2010-03-07, 05:19
Medlem
Tjena jag fr inget ljud i spelet fahrenheit, eller ljudet fungerar i de inledande 3 "reklam" sekvenserna innan spelet startar. Kan det bero p att jag kr ljudet via hdmi och att spelet r fr gammalt och inte klarar av det?
Citera
2010-03-07, 08:56
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-
Tjena jag fr inget ljud i spelet fahrenheit, eller ljudet fungerar i de inledande 3 "reklam" sekvenserna innan spelet startar. Kan det bero p att jag kr ljudet via hdmi och att spelet r fr gammalt och inte klarar av det?

Nu knner jag mig korkad men hur kopplar man en dator s att bde ljud och bild gr ver hdmi ? typ seriell port eller ?
Citera
2010-03-07, 10:53
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-
Njaeee....tror inte spelet r fr gammalt fr att inte ljudet funkar. Det r ju frn -05 bara.
Prova att ndra ljudinstllningarna bde in-game och i windows.

Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Nu knner jag mig korkad men hur kopplar man en dator s att bde ljud och bild gr ver hdmi ? typ seriell port eller ?
Mnga olika stt.
ATI-grafikkort har en ljudkrets inbyggt fr just HDMI?
nVidia-grafikkort har en ljudingng man kopplar in en kabel i frn SPDIF-kontakten p moderkortet.
Laptops borde vl ha ngon av de 2 ovanstende? (osker)
Citera
2010-03-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kight

En hmdi sladd via datorn till frstrkaren, sen en annan frn frstrkaren till TVn. Mitt grafikkort r inbyggt i moderkortet ocks.
Citera
2010-03-07, 11:05
Medlem
Inne i spelet finns inga instllningar att ndra p, endast volymen. Ute i windows har jag frskt ndra utan lycka. Jag anvnder hrlurar nu s det fungerar men jag skulle helst villa spela med hgtalarna men det fr bli p detta stt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in