han är helt slut i skallen naturligtvis men kan du utveckla? Hans mamma etc?
Citera
2010-03-11, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ollonborre2009
Ja den pågår just nu, jag kollade, tar 2 veckor. Vad menar du att han ska vara glad att han haft sin mamma och att han är helt slut i skallen? Våldtäkt, småbrudar, droger etc verkar ju som han är helt slut i skallen naturligtvis men kan du utveckla? Hans mamma etc?
Han är dum i huvudet, han har gjort bort sig ofantligt många gånger, och hans mor har styrt av de som ska ta honom med sina kontakter.
Citera
2010-03-12, 06:31
Citat:
Han är dum i huvudet, han har gjort bort sig ofantligt många gånger, och hans mor har styrt av de som ska ta honom med sina kontakter.

Både våldtäktare, dum i huvet OCH mammas pojke. Livstids halshuggning kanske?
Citera
2010-03-12, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk
60 kg det var då inte lite.

Neej, hyfsat mycket. Undrar hur dom hade tänkt beckna skiten vidare? Dom själva eller? Till vem? Dom ville naturligtvis maximera profiten och minimera riskerna. Inte beckna gramvis som nån jävla pissluffare. Hektovis är det minsta dom i sådana fall kan beckna. Om snutens uppgifter är korrekta pyntade dom 1,8 miljoner kronor för tjacket, dvs 30 kronor/gram. Om dom becknar skiten vidare hektovis för 130 kr/gram -13 000 kr/hekto- skulle dom dragit in 6 miljoner kronor NETTO.
I Norra Norrland kostar tjack betydligt mer än i S Sverige. Becknar man mindre mängder och till Norrland borde man kunnat dra in 10-12 mille i rena cash på detta. Någon som vet exakt hur dom knasade? Inte mycket skrivet i media om detta fall.
Citera
2010-03-16, 10:41
Fortfarande inget nytt på nyheterna eller? hmm
Citera
2010-03-16, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ollonborre2009
Fortfarande inget nytt på nyheterna eller? hmm
Rättegången pågår ju för fullt.
Citera