Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är väl som allt annat, det efterfrågas mer rapporter från denna årliga tradition i blåbärssoppdrickande än flashback. Det är ju inte antalet deltagare som är det viktiga utan vad dessa deltagare åstadkommer. Och trots att jag avskyr allt vad vintersport innefattar så förstår jag faktiskt varför allmänheten tycker det är intressantare med ett stort lopp för motionsmissbrukare än det faktum att 10k+ sitter och diskuterar online.
Att sedan ett fenomens nyhetsvärde tycks öka om fenomenet inte förekommer frekvent är väl även det rätt naturligt. Som du själv säger har Flashback generellt dessa siffror, vad är nyhetsvärdet att rapportera om det?
Jag skriver under på att Vasaloppet är strunt och väldigt överexponerat men jag tycker inte på något sätt att det är jämförbart med Flashback.
Vetefan om jag håller med dig.
En massa snoriga männskor som åker skidor där knappast några fler än några få har chansen att vinna. (Tävlingar har av tradition fått mycket utrymme i media) Men här har vi över 10k som bygger en bas av sjukt mycket medialt utrymme för några få.
Är journalister dumma?
På FB startas och drivs trådar som kanske borde väcka större nyfikenhet hos en vaken journalist...
Kan det vara på det viset att "murvlarna" finns här, men man väljer att verka i det dolda? Ämnen hittas, infallsvinklar hittas, uppslag hittas? Är FB journalisternas gyllene källa? Men i stället för att hänvisa till detta svulstiga forum väljer man att låta sin signatur pryda djävla Vasaloppet?
Eller har snoriga skidåkare något som FB inte har?