2010-03-09, 10:15
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
12-årig flicka utsatt för våldtäktsförsök

Ett nytt våldtäktsförsök mot en 12-årig flicka i bostadsområdet Oxhagen på väster i Örebro. Det är i samma område som en 73-årig kvinna anmält att hon i februari utsattes för våldtäkt.

Flickan befann sig vid Tornfalksgatan. Då kom en man fram och började tafsa på henne. En förbipasserande kvinna fick mannen att avbryta.

Flickan har beskrivit mannen som kraftig och cirka 170 centimeter, klädd i svart skinnjacka, grå träningsbyxor och med en svart halsduk uppdragen för ansiktet. Hon tror han är omkring 40 år.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.757958-12-arig-flicka-utsatt-for-valdtaktsforsok

Örebro verkar ha lite av en epidemi av våldtäkter på senare tid:
Citat:
Hösten 2009
Våldtäktsförsök: Fanjunkarevägen, Stadsvägen-Strandvägen på norr. Gustavsgatan på väster samt vid Universitetet och i Hagaby.
Fullbordad våldtäkt: Ullavigatan-Gustav Adolfs allé

2010
Våldtäkt nära Hagaskolan, Oxhagen.
Våldtäktsförsök: Varbergagatan, Fabriksgatan, Tornfalksgatan i Oxhagen.
I februari inträffade också ett våldtäktsförsök mitt på dagen vid Universitetssjukhuset men i det fallet är en man gripen. Sedan tidigare finns ouppklarade våldtäktsförsök vid bland annat Olaus Petrikyrkan, Tulegatan och våldtäkter i Karlaparken och Karl Johans Park.

Är det nån som bor i Örebro som kan berätta mer om Oxhagen? Finns det någon känd ful gubbe där som stryker runt kring kvinnor och barn?
Citera
2010-03-09, 12:38
Medlem
Immortaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen

Är det nån som bor i Örebro som kan berätta mer om Oxhagen? Finns det någon känd ful gubbe där som stryker runt kring kvinnor och barn?

Sånt tillhör vardagen på rätt många platser i landet, vem höjer på ögonbrynen numera?
Framtiden närmar sig.
Citera
2010-03-09, 13:41
Medlem
dawatts avatar
Oxhagen är tillhåll för diverse invandrare och knarkare. Vill nästan påstå att det är den knarktätaste förorten i Örebro. Så jag är inte förvånad att det händer just där. Skulle dock inte bli förvånad om det hände i vivalla, varberga, brickebacken eller västra delen av stan heller.
Citera
2010-03-09, 14:09
Medlem
Citat:

Inget signalement angående etnicitet? Känns ju jävligt relevant om man vill få fast slusken.

170 cm 40 år osv, men är han mena, nigerian eller vit?
Citera
2010-03-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Inget signalement angående etnicitet? Känns ju jävligt relevant om man vill få fast slusken.

170 cm 40 år osv, men är han mena, nigerian eller vit?

Med tanke på vilka det är som pysslar med överfallsvåldtäkter i allmänhet kan vi nog utesluta det sistnämnda iallafall.
Citera
2010-03-09, 16:43
Medlem
deckardrottningens avatar
Polisen är inne på att det finns minst en serievåldtäktsman bland gärningsmännen.

Citat:
Att det varit flera våldtäktsförsök de senaste veckorna kan tyda på att det i vissa fall handlar om en och samma gärningsman.

- Ja, det är tveklöst så att det är någon som har stått för upprepad brottslighet i några fall.

http://www.sr.se/cgi-bin/orebro/nyheter/artikel.asp?artikel=3496895

Det betyder att risken finns att han slår till igen. Låta inte era döttrar eller systrar gå ensamma på stan!
Citera
2010-03-09, 16:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Snutens talesman tycker inte att ett gäng överfallsvåldtäkter/-våldtäktsförsök är något medborgarna i Oxhagen och resten av Örebro ska oroa sig för:

http://www.sr.se/orebro/nyheter/artikel.asp?artikel=3496895

Citat:
Men polisens informationschef tycker inte att boende i Oxhagen behöver vara rädda.

- Nej, jag tycker inte det och det faktum att vi har två fall på relativ kort tid kan vara en tillfällighet, säger Torbjörn Carlsson.

---

Förutom den 12-åriga flickans signalement har polisen inte många spår att gå efter.

- Vi har dessvärre inte särskilt mycket uppgifter att gå på, säger Torbjörn Carlsson.

Är ni optimistiska att ta gärningsmannen?

- Det måste vi alltid vara, så även i det här fallet. Men just nu har vi inte några uppgifter som leder oss i någon riktning.

Att det varit flera våldtäktsförsök de senaste veckorna kan tyda på att det i vissa fall handlar om en och samma gärningsman.

- Ja, det är tveklöst så att det är någon som har stått för upprepad brottslighet i några fall. Vi har sett på signalementen att det är mer än en person som utfört det, troligen fler än två, säger Torbjörn Carlsson.---"

Om polis och media inte, sin folkfientliga vana trogen, hemlighöll signalementen skulle dessa fall kanske relativt snabbt kunna lösas, och kvinnor kunde vara förberedda på misstänkta subjekt.
Är det en neger? är det en babbe? är det en svenne? Allmänheten bör hur som helst informeras.

Nedan en tråd med en del info om fallen, var och när överfallen ägt rum osv.:

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=49674
Senast redigerad av Ezzelino 2010-03-09 kl. 16:54.
Citera
2010-03-09, 19:37
Medlem
Tratts avatar
Citat:

Inte vad jag vet, i det här fallet låter det som en jugge, tidigare har det varit somalier och en svensk i dem tidigare våldtäkterna.

Oxhagen är ett av Örebros 3sämsta områden, Vivalla, Brickebacken och Oxhagen (enligt mig).
Brickebacken består av araber.
Vivalla består av somalier.
Oxhagen består av; araber, somalier, juggar och zigenare.

Vad jag vet finns det ingen ful gubbe som springer omkring där, var där senaste i Fredags och mötte diverse smågangsters (läs p12or som är tunga).

Citat:
Ursprungligen postat av dawatt
Oxhagen är tillhåll för diverse invandrare och knarkare. Vill nästan påstå att det är den knarktätaste förorten i Örebro. Så jag är inte förvånad att det händer just där. Skulle dock inte bli förvånad om det hände i vivalla, varberga, brickebacken eller västra delen av stan heller.
Om man räknar khat som drog är Vivalla 100gånger värre.

Jag som tycker väster är rätt bra... men du glömde Markbacken.
Citera
2010-03-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawatt

inte för o va petig, men oxhagen är en stadsdel o inte en förort
Citera
2010-03-10, 01:03
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Om polis och media inte, sin folkfientliga vana trogen, hemlighöll signalementen skulle dessa fall kanske relativt snabbt kunna lösas, och kvinnor kunde vara förberedda på misstänkta subjekt.
Är det en neger? är det en babbe? är det en svenne? Allmänheten bör hur som helst informeras
Signalement är enligt vår journalistkår bara relevant när det är en etnisk svensk. Ålder och yrke är andra saker som också är relevanta.
Citera
2010-03-10, 08:15
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
inte för o va petig, men oxhagen är en stadsdel o inte en förort

Haha, inte för att vara petig nej. Mycket möjligt att det är, men det ligger ganska långt ifrån stan. Jag ser det som en förort, oavsett vad det kallas.
Citera
2010-03-11, 15:07
Medlem
Ja det är någon/några sjuka jäklar (om det inte rör sig om samma person förstås)
Det bor som sagt bara "pack/trash" i det området... vare sig dom själv tycker det eller ej tyvärr
Funderar på vem som hoppar på 12 åringar :/ .. ok, först va det ju en 70 årig dam... och nu verkar gärningsmannen ha bytt taktik... men 1 sak som säkert går att säga är att han måste vara en svag jävel! han ger sig på gamla och barn som är försvarslösa. Alltså borde ha inte vara alltför stark? Eller så är det kanske så att han "testar" av kvinnor/tjejer för att se vilket motstånd de kan åkomma... innan han ger sig på "riktiga tjejer" som ligger i åldern 17-30 gissningsvis?

Funderar på att rigga upp en kamera ute längs med det området där det även tidigare sägs ha skett en och annat våldtäktsförsök osv.
Gatorna just där i området brukar vara halvt som halvt nedsläckta emellanåt, varför det är så vet jag inte :/ tjejkompisen vågar inte gå där längre... hon får nu mera boka tid med sin mamma när hon ska ta sig igenom området sent.. så de kan mötas.

Gärningsmannen= Hoppas du inte har oturen att stöta på mig av alla när du ger dig på någon oskyldig! För då lär du vara extremt jävliga fysiskt stark och sjukt förbannat snabb om du ska undkomma mig!

troligtvis är du inte det pga dina fega påhopp av gamlingar som inte har många dagar kvar att leva som ska behöva leva med din sinnesbilden resten av sitt liv, och småtjejen som ska behöva vara rädd nu för att gå ut... du har satt spår i dem för resten av deras liv din fikus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in