2010-03-05, 12:38
Medlem
Drapåtrissors avatar
Funkar bra med mindre USB minnen upp till 1GB. Men mitt 4 GB tolkas som en diskettenhet av någon anledning. Funkar däremot utmärkt i XP på min laptop. Kör vista 64.
Citera
2010-03-05, 12:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Funkar bra med mindre USB minnen upp till 1GB. Men mitt 4 GB tolkas som en diskettenhet av någon anledning. Funkar däremot utmärkt i XP på min laptop. Kör vista 64.
På vilket sätt yttrar det sig att Vista tolkar minnet som en diskettenhet?
Jag funderar på om det kan ha med Vistas ReadyBoost att göra.
Citera
2010-03-05, 13:12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
På vilket sätt yttrar det sig att Vista tolkar minnet som en diskettenhet?
Jag funderar på om det kan ha med Vistas ReadyBoost att göra.
Ja den ber mig att sätta i en diskett när jag vill föra över filer. Däremot går det bra att formatera och felkolla minnet.
Citera
2010-03-05, 13:21
Medlem
epost72s avatar
Ditt USB-minne kan ha tilldelats en tokig enhetsbokstav,

Högerklicka på ”Den här datorn” och välj Hantera. Öppna Diskhantering i vänstra panelen. Nertill till höger ska du då hitta ditt USB-minne som en flyttbar disk. Högerklicka och välj ”Ändra enhetsbeteckning och sökvägar”. Byt till någon harmlös enhetsbokstav.

Jag är inte säker på att det hjälper, men det kan ha uppstått någon konflikt med just det minnet och något annat som ibland brukar vara anslutet till datorn.
Citera
2010-03-05, 13:45
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ditt USB-minne kan ha tilldelats en tokig enhetsbokstav,

Högerklicka på ”Den här datorn” och välj Hantera. Öppna Diskhantering i vänstra panelen. Nertill till höger ska du då hitta ditt USB-minne som en flyttbar disk. Högerklicka och välj ”Ändra enhetsbeteckning och sökvägar”. Byt till någon harmlös enhetsbokstav.

Jag är inte säker på att det hjälper, men det kan ha uppstått någon konflikt med just det minnet och något annat som ibland brukar vara anslutet till datorn.
Nej tyvärr funkar inte. Har två HD Coch D. USB minnet har fått då E som enhetsbokstav men skitvista vill ändå inte fatta att det inte är en floppy att använda. Men inget att gråta över eftersom det tydligen fungera bra i gamla pålitliga XP vid behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in