Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Det låter tyvärr som om det är ett hårdvarufel på datorn. Menar du med återställning att du gjorde en fabriksåterställning? D.v.s ominstallerade Windows? Det borde isf ha löst ev. problem med mjukvaran. Kan vara ett överhettningsproblem, att de har samlats damm i utblåsningskanalerna. Uppstår t.ex. om man har med sig datorn i sängen och låter den ligga mot täcket. Känn på undersidan. Är den mycket varm?
Hmm. Kanske det. Jag gjorde ju en fabriksåterställning så det borde ha löst problemet. Bland problemrapporterna så fick jag råd att uppdatera drivrutinerna för att lösa problemet. Jag håller på med det nu. Får se sedan vad som händer. Men innan jag gjorde fabriksåterställningen så kunde man inte alls starta windows normalt med en fungerande skärm. Nu så har det funkat bra i någon timme, så jag tror att det inte är något permanent problem.
Datorn är självklart varm på undersiden. Men jag har svårt att bedöma om den är för varm. Enligt mig är det okej temperatur. Kan vara damm också som lagt sig vid fläkten. Men hur fixar man det då? Är det bara att blåsa eller vad?