2010-03-05, 07:18
Medlem
Norrloaders avatar
Halloj !
För rätt många år sedan gick det en reklamspot på radion.

Den gick ut på att en tjomme skulle köpa makadam, och ville att leverantören skulle sms:a över makadamet. Antar att det var reklam för nåt telefonbolag, men är inte helt 100...

"Sms:a över skiten säger jag ju !"

Finns det någon i detta avlånga land som möjligtvis har denna spot som valfri typ av ljud fil ???
Den är helt underbar !
Citera
2010-09-20, 15:54
Medlem
Justtards avatar
Haha shit! Jag har ett väldigt svagt minne av den men minns på ett ungefär. Skulle i för sig vara rätt roligt att få höra den igen. Den finns inte på youtube... det suger
Citera
2010-09-20, 16:17
Medlem
Onkel Gagels avatar
"Ta ur fetvadden ur öronen så skall jag berätta för dig vad som har hänt sedan Finska Vinterkriget! SMS:a skiten säger jag!"

Kanonklipp, kommer bara inte ihåg vilket bolag som körde den.
Citera
2014-11-11, 23:40
Medlem
Tänkte liva upp den här tråden och se om någon har eller kan hitta detta ljudklipp (har letat men inte hittat), det vore ju underbart.
Citera
2015-03-01, 15:39
Medlem
Även jag har letat efter denna reklam ett tag. Någon som minns vilket företag det var? Kanske blir lättare att hitta då.
Citera
2019-12-06, 12:59
Medlem
AsaWads avatar
Några år senare....
Oj, den här tråden var gammal!

Letade efter just den filen, och fick mest upp forum med samma fråga.
Men jag hittade även filen!!

http://jandp.biz/fun/2002/grusgang/grusgang.mp4
Citera
2021-12-21, 19:24
Medlem
Länken är död såhär lite senare, någon som har ljudfilen?
Citera
2021-12-21, 19:31
Medlem
Snowsmiles avatar
Det var väl tre olika "smsa" reklamgrejer.

Makadam, något med en pappegoja och något i grönsaksdisken Broccoli eller något .

Dessa klipp borde gå att återfinna.

Va Johan Rehborg som ringde i dessa om jag minns rätt
Citera
2026-07-23, 19:28
Medlem
AA_Swedens avatar
Jag letar efter en gammal svensk radioreklam från slutet av 1990‑talet eller runt 2000–2002, som cirkulerade som en lös MP3/MP4‑fil under namnet grusgang.mp4 (låg tidigare på jandp.biz/fun/2002/grusgang/).

Reklamen handlade om en kille som ringde en firma och skulle beställa grus/makadam. Han ville att de skulle SMS:a över leveransen, vilket på den tiden var något helt nytt. Kundmottagaren var tveksam, och killen bröt ihop i ett klassiskt vansinnesutbrott:

“SMS:a över skiten bara, jävla bakåtsträvare!
Ta ur fetvadden ur öronen så skall jag berätta för dig vad som har hänt sedan Finska vinterkriget!
SMS:a skiten säger jag!”

Det här var en riktig radioreklam, inte en sketch, och den användes för att marknadsföra SMS när det var nytt. Den cirkulerade flitigt som humorfil på intranät, FTP‑servrar och privata hemsidor runt 2000–2002.

Originalfilen verkar vara borta från nätet, och Wayback har inte kvar MP4:an.

Fråga:
Är det någon här som har kvar filen, minns kampanjen, eller vet vilket företag som låg bakom reklamen? Alla spår är välkomna — MP3, MP4, ZIP‑samlingar, gamla backup‑mappar, vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in