2010-03-06, 18:29
Medlem
pankys avatar
köpte nyligen en ny dator: HP dv6 (AMD Turion X2 processor på 2.2g och ett RAM minne på 4g) den ska väll inte ta 3 minuter på sig att starta och ladda upp all förinställd skit innan man lungt kan använda den. den känns lite väl seg faktiskt. har firrat alla uppdateringar och service pack 2 till den också, Windows Vista (tar kuk i anus enligt min ringa mening). den har blivit lite bättre men fasen inte bra. vad kan det vara för fel? måndags exemplar eller inställningar och uppdateringar som jag missat? möjligheten att det är jag som är tattig finns ju också. skulle vara tacksam för några visdomsord från er som kan
Citera
2010-03-06, 18:37
Medlem
gorgonzolas avatar
Ta bort det mesta av den förinstallerade skiten och installera annat OS...
Citera
2010-03-06, 18:37
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
köpte nyligen en ny dator: HP dv6 (AMD Turion X2 processor på 2.2g och ett RAM minne på 4g) den ska väll inte ta 3 minuter på sig att starta och ladda upp all förinställd skit innan man lungt kan använda den. den känns lite väl seg faktiskt. har firrat alla uppdateringar och service pack 2 till den också, Windows Vista (tar kuk i anus enligt min ringa mening). den har blivit lite bättre men fasen inte bra. vad kan det vara för fel? måndags exemplar eller inställningar och uppdateringar som jag missat? möjligheten att det är jag som är tattig finns ju också. skulle vara tacksam för några visdomsord från er som kan

Ja, hårdvaran kunde ju ha varit bättre men annars så är Windows Vista känt för att ha en lång starttid. Testa Ubuntu 9.10, enkelt att förstå sig på och startar på max 30 sekunder även med din dator.

OT: Giga förkortas alltid med ett stort G, för jag hoppas att du inte pratar om gram och snälla sluta använda ett språk som inte ens högstadieelever kommer undan med.
Citera
2010-03-06, 18:56
Medlem
laserbeamzs avatar
Windows vista säger allt
Kör in XP elller windows 7. Tipsar dig verkligen om windows 7, då det är helt fucking underbart!
in på piratebay och dra ner en version > bränn .. sen formatera om

have fun!
Citera
2010-03-06, 20:24
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserbeamz
Windows vista säger allt
Kör in XP elller windows 7. Tipsar dig verkligen om windows 7, då det är helt fucking underbart!
in på piratebay och dra ner en version > bränn .. sen formatera om

have fun!
Tycker skillnaden mellan vista och w7 är rätt minimal om jag ska vara ärlig.

Kör vista i vänteläge annars så tar det 1sek att starta upp.

/Bubba
Citera
2010-03-06, 21:41
Medlem
R4xx0rs avatar
Formatera och installera Windows 7
Citera
2010-03-06, 21:58
Medlem
Sproxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4xx0r
Formatera och installera Windows 7

+1

Vanligtvis när man köper "märkesdatorer" får man med en ohyggligt massa skit som bara segar ner datorn, vilket är ett av de argument jag har för att bygga datorn själv.

Har du en Windows 7 skiva, tveka inte. Formatera datorn och installera Windows 7 (drivrutiner borde inte vara något problem då du kör Vista), och du ska se att din dator blivit lite piggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in