2007-01-08, 15:38
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyDuck
mhm, den historien kan jag nästan svära på att jag har läst, och det var flera år sen, men jag kan inte minnas att vargen är särskilt elak...är du säker på att han verkligen är elak nu för tiden och att de inte kör några repriser?
Jodå, var en repris från 1975. De kör många repriser nu som andra-tredje serier och i dem är Vargen en stygger...

Kan tilläggas att Reinart är en smartare variant av Vargen förr med, det är inte pga Reinart som hans elakheter misslyckas utan för att oftast Knocke och Smocke är med i bilden...
Citera
2007-01-19, 12:57
Medlem
Emerthons avatar
noobies

det e så grisigt att man smyger in med sin PK oxh MK politik i barnserier, det e ju inte bara i bamse, kolla på vilken barnserie som helst, dom uppfostrar barnen att bli politiskt korrekta, blinda och till staten lojala hundra procent.
Citera
2007-01-28, 03:11
Medlem
har inte läst hela tråden men när jag var liten älskade jag Bamse o prenumerade i flera år. men att nu se folk dra paraleller till dopnig o droger känns lite överaskande, inget jag tänkte på när jag var liten.

jag måste ta o leta upp nnågra gamla nummer från 90-talet o läsa. nån som vet vilket nummer de är när Skalman tar droger? kommer ihåg att jag läste den när jag var liten men jag fattade aldrig nåt samband med knark, varken för lr emot
Citera
2007-01-28, 10:55
Medlem
"Trollkarlens röda blomma" finns i nr. 10/88. En av mina favorittidningar då den även innehåller "Oh, sköna semester".
Citera
2007-01-28, 23:27
Medlem
robomans avatar
Det bästa som hänt bamsetidningen den senaste tiden vara när den nya skurken reynard introducerades. En helt skoningslös räv med planer långt listigare än didigare skurkar
Citera
2007-02-03, 14:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Sju mer fritt kåserande fanfiction-inlägg kring Rune Andreasson och Bamse bröts ut ur denna tråd och flyttades till en egen tråd i Humor, Sex och våld i Bamse.

/Moderator
Citera
2007-05-08, 15:37
Medlem
Walkers avatar
Satt på biblan och gratisläste tidningar. Kunde inte motstå frestelsen att kolla i Bamse-mappen som fanns i arkivet. Bamse-världen 2006 såg ut som vanligt; Krösus fuskar i trav, vägrar bidra med pengar till offentlig sektor (återuppbyggnad av det nedbrunna daghemmet). Lite förändring var det dock hos skurkarna i Tuffa Tuffingars Förening. Ordförande Kapten Buster efterfrågar förslag på nya illdåd, men alla inser att Bamse gör det omöjligt. Istället stagnerar mötet till nostalgi för glansdagar när Vargen var ond och världsmästare i elakhet. In kommer då en mörk skugglik figur och i värsta Tony Soprano-stil spöar upp närmsta varg-kusin. Reinhard Räv gör entré. Skummade visserligen bara igenom nästkommande nummer..men så mycket kan man säga att den organiserade brottsligheten har ökat i Bamsevärlden sedan Reihard kommit in bilden. Både charmig ladies-man och våldsbenäget brottsgeni i samma person. Så jag tycker definitivt att Bamse-tidningen blivit mer våldsam sedan 80-talet.
Citera
2007-05-13, 18:33
Medlem
Shitzors avatar
Det kankse har varit uppe tidigare, men nån som vet länken till den omgjorda serien där bamse bär upp en luftvärnskanon till sitt hus och skaffar sig en känguru som vakthund när mössen gör uppror?
Citera
2007-05-13, 19:12
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzor
Det kankse har varit uppe tidigare, men nån som vet länken till den omgjorda serien där bamse bär upp en luftvärnskanon till sitt hus och skaffar sig en känguru som vakthund när mössen gör uppror?

http://www.112uh.com/bamse.php

Mycket nöje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in