Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-08, 00:22
Medlem
isbjoerns avatar
Körde någon Benchmark nyss och det verkar som att mitt grafikkort snor av mitt RAM, något som jag vill att det inte ska göra.

Jag har 512mb minne på grafikkortet men det står att det har 2,2gb. Går det att stänga av den här funktionen?

Tack på förhand
Citera
2010-03-08, 01:01
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Körde någon Benchmark nyss och det verkar som att mitt grafikkort snor av mitt RAM, något som jag vill att det inte ska göra.

Jag har 512mb minne på grafikkortet men det står att det har 2,2gb. Går det att stänga av den här funktionen?

Tack på förhand
Ursäkta här! Jag kan inte svara på din fråga men måste stjäla tråden lite.

Jag vill nämligen göra det motsatta och ta från RAM och ge till grafikkortet! Har ett Nvidia 8600M GT (512) Mb och även jag kör W7 (x64).
Citera
2010-03-08, 01:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:

Tack på förhand

Du kanske bör formulera frågan så att man förstår vad du menar - men förmodligen letar du efter "Memory Remap" i BIOS som gör att grafikminnet inte längre delar plats med ram-minnet.
Citera
2010-03-08, 09:55
Medlem
Kights avatar
Citat:

Tack på förhand

Fullständigt och ytterst meningslöst att stänga av denna funktionen. >_<
Citera
2010-03-08, 16:11
Medlem
isbjoerns avatar
Sorry om jag är lite flummig i mitt frågande, är inte så värst insatt längre om jag ska vara ärlig.

Så knight det spelar ingen roll? Utan jag har fortfarande mina 4gb ram som datorn kan använda, grafikkortet använder det inte hela tiden med andra ord?

Tack för svaren också såklart.
Citera
2010-03-08, 17:04
Medlem
Kights avatar
Citat:
Sorry om jag är lite flummig i mitt frågande, är inte så värst insatt längre om jag ska vara ärlig.

Så knight det spelar ingen roll? Utan jag har fortfarande mina 4gb ram som datorn kan använda, grafikkortet använder det inte hela tiden med andra ord?

Tack för svaren också såklart.

Precis, och skulle det vara så att du får slut på grafik minne och har virituellt minne avslaget så hade ett spel inte bara hackat lite smått de hade stannat med största sannolikhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in