Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-08, 19:49
Medlem
Hejsan.

Har en Dell dimension 5100 med windows XP, som är snart 5 år gammal.
Under den senaste veckan har internet-modemet krånglat, jag har beställt nytt, och det nya är på ingång. Det som krånglat är att själva internet stängs ned, och det startar så fort jag antingen drar ut USB-sladden till den lilla internet-sändaren eller om jag stänger av datorn.

Men, när jag under den senaste veckan startat om datorn, har den inte velat stängas av helt, utan fastnar på "Stänger av datorn..."-läget, och muspekaren syns fortfarande. Har testat att under en längre tid väntat, men har senare stängt av datorn manuellt genom att håll ner på/av-knappen.

Idag, när jag manuellt stängt av datorn, fick jag dock ett felmeddelande och en bluescreen när jag sedan satte på datorn.

Det står följande:

Har hittat en hjälp anvisning för detta fel på microsofts hemsida, http://support.microsoft.com/kb/307545/sv, men det verkar vara någon sorts återställare. Tror ni att det finns något sätt att spara filerna jag har på hårddisken om jag omformaterar datorn?
Är det någon som varit med om liknande felmeddelande?
Citera
2010-03-08, 23:35
Medlem
slamberts avatar
Vet inte om detta kan hjälpa, men det är värt ett försök.

Tryck på "Win tangenten"+R och skriv sfc /scannow.
Citera
2010-03-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slambert
Vet inte om detta kan hjälpa, men det är värt ett försök.

Tryck på "Win tangenten"+R och skriv sfc /scannow.
Verkar inte funka.

Det kanske är bättre att ringa Dell istället då, tänkte bara se om någon här visst något, men tydligen inte >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in