Hejsan.
Har en Dell dimension 5100 med windows XP, som är snart 5 år gammal.
Under den senaste veckan har internet-modemet krånglat, jag har beställt nytt, och det nya är på ingång. Det som krånglat är att själva internet stängs ned, och det startar så fort jag antingen drar ut USB-sladden till den lilla internet-sändaren eller om jag stänger av datorn.
Men, när jag under den senaste veckan startat om datorn, har den inte velat stängas av helt, utan fastnar på "Stänger av datorn..."-läget, och muspekaren syns fortfarande. Har testat att under en längre tid väntat, men har senare stängt av datorn manuellt genom att håll ner på/av-knappen.
Idag, när jag manuellt stängt av datorn, fick jag dock ett felmeddelande och en bluescreen när jag sedan satte på datorn.
Det står följande:
Har hittat en hjälp anvisning för detta fel på microsofts hemsida, http://support.microsoft.com/kb/307545/sv, men det verkar vara någon sorts återställare. Tror ni att det finns något sätt att spara filerna jag har på hårddisken om jag omformaterar datorn?
Är det någon som varit med om liknande felmeddelande?
Har en Dell dimension 5100 med windows XP, som är snart 5 år gammal.
Under den senaste veckan har internet-modemet krånglat, jag har beställt nytt, och det nya är på ingång. Det som krånglat är att själva internet stängs ned, och det startar så fort jag antingen drar ut USB-sladden till den lilla internet-sändaren eller om jag stänger av datorn.
Men, när jag under den senaste veckan startat om datorn, har den inte velat stängas av helt, utan fastnar på "Stänger av datorn..."-läget, och muspekaren syns fortfarande. Har testat att under en längre tid väntat, men har senare stängt av datorn manuellt genom att håll ner på/av-knappen.
Idag, när jag manuellt stängt av datorn, fick jag dock ett felmeddelande och en bluescreen när jag sedan satte på datorn.
Det står följande:
STOP: c000218 {Fel i registerfil}
Registret kan inte läsa in registreringsdata (filen):
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
eller dess logg eller dess alternative version.
Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.
Påbörjar dumpning av fysiskt minne.
Dumpningen av det fysiska minnet är klar. Kontakta systemadministratören
eller teknisk support om du behöver hjälp.
Registret kan inte läsa in registreringsdata (filen):
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
eller dess logg eller dess alternative version.
Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.
Påbörjar dumpning av fysiskt minne.
Dumpningen av det fysiska minnet är klar. Kontakta systemadministratören
eller teknisk support om du behöver hjälp.
Har hittat en hjälp anvisning för detta fel på microsofts hemsida, http://support.microsoft.com/kb/307545/sv, men det verkar vara någon sorts återställare. Tror ni att det finns något sätt att spara filerna jag har på hårddisken om jag omformaterar datorn?
Är det någon som varit med om liknande felmeddelande?