2010-03-08, 16:58
Medlem
duis avatar
Hej,

Jag försöker att partitionera en Ipod video 30 gb så att jag kan mounta en leopard install dvd image på den. Men den ger felsvar och säger "Invalid argument". Vad är felet?

Jag har stängt ner itunes och itunes helper också. . . Nothing makes any sense anymore.
Citera
2010-03-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
Hej,

Jag försöker att partitionera en Ipod video 30 gb så att jag kan mounta en leopard install dvd image på den. Men den ger felsvar och säger "Invalid argument". Vad är felet?

Jag har stängt ner itunes och itunes helper också. . . Nothing makes any sense anymore.
Felet är att du inte stiftat tillräckligt god bekantskap med google.
http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=42929
Citera
2010-03-08, 19:26
Medlem
duis avatar
Tack ska du ha! Jag hade provat det där innan, men då min skärm är helt sönder så visste jag aldrig när den var i rätt läge, samtidigt som jag trodde att det skulle funka utan att disconnecta ipoden.
Jaja.

Tack.
Citera
2010-03-08, 20:42
Medlem
duis avatar
Fast nu så la jag på leopard dmg-filen på ipoden och rebootade, och skärmen har liksom fastnat i ett läge. Den startar liksom inte upp. Vad har gått fel?
Jag kan tillägga att jag ville uppdatera från Tiger 10.4.11 till Leopard 10.5.6.

Om jag skulle vilja byta tillbaks till Tiger nu för att få igång datorn igen, hur borde jag gå tillväga?
Citera
2010-03-08, 21:29
Medlem
duis avatar
Okej, jag fick tillbaks datorn till liv genom att hålla in c vid omstart.

Men frågan kvarstår, varför kommer det inte upp en leopard installer upp när jag rebootar? konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in