2010-03-05, 12:18
Medlem
Ben.Vaddass avatar
Hej!

Jag undrar vad ni har för erfarenhet av Private Banking, det är ju svårt att få bra information på området och kan det löna sig att ha PB om man har tillräckligt med pengar för det. Nordea PB kräver 3milj som ska placeras för inträde. Eller är det bara ett sätt att locka rika kunder till vanlig bankverksamhet?
Citera
2010-03-05, 12:44
Medlem
trottwells avatar
Fråga ett antal banker vad just de kan erbjuda dig som ingen annan kan. Du kommer att upptäcka att de vill sälja på dig ett antal finansiella produkter förpackade på lite olika sätt, du förleds att tro att du får speciell rådgivning anpassad till dig, i själva verket får du träffa en skicklig och väldrillad säljare vars enda uppgift är att dra in provisioner, avgifter och courtage till banken, du kommer Tex att bli avrådd från att köpa en hyresfastighet eftersom banken inte tjänar något på detta, under mötet kommer du hela tiden att ledas tillbaka till bankens produkter, säljaren kallas lite olika på bankerna, personligbankman, finansiellrådgivare osv.
Citera
2010-03-05, 13:07
Medlem
Ben.Vaddass avatar
Ingen som har bra erfarenhet av PB?
Citera
2010-03-07, 13:53
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben.Vaddas

Faktiskt inte.

Det enda banken är intresserad av är att tjäna pengar som sagt.

Då det gäller private banking så finns det oftast inga garantier eller dylikt och den här bankmannen kan utan problem satsa fel med dina pengar och halvera ditt belopp och säga "ja det blev inte som vi tänkt, synd för dig".
Citera
2010-03-07, 21:19
Medlem
knostos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben.Vaddas
jag har inte haft något som kallas PB, dock en banktjänsteman som hade lite mindre kunder att hålla reda på. Fördelen var att jag kunde betala räkningar över disk, ta ut pengar som känd, betala till utlandet utan avgift och lite annat onödigt. Det var inte allt för upphetsande och jag fick även en inbjudan till informationskvällar vilka jag inte blev allt för imponerad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in