2010-03-08, 10:16
Medlem
Detta är kanske inte den optimala lösningen att låna pengar för att lösa en skuld men jag tror det är rätt.

Jag är på jakt efter ett lån på 10.000 och anledningen är kronofogden, inkasso och intrum.
Har haft problem med skulder tidigare och då sket jag i allt och det tog mig flera år att bli skuldfri.

Nu är jag på väg tillbaka i samma sits igen och det vill jag förhindra, av totalt 22.000 i skulder och jag har sålt dator, tv och jag har betalat av 12.000 av dessa 22.000. Nu kvarstår en skuld på 9972:- som jag vill bli av med och en avbetalningsplan får jag inte då jag misskött det tidigare.

Jag har främst diskuterat det med familjen men ingen där kan hjälpa mig tyvärr.
Utan "fast" inkomst och med en anmärkning så är inte banken ett alternativ. Jag kan presentera en hållbar avbetalningsplan som sträcker sig över 5-6 månader. Vart kan jag vända mig?

Jag har scannat forumet ett par dagar och jag kan inte vända mig till bluestep då jag bor i hyresrätt, loanland går inte eftersom jag har en anmärkning, och 3st sms-lån är inte heller ett alternativ.
Citera
2010-03-08, 11:15
Medlem
edches avatar
Har du kollat med fordringsägarna om det går att få till en avbetalningsplan hos dom istället? Om du inte har någon fast inkomst, ingen säkerhet och anmärkningar kommer du få låna till skyhög ränta om det ens finns någon som vill låna ut.
Citera
2010-03-08, 12:12
Medlem
Hittade den här sidan förut www.privatfaktura.se som har som tjänst att betala fakturor åt privatpersoner och förlänga kredittiden upp till 30 dagar mot nån slags avgift... kanske är något för dig
Citera
2010-03-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboy83
Hittade den här sidan förut www.privatfaktura.se som har som tjänst att betala fakturor åt privatpersoner och förlänga kredittiden upp till 30 dagar mot nån slags avgift... kanske är något för dig

Det där är väl ungefär som ett sms-lån, det löser ju ingenting. Man skjuter ju bara upp problemen en månad plus att det blir ännu en kostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in