Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-08, 16:10
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pureplayaz
Jag tankar inte i maxfart, som jag säger funkar det perfa på min stationära mac men denna ÄR nerslöad för tankning. Antagligen gjort i terminalen, men jag har ingen koll på hur saker och ting fungerar där...

Testa andra portar på din brandvägg kan vara så att du har en strypt port...
Citera
2010-03-08, 16:20
Medlem
vad har du för svarstider om du pingar? tracert och se om du får något hopp som tar lång tid?

Verkar ju vara p2p som inte fungerar bra och då är det nästan alltid portstatus som är fel.
Någon sorts bandbreddsspärr tror jag inte du har mot en viss port, du ställer ju porten själv.

Testat att aktivera upnp i programmet?
Testat att inaktivera brandvägg som någon tidigare nämnt?
Testat med en router istället för din hub?
Frågat BBB om dem har några speciella portar som är spärrade?

Där har du lite att jobba på kanske...

//
Citera
2010-03-08, 16:28
Medlem
kinky_Ms avatar
Har inte läst hela trådne men många billiga routrar fungerare dåligt med BT. Det blir för många anslutningar. Testa att sänka värdet i din BT-klient.
Citera
2010-03-08, 17:00
Medlem
pureplayazs avatar
tack för alla svar men man blir ju less ändå. Vi testar och ändra på frågeställningen så jag slipper upprepa mig:

Hur gör jag för att slöa ner torrent(all surf som inte går på port 80) nerladdning i terminalen och hur tar jag bort "pipan"?

mvh
Citera
2010-03-08, 19:04
Medlem
Csharpers avatar
kolla vilken port ditt torrent-program använder sen startar du terminal och testar o kör:

Kod:
sudo ipfw add pipe 1 src-port XXXXX
(där XXXXX är den port torrentprogrammet använder)

sudo ipfw pipe 1 config bw 0KByte/s
(0 = obegränsat)

skulle kunna funka...

Edit:
läs mer om "ipfw" (IP firewall) här: http://developer.apple.com/mac/library/documentation/Darwin/Reference/ManPages/10.5/man8/ipfw.8.html?useVersion=10.5
eller genom att skriva "man ipfw" i terminalen
Senast redigerad av Csharper 2010-03-08 kl. 19:09.
Citera
2010-05-11, 15:43
Medlem
givves avatar
min nedladdningshastighet har decimerats sedan jag blev tvungen att reseta hela routern, vad kan vara problemet? Tidigare kunde jag tanka uppemot 1.6 mbit/s medan jag nu får nöja mig med knappt 1.0.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in