Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-06, 01:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Alla eventuella förslag på förändringar/förbättringar tas med fördel i en egen tråd.
Se till att använda sökfunktionen innan ni startar en ny tråd och se om någon annan användare redan tagit upp det förslag ni kan tänkas ha.

Ja.. Jag sitter med en högupplöst skärm vilket gör att flashback inte ser optimalt ut. Valen fast, 95 eller 100 gör inte sitt. Fast blir som en smal remsa i mitten och dom andra gör att det blir för brett och svårt att läsa. Hos mig hade tex 70-80% sidbredd varit riktigt fint. Kan man fixa det med nån form av script på användarsidan eller är detta något som måste göras från server?
Citera
2010-03-06, 02:00
Medlem
raggarsvins avatar
Med stylish (firefox) skulle du nog kunna fixa ihop nåt om du kan.
Citera
2010-03-06, 08:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ja.. Jag sitter med en högupplöst skärm vilket gör att flashback inte ser optimalt ut. Valen fast, 95 eller 100 gör inte sitt. Fast blir som en smal remsa i mitten och dom andra gör att det blir för brett och svårt att läsa. Hos mig hade tex 70-80% sidbredd varit riktigt fint. Kan man fixa det med nån form av script på användarsidan eller är detta något som måste göras från server?

Kan du inte testa dig fram med olika alternativ och zoomfunktionen i din browser?
Skulle gissa att fast sidbredd i kombination med zoom kan bli bra.
Ctrl+scroll upp/ned tills passande vy uppnås, återställ med Ctrl+0, fungerar iaf med IE och FF.
Senast redigerad av epost72 2010-03-06 kl. 08:46.
Citera
2010-03-06, 09:09
Medlem
ChristianXs avatar
Man måste inte ha sina fönster maximerade...
Citera
2010-03-06, 11:06
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Med stylish (firefox) skulle du nog kunna fixa ihop nåt om du kan.

Absolut! Enkelt är det också.

Här är ett exempel som sätter bredden till 70%.

[php]@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("flashback.org") {
#site {
width: 70%!important;
}
}[/php]
Citera
2010-03-06, 14:28
Medlem
crillecrilles avatar
Jag använder chrome och FF är inte aktuellt. Jag vill inte använda zoomen pga att videoklipp slutar då att fungera i inläggen. Dessutom vet jag mkt väl att man inte måste ha fönstren maximerade, men jag vill ha det Kan det kanske vara möjligt att använda det där scriptet eller vad det är i chrome?
Citera
2010-03-06, 19:57
Medlem
Ett Hunds avatar
Jag tog mig friheten att ändra rubriken så att den speglar trådens innehåll på ett bättre sätt.
Vill du ändra tillbaka den så tar vi det i PM, inte här i tråden.

/Moderator
Citera
2010-03-07, 00:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jag tog mig friheten att ändra rubriken så att den speglar trådens innehåll på ett bättre sätt.
Vill du ändra tillbaka den så tar vi det i PM, inte här i tråden.

/Moderator
Tack. Kan inte någon hjälpsam person skriva nån form av script/tillägg som funkar i Chrome(och andra webbläsare) och lösa detta? Ska googla loss och se, om jag lyckas fixa det så postar jag resultatet här i tråden.
Citera
2010-03-07, 03:06
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Man måste inte ha sina fönster maximerade...
Vore det inte bättre att bara koda siten så att den ser bra ut för alla? Man behöver inte ha kundvagnar på ICA heller, men visst fan underlättar det? Det där är ju bara en dålig ursäkt för att man inte orkar styra upp funktionaliteten.
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kan inte någon hjälpsam person skriva nån form av script/tillägg som funkar i Chrome(och andra webbläsare) och lösa detta? Ska googla loss och se, om jag lyckas fixa det så postar jag resultatet här i tråden.
Går det inte att använda Stylish-mallar i Chrome på något sätt, exempelvis genom ett tillägg? Jag använder Opera och det går alldeles utmärkt att använda Stylish-mallar om man fipplar med lite inställningar.
Citera
2010-03-07, 10:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vore det inte bättre att bara koda siten så att den ser bra ut för alla? Man behöver inte ha kundvagnar på ICA heller, men visst fan underlättar det? Det där är ju bara en dålig ursäkt för att man inte orkar styra upp funktionaliteten.
Normalt så "ska" man ju göra en sajt proportionell, och intemed fast bredd (även om det är "inne" nu på nythetssajter mm), så att användaren själv kan justera bredden på sajten med bredden på fönstret. Att vilja ha en specifik fast bredd för att man vill maximera fönstret men ändå inte fylla upp det är lite bakvänt...
Citera
2010-03-07, 10:42
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Normalt så "ska" man ju göra en sajt proportionell, och intemed fast bredd (även om det är "inne" nu på nythetssajter mm), så att användaren själv kan justera bredden på sajten med bredden på fönstret. Att vilja ha en specifik fast bredd för att man vill maximera fönstret men ändå inte fylla upp det är lite bakvänt...

Dock så är det en sanslöst enkelt löst eftersom mestadels redan finns, allt som egentligen behövs är att man ska kunna mata in ett eget värde istället för de förinställda. Resten är på sin plats.
Citera
2010-03-07, 14:07
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobin
Dock så är det en sanslöst enkelt löst eftersom mestadels redan finns, allt som egentligen behövs är att man ska kunna mata in ett eget värde istället för de förinställda. Resten är på sin plats.
Visst är det så, och därför finns ju fast bredd, 90% och 100%. Det täcker ju upp i stort sett alla kombinationer. Om man skall ha helt dynamisk bredd krånglar det ju till det en smula eftersom man då måste generera dynamiska stylesheets. Det är ju ok att tillfredsställa de flesta önskemålen, men kanske inte alla. De få som det inte duger för får då hitta en egen lösning till sina specialfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in