2010-03-06, 16:39
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Hur fan kan dom döma det så hårt? Borde max ge böter...
Bra att rättssystemet verkar ha tagit med hårdhandskarna mot knarkarna i vårat samhälle.
Har varit åt helvete för mkt daltande innan med dom..
Citera
2010-03-06, 16:41
Medlem
FredrikMis avatar
Bra att man får MYCKET värre straff för det än mord/våldtäkt/massmord typ
Citera
2010-03-06, 16:44
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Bra att man får MYCKET värre straff för det än mord/våldtäkt/massmord typ
ja men det där är ju broptt som följer i narkotikans spår, få stopp på knarket och många av brotten du nämner kommer att minska.
Gäller ju att sätta in resurserna på "roten till det onda"..
Citera
2010-03-06, 17:14
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravstenen
Tönt, att det är midlare straff för mord än vad det t.ex. är för några kilo cannabis är ju sanslöst löjligt, synd att du inte tog en od under din pundarkarriär och dog. Bara för du inte kan hantera det, så betyder inte det att andra inte kan. Ska vi förbjuda mat och vara emot mat också, eftersom vissa idioter äter sig feta?

Eller ynka 10 gram mephedron som motsvarar grovt narkotika brott, vilket ger minst flera år i fängelse, värre straff än ett mord --> Jag kan misshandla någon och komma undan med lite böter, men åker man dit för narkotika brott (ringa-normal-grov) så är det böter som speglas av din inkomst (ju högre inkomst, desto högre böter) och att man får betala för en jävla massa prover för att få behålla ens körkort och eventuellt fängelse straff om det är värre än ringa.

Tönt? Jag tycker det är kanon att fjortisdroger har hårda straff. Tycker alla dom ska bakom galler. Det är min åsikt. Förresten är jag långt ifrån en tönt.
Citera
2010-03-06, 17:25
Medlem
Squalos avatar
Jag tycker det intressanta är hur många barn man måste våldta för att komma upp i samma längd på fängelsestraffet?

Eller hur många svenska 19-åringar en neger behöver överfallsvåldta för att komma upp i 10 år.

Straffet måste sättas i relation till annat.
Citera
2010-03-06, 17:26
Medlem
haller med. 10 ar later alldeles lampligt for en narkotika langare som har tusentals doser.

Samtidigt skulle jag garna se 20 ar i fangelse for valdtakt och 30 ar for mord.

loser det problemet for er drog liberaler? for mycket daltande helt enkelt.

Vill man profitera pa droger, vilket for manga men inte alla leder till ett ovardigt liv, sa bor det riktigt kosta.

ar daremot inte helt for stranga straff for missbrukare, de ar ju i mitt sett att se pa saken narmast offer pga sitt missbruk och behover mer vard an att sitta pa anstalt.
Citera
2010-03-06, 20:58
Medlem
keyzexs avatar
Med tanke på hur det gick för mig när jag med min erfarenhet lyckades feldosera Phenazepam, så tycker jag att man bör stoppa nätdroger för jag kan inte tänka mig att de oerfarna klarar att dosera rätt med knappnålar.

Jag har hög tolerans mot Rohypnol och allt möjligt, men efter Phenazepamet minns jag inte ett skit av 3-4 dagar totalt väck.

Så styr upp det på ett vettigt sätt innan ni säljer skiten, fram till dess kan ni sitta på kåken i 20 år.
Citera
2010-03-06, 21:02
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ja det är väl lite som kvinnorna som stenas till döds efter att ha varit otrogna, det går inte att klaga när man känner till riskerna och väljer att ta chansen ändå
Citera
2010-03-06, 21:13
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solonik
Barnflickan i Knutby, som försökte skjuta folk och döda dom med en hammare, var ute och sprang i friheten efter bara något år på kåken. Patetiskt rättssystem.

Hon hamnade på ett rättspsykiatrisk enhet och hon är fortfarande föremål för vård.
Citera
2010-03-06, 21:31
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Med tanke på hur det gick för mig när jag med min erfarenhet lyckades feldosera Phenazepam, så tycker jag att man bör stoppa nätdroger för jag kan inte tänka mig att de oerfarna klarar att dosera rätt med knappnålar.

Jag har hög tolerans mot Rohypnol och allt möjligt, men efter Phenazepamet minns jag inte ett skit av 3-4 dagar totalt väck.

Så styr upp det på ett vettigt sätt innan ni säljer skiten, fram till dess kan ni sitta på kåken i 20 år.
Vad fan snackar du om? Det är inte några knappnålsdoseringar på methedron, utan det är rätt stora doser. Sedan bara för att du var idiotisk nog att feldosera innebär det inte att alla är lika dumma som du.
Citera
2010-03-06, 21:47
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Vad fan snackar du om? Det är inte några knappnålsdoseringar på methedron, utan det är rätt stora doser. Sedan bara för att du var idiotisk nog att feldosera innebär det inte att alla är lika dumma som du.
Jag vet också att methedron inte doseras med knappnålar.

Detta var ett exempel för att påvisa att nätdroger inte är okey.

Jag vill vidare upplysa dig om att jag inte är dum i huvudet bara för att jag feldoserade, jag är långt ifrån oerfaren av allehanda droger, men denna var svår att väga eller dosera på annat sätt.

Respektera mitt inlägg och läs syftet att jag vill ha stopp på nätdroger för att inte ungdomar börjar med skiten den vägen.

Så nätlangarna kan sitta tills dom dör av sjukdom.

Om Du avser att svara så gör det gärna på ett trevligt sätt och med bra argument.

Din dumma jävel…
Senast redigerad av keyzex 2010-03-06 kl. 22:07. Anledning: Felstavning
Citera
2010-03-06, 22:12
Bannlyst
10 år för detta! vad får man om man våldtar ett barn ca?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in