2010-03-07, 03:58
Medlem
Minns inte vad som sades på hemkunskapen. Var det att fryst mjölk bara kunde användas till matlagning och inte drickas ? Eller ?
Har 1L rödmjölk som jag tagit in från minusgrader.
Citera
2010-03-07, 04:12
Medlem
epost72s avatar
Min erfarenhet är att det går att dricka mjölken smaken blir annorlunda men till matlagning går det ypperligt med tidigare fryst mjölk. Grynig? inte vad jag kan minnas.
Citera
2010-03-07, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Min erfarenhet är att det går att dricka mjölken smaken blir annorlunda men till matlagning går det ypperligt med tidigare fryst mjölk. Grynig? inte vad jag kan minnas.

Annorlunda, inte så god menar du ?
Citera
2010-03-07, 04:19
Medlem
epost72s avatar
Kylklampar

Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Annorlunda, inte så god menar du ?
Typ ja...
Mitt minne säger att det blev en lite vattnig smak även om mjölken tinat helt.

EDIT
Samtidigt säger mitt minne att jag i barndomen var med om att mjölk frystes för att dels tjäna som kylklampar i kylboxar och sedan förtäras som helt vanlig måltidsdryck det blev sas dubbla användningsområden på mjölken, nu snackar vi typ 30 år bakåt i tiden så om minnet sviker så hoppas jag på förståelse i det avseendet
Senast redigerad av epost72 2010-03-07 kl. 04:28.
Citera
2010-03-07, 04:22
Medlem
svennes20000000s avatar
Det är bara att dricka om det är genomtinat. Annars får du väl laga mat med det om smaken inte faller dig i smaken. Dagens stora problem känner jag.
Citera
2010-03-07, 12:06
Medlem
Smygrökarns avatar
Jag har för mig att det blir en sötare smak på mjölken.
Citera
2010-03-07, 12:11
Medlem
MajorMongos avatar
Min moder fryser mjölk om hon råkat handla på sig för mycket, användes sedan som dryck, till matlagning och sådant. Jag känner iallafall ingen smakskillnad, och det blir definitivt ingen skillnad i konsistens. Detta gäller då om man tinar mjölken i kylen och inte låter den stå ute i rumstemp, då vet jag faktiskt inte. Detta gäller Arlas röda.
Citera
2010-03-07, 12:40
Medlem
Ginza46s avatar
Köp en ny!
Citera
2010-03-08, 11:44
Medlem
(卐)s avatar
Om det är lättmjölk och om du tinar upp den jävligt fort.. så blir det en standard mjölk..(röd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in