Citat:
Ursprungligen postat av greve-karlsson
Är det någon här som går den vanliga vägen, alltså söker för krämpor för att få typ Citodon eller Tramadol på recept?
Vad säger ni? Är det många läkare som går på det här att man har ont, eller tappat bort sin förpackning eller vad det nu kan vara.
Har fått för mig att det är svårare att fuska till sig ett recept nu.
Men om ord står mot ord måste kanske läkaren skriva ut?
Jag orkar inte beställa citodon för tusen miljarder av någon jävligt skum internetbutik där man ska skicka kuvert fram och tillbaka, när det finns så mycket billigare på närmsta apotek

Självklart
måste läkaren inte skriva ut något. Om han/hon misstänker att patienten bluffar vägrar han/hon naturligtvis. "Tappad förpackning" eller "bortslarvat recept" (det senare inte så vanligt numera i och med e-recepten) är urgamla bortförklaringar som de flesta läkare nog genomskådar.
*Moraltantmode on*
Har man inte ont "på riktigt" ska man inte besvära sjukvården och förstöra för "äkta" smärtpatienter.
Tänk också på att ni kan få "missbrukarstämpel" på er i era journaler och därmed få svårare att få ut starkare värktabletter eller annan medicin när/om ni verkligen behöver det!
Tramadol är beroendeframkallande och ett h-e att sluta med om man blir beroende (bara att läsa här på Flashback), och man får inte glömma kramprisken. Citodon är också beroendeframkallande och svårt att lägga av med.
*Moraltantmode off*
Med detta sagt vill jag säga att jag förstår att man inte vill beställa på nätet. Det är dyrt, kan få juridiska konsekvenser och man vet aldrig om man verkligen får det man betalat dyrt för.
Jag förstår också att man kanske vill ha något att "flumma på" även om jag, med ett flerårigt beroende och missbruk i bagaget, verkligen avråder från att leka med elden på det viset. Det är
inte värt det...
Jag gjorde precis som ni nu vill göra, bluffade mig runt halva stan och fick massor av tabletter. Jätteskoj, tills jag en dag var beroende och hade mycket svårt att ta mig ur det. Är numera "rödflaggad" på alla akutmottagningar och många läkarmottagningar. Inte så kul, eftersom jag "på äldre dar" drabbats av en mycket smärtsam sjukdom som gör att jag
verkligen behöver Citodon. Kan säga som så att det
inte varit lätt att få mina husläkares förtroende så att jag kunnat få det utskrivet.
Jag är inte en moralkärring för att vara taskig eller för att jag tycker det är kul, även om det kanske kan verka så. Jag tycker bara det är så tråkigt att se andra vara på väg mot samma destruktiva beteende som jag själv var en gång i tiden.
Oj så mycket
OT, förlåt...
Säg bara att ni har väldigt ont i ryggen, axeln, knäna etc och att ni har testat alla receptfria smärtstillande. Om läkaren går på det och ni har "tur" (eller hur man nu ska se det) får ni Tramadol eller Citodon, annars får ni på sin höjd Voltaren. För att undvika att få Voltaren kan ni säga att ni testat även det men fick ont i magen av det (har ni "otur" kan ni iofs få Voltaren som stolpiller).
Får väl säga lycka till, även om jag inte menar det...