Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-08, 14:13
Medlem
Ett litet djurs avatar
Hej alla glada.

Behöver lite hjälp här, när jag försöker youtuba - eller flasha i övrigt, eller tom kolla på film, något med media - så hänger sig applikationen. Ibland dör datorn, oftast behöver jag endast döda processen. Kör Win 7, uppgraderade från Vista (jag vet, hemskt) och har gjort viss feltracking. När jag kör en browser (samtliga dör, IE, FF, Chrome, Opera) så hänger sig browsern och processen väntar på en annan process - svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted).

Samtliga drivrutiner är senaste. Är lite fundersam på om det är grafik/ljuddrivrutinerna som spökar? Kan det vara något I/O-fel?

Tacksam för alla funderingar, är lite vilse här och skulle behöva lite feedback.
Citera
2010-03-08, 14:19
Bannlyst
Och du har testat med olika browsers och du får samma resultat?
Citera
2010-03-08, 14:20
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johangustav
Ja.
Citera
2010-03-08, 15:10
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johangustav

Var väl det han sa?

OnT: Kanske har något med grafik/ljuddrivrutinerna att göra som du sa? När började detta?
Citera
2010-03-08, 15:40
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4xx0r
Var väl det han sa?

OnT: Kanske har något med grafik/ljuddrivrutinerna att göra som du sa? När började detta?
Hmm, i princip sedan jag köpte datorn. Dell skyllde på MS, även efter jag kört deras eget diagnostiseringsverktyg och gav dem alla felkoder som upptäcktes.

"Installera om", var deras råd. Det tycker jag inte om, är rätt jobbigt att göra det :\
Citera
2010-03-08, 15:57
Medlem
Kolla om det står något om ip'n till youtube här.
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Sen öppnar du 'hosts' med typ notepad.

Edit: Okej, kanske inte, men värt att pröva.
Citera
2010-03-08, 15:59
Medlem
det finns en sak gemensamt oavsett läsare. youtube använder flash... testa att avinstallera flash via kontrollpanelen och sedan installera om det från adobes hemsida. Värt att testa iaf även om det inte är säkert att själva felet finns däri...
Citera
2010-03-08, 17:38
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
det finns en sak gemensamt oavsett läsare. youtube använder flash... testa att avinstallera flash via kontrollpanelen och sedan installera om det från adobes hemsida. Värt att testa iaf även om det inte är säkert att själva felet finns däri...
Testade det där, hjälpte inte. Testade även att avinstallera CCCP, till ingen nytta. Om det nu inte framkom, är inte enbart flash som får saker att balla ur, ljud och video verkar vara det som havererar skiten.
Tror faktiskt det är ljud som får allt att hänga sig, testade starta foobar2000 och den hängde sig direkt, i väntan på ovan nämnda svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted). Är ju jävligt skumt
Citera
2010-03-08, 19:37
Medlem
Ett litet djurs avatar
Uppdatering, får ett "Overlapping I/O" när jag ska analysera processen i Win7 resursövervakaren. Får mig börja misstänka hårdvarufel eller kanske problem med moderkortet och drivrutiner/firmware där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in