2012-01-11, 18:14
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBom
Men det var ju fan vad du tjatar - det var samma tjafs i den andra tråden också.
Jag utgår från Swedbanks kurs, inte Forex, eftersom jag är Swedbank-kund (när detta skrives blir 1700 danska ca 1966 svenska). Forex växlar jag aldrig hos - deras kurs är inte förmånlig för fem öre och de tar ut en rejäl avgift. Ge dig nu!

Jag tjatar för att det är något som inte stämmer. Jag kollade in på Swedbanks hemsida och fick fram det här: http://www.swedbank.se/privat/rantor-priser-och-kurser/valutakurser-sedlar/index.htm
Vad jag får det till så får man kursen 1.2125 skr per dkr när man växlar på Swedbank, vilket ger 2061 skr för 1700 danska...
Har du helt enkelt blandat ihop säljkursen med köpkursen, eller får du något special för att du är kund i banken?
Forex brukar mig veterligen ha en ganska vettig kurs, och du har faktiskt rakt upp och ner FEL när du påstår att Forex tar en avgift för att växla! Växla in där nästa gång och kolla kvittot så får du se.
Citera
2012-01-11, 19:13
  #458
Medlem
Du har helt rätt, faktiskt, jag brukar bara kolla Valutaomvandlaren och köra den - välja från danska till svenska när jag vill kolla vad det blir i svenska kronor. Märkligt nog så visar den då det lägre beloppet.
Själv utgår jag ifrån vad mina danska pengar blir när de kommer in på mitt svenska konto i form av lön.

Naturligtvis menar du om man växlar in svenska kronor. Tänker själv aldrig i de banorna eftersom jag aldrig växlar in pengar kontant utan bara antingen tar ut på mitt bankkort i en dansk automat eller handlar direkt med mitt kort i Danmark. Växlar aldrig i förväg och bär nästan aldrig på svenska kontanter.

Kan du lägga ner det nu?
__________________
Senast redigerad av FabianBom 2012-01-11 kl. 19:33.
Citera
2012-01-11, 19:34
  #459
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBom

Naturligtvis menar du om man växlar in svenska kronor. Tänker själv aldrig i de banorna eftersom jag aldrig växlar in pengar kontant utan bara antingen tar ut på mitt bankkort i en dansk automat eller handlar direkt med mitt kort i Danmark. Växlar aldrig i förväg och bär nästan aldrig på svenska kontanter.
Fattar inte heller det här växlingstramset? Det är ju inte 70-talet längre ..finns bankomater i de flesta länder...
Citera
2012-01-11, 19:37
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunders62
Fattar inte heller det här växlingstramset? Det är ju inte 70-talet längre ..finns bankomater i de flesta länder...

Exakt.
Citera
2012-01-11, 19:45
  #461
Medlem
BlueStars avatar
Släpp diskussionen om växlingskurser nu och återgå till att diskutera sexköp och prostitution i Köpenhamn i stället.

/Mod
Citera
2012-01-15, 02:01
  #462
Medlem
Vad kan man förvänta sig för bemötande som 22-åring som stampar in på en bordell, speciellt ifall man ser betydligt yngre ut (18-19) ?
Citera
2012-01-15, 02:28
  #463
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Vad kan man förvänta sig för bemötande som 22-åring som stampar in på en bordell, speciellt ifall man ser betydligt yngre ut (18-19) ?

De frågar hur gammal du är, sen om du varit där förut. Mycket bra bemötande. Ursäktande och så ifall det är kö.
__________________
Senast redigerad av HemmaRambo 2012-01-15 kl. 02:35.
Citera
2012-01-15, 10:09
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Vad kan man förvänta sig för bemötande som 22-åring som stampar in på en bordell, speciellt ifall man ser betydligt yngre ut (18-19) ?

Om du ser mycket ung ut kan det ju hända att de frågar efter leg, så se till att du har någon form av ID med dig.
Annars - som HemmaRambo skrev - så bör det inte vara något problem; är du 22 så ska din ålder inte vara något hinder i övrigt. På de mer etablerade klinikerna i Köpenhamn är bemötandet och servicen som ges av de så kallade telefondamerna/receptionisterna alltid bra. Det som slog mig vid mitt första besök var hur avdramatiserat och "naturligt" allting kändes, och det är mycket deras förtjänst.
Citera
2012-01-31, 18:06
  #465
Medlem
Jag var på Singha massage för några veckor sen, min första gång på ett thaiställe. Till min förvåning så blev jag inte presenterad för tjejerna som jobbade utan blev ledd in i ett rum och jag förstod ganska snart att det var hon som hade tagit emot mig vid dörren som jag skulle få va med.Det hade väl inte gjort något om tjejen var mer attraktiv men i mina ögon var hon för gammal och hon hade inte nån välkomnande attityd. Här borde jag ha protesterat och frågat om man kunde välja vem man fick träffa (det satt flera tjejer en bit in i lokalen när jag kom in). Men som den patetiskt snälla och veliga människa man är så säger jag ingenting för jag vill inte vara otrevlig. I mitt huvud rationaliserar jag det med att jag gör det för att massagen kanske iallafall är skön, oavsett hur hon ser ut, men det var ärligt talat inget som var värt pengarna. Så jag undrar om det här är standard på Thaiställena att man inte får välja tjej själv? Hade hon blivit sur om jag hade föreslagit att jag ville ha en annan massös? Jag ska kanske tillägga att stället verkar vara ett utpräglat bordellställe om man kollar hemsidan, dvs ingen "vanlig" massagesalong där HE är en bonus. Någon som har liknande erfarenheter eller vet ställen (i köpenhamn) där det finns unga söta tjejer och att man får välja vem man vill va intim med?
Citera
2012-01-31, 18:52
  #466
Medlem
Inga problem att vänligt fråga om fler tjejer jobbar. Då får man träffa dem. Det är Köpenhamns problem, förtutom sidogatorna runt centralstation ligger ställena långt ifrån varandra, så det är inte bara att gå till nästa ställe om man inte gillar tjejerna.

Gillar man inte tjejen /tjejerna är det bara att vänligt tacka för sig och gå eller säga man kommer tillbaks senare, det är inte första gången det händer....
Citera
2012-01-31, 21:14
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Inga problem att vänligt fråga om fler tjejer jobbar. Då får man träffa dem. Det är Köpenhamns problem, förtutom sidogatorna runt centralstation ligger ställena långt ifrån varandra, så det är inte bara att gå till nästa ställe om man inte gillar tjejerna.

Gillar man inte tjejen /tjejerna är det bara att vänligt tacka för sig och gå eller säga man kommer tillbaks senare, det är inte första gången det händer....

Det är helt rätt, ska man besöka klinikerna i Köpenhamn så är det för det mesta rejäl planering och research som gäller. fast jag gillar den biten, ska jag erkänna.
Någon gång har jag haft en plan B ifall det första stället inte fallit mig i smaken eller om tjejen som skulle jobba den dagen/kvällen av någon anledning inte är där.. och därför planerat in ett annat ställe, resväg dit etc.
kräver som sagt en del jobb.
Jag hör ändå inte till dem som går till sådana ställen på måfå elelr impuls - varje sådant besök jag gör är välplanerat in i minsta detalj, och det gör också att risken att bli besviken blir avsevärt mycket mindre.

Vad gäller thaiställen så har det aldrig varit min bag. Har man som jag i lång tid varit frekvent besökare på Hedomax forum så har man lärt sig att de flesta thaiställena är mediokra, om inte rentav skumma och chansen att få en bli "behandlad" av en thaikvinna som der ut somde i annoserna elelr som är under 40 är minimal eller åtminstone att jämföra med rysk roulette.
har dessutom aldrig förstått poängen med thaiställen - "body-to-body"-massage och sedan svensk avslutning (happy ending) - om jag vill runka så gör jag det själv och njuter mer av det när jag själv gör det än när någon gör det åt mig. Finns det något mer meningslöst?
Vill jag ha massage går jag till en vanlig massageklinik - vill jag ha sex, går jag till en riktig sexklinik.
Tycker heller inte thaitjejer är speciellt snygga - de enda asiatiska kvinnor jag gillar utseendemässigt är japaner. Men smaken är ju olika.
Citera
2012-01-31, 23:29
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBom
Det är helt rätt, ska man besöka klinikerna i Köpenhamn så är det för det mesta rejäl planering och research som gäller. fast jag gillar den biten, ska jag erkänna.
Någon gång har jag haft en plan B ifall det första stället inte fallit mig i smaken eller om tjejen som skulle jobba den dagen/kvällen av någon anledning inte är där.. och därför planerat in ett annat ställe, resväg dit etc.
kräver som sagt en del jobb.
Jag hör ändå inte till dem som går till sådana ställen på måfå elelr impuls - varje sådant besök jag gör är välplanerat in i minsta detalj, och det gör också att risken att bli besviken blir avsevärt mycket mindre.

Vad gäller thaiställen så har det aldrig varit min bag. Har man som jag i lång tid varit frekvent besökare på Hedomax forum så har man lärt sig att de flesta thaiställena är mediokra, om inte rentav skumma och chansen att få en bli "behandlad" av en thaikvinna som der ut somde i annoserna elelr som är under 40 är minimal eller åtminstone att jämföra med rysk roulette.
har dessutom aldrig förstått poängen med thaiställen - "body-to-body"-massage och sedan svensk avslutning (happy ending) - om jag vill runka så gör jag det själv och njuter mer av det när jag själv gör det än när någon gör det åt mig. Finns det något mer meningslöst?
Vill jag ha massage går jag till en vanlig massageklinik - vill jag ha sex, går jag till en riktig sexklinik.
Tycker heller inte thaitjejer är speciellt snygga - de enda asiatiska kvinnor jag gillar utseendemässigt är japaner. Men smaken är ju olika.


Du har rätt i att det är bra att vara förberedd när man åker till Köpenhamn, annars kan det bli en del springande:

Jag är en relativ nybörjare på både sex, sexköp och köpenhamn. Tidigare har jag gått till Selectalounge på gångavstånd från stationen men eftersom de lagt ner så skulle jag testa nåt annat.

Efter besvikelsen på Singha massage så gick jag till ett nytt ställe som hette Nørrebro Babes eftersom det låg ganska nära. Det var fina bilder i annonsen - jag anade att det inte skulle stämma med verkligheten men med lite önsketänkande lurade jag mig dit. Det var tre tjejer där varav en såg medioker ut och de andra två... Jag tycker att det är taskigt att påstå att folk är fula men kontrasten mot bilderna är slående. Den här gången var jag klokare än på Singha och sa tack men nej tack. En vecka senare var annonsen borta och jag har inte sett den sen dess. De hade en
snarlik text som Candygirls på Amager och man kan undra om det är samma människor som ligger bakom och om det isåfall är samma låga kvalitet på Candygirls. I Candygirls annons är det en blandning av bilder som ser riktiga ut och uppenbara modellbilder.

Efter besöket i Nørrebro började jag bli lite stressad eftersom jag hade en tågbiljett hem. Men jag bestämde mig för att testa Gentlemengirls som också är ett ganska nyöppnat ställe. När jag kom dit fanns det en tjej tillgänglig, Christina, som var mycket trevlig och hade bra inlevelse. Det är ett ställe jag kan tänka mig att besöka igen.

Tycker att det som helhet var en lärorik upplevelse och det är spännande att testa nya ställen där man inte vet vad som väntar.Nu när man har börjat åka tåg och tunnelbana så har utbudet blivit mycket större och bättre.

Det kanske inte är lätt att hitta fina Thaitjejer i Köpenhamn men jag har tänkt göra en resa till Pattaya i höst, där lär det inte vara svårt att hitta vad man letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in