2010-03-07, 19:16
Medlem
Dalailamas avatar
Jag åt en gång kyckling i ugn med cornflakes när jag var mindre. Det var efter vad jag kommer ihåg det godaste jag ätit, dock så kommer jag inte ihåg smaken så det är svårt med identifiering av kryddor osv.

Nu har jag beslutat mig för att försöka laga till något liknande själv. Har pratat med den barndomskompisens pappa via Facebook men han vägrar att lämna ut receptet.

Jag vet att man kan hitta recept på detta på nätet, t.ex. http://www.matklubben.se/recept/cornflakes_kyckling_52752.html

Jag ville dock höra om Ni på FB gör något liknande men kanske med en personlig touch?
Citera
2010-03-08, 00:13
Medlem
MacLeods avatar
Har sett en del varianter på cornflakes. Har aldrig ätit det själv dock.
Kan säkert bli intressant.
Citera
2010-03-08, 00:16
Medlem
Raw123s avatar
Det där har jag funderat på att käka några gånger. Ser så sjukt gott ut. Hoppas du lyckas med tillagningen! Jag tror jag skall laga det ganska snart! tackar för tipset
Citera
2010-03-08, 06:56
Medlem
Jag panerade kycklingfileér med cornflakes häromveckan, det blev riktigt bra . Lade ett par nävar flakes i plastpåse och mosade, sen fick fileérna doppas i ägg/panering ett par ggr. Stekte lite yta på dom och körde dom sen i ugn ca 25 minuter. Kanongott!
Citera
2010-03-09, 00:39
Medlem
Om du tycker om cornflakes panerad kyckling sa kanske du tycker om nachochips panerad kyckling, har inte provat cornflakes men nachochips panerad kyckling ar helt ok
Citera
2010-03-09, 10:36
Medlem
gregorivalettis avatar
Cornflakes funkar utmärk, det ger en viss "krispighet" till tuggmotstånd. Och det brukar ge en rätt snygg yta dessutom
Citera
2010-03-09, 12:02
Medlem
Dalailamas avatar
Många bra idéer

Skall försöka laga till något bra snart... återkommer med bilder.
Citera
2010-03-10, 18:15
Medlem
Evil-Eyes avatar
Låter kanske galet, men jag minns att morsan bjöd på cornflakeskyckling nångång, med jordnötssmör!

Kyckling på ugnsplåt, bred över jordnötssmör och strö över korssad cornflakes, oregano och vit- eller svartpeppar, antagligen salt också.
Receptet är en liten chansning, det är vad jag minns av det och kan skillja sig från verkligheten
Kan det ha varit parmesan ovanpå också?...
Citera
2010-03-12, 16:43
Bannlyst
Sånt där kan man köpa överallt i holland kip mit korn heter det, då brukar man få det på en pinne, sjukt jävla gott!
Citera
2010-03-13, 14:30
Medlem
Det blir väldigt gott om man delar kycklingfiléerna i två delar (längs med) och kryddar med tex curry eller den krydda man vill, låter ligga en stund ca 1 tim, rulla sedan filéerna i creme fraiche och sedan i krossad cornflakes tills dom är täckta, och sedan tillagar i ugnen.
Senast redigerad av pilz35 2010-03-13 kl. 14:56.
Citera
2010-03-13, 16:41
Medlem
rocksmysockss avatar
Jag panerar kyckling i krossade ostbågar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in