2010-03-04, 13:04
Medlem
Vilka råvaror passar att ha i köttfärs som ett sätt att göra den mer näringsmässigt allsidig? I nuläget använder jag lök, morot, palsternacka och kidneybönor, vad finns det mer? Ös på med tips!
Citera
2010-03-04, 13:07
Medlem
S60s avatar
Inte för näringen kanske, men smaken med vitlök i är underbar.
Citera
2010-03-04, 13:08
Medlem
svamp är gott, krossade tomater antar jag att du redan har i även om du inte nämnde det
Citera
2010-03-04, 13:12
Bannlyst
Petar du in råvaror i din köttfärs?
Citera
2010-03-04, 14:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Vilka råvaror passar att ha i köttfärs som ett sätt att göra den mer näringsmässigt allsidig? I nuläget använder jag lök, morot, palsternacka och kidneybönor, vad finns det mer? Ös på med tips!
Köttfärssås?

Majs
Squash
Krossade tomater, som sagt.
Citera
2010-03-05, 00:48
Medlem
meepers avatar
Varför inte bara komplettera med det du vill/behöver äta? Att försöka peta in allt i köttfärs låter inte speciellt intelligent, och ännu mindre speciellt gott.

Gör en köttfärssås, chiliconcarne (eller, egentligen inte, men ändå), lasagne, tacos eller vad du nu är sugen på att äta. Välj sedan tillbehör efter tycke och smak efter hur du vill äta och vad du vill ha i din mat.
Citera
2010-03-05, 09:45
Medlem
Blaha2k2s avatar
Röda linser.
Citera
2010-03-05, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Rotselleri eller ännu hellre Persiljerot är kanon.
Citera
2010-03-05, 14:38
Medlem
secretobsessions avatar
olika sorters linser och bönor, squash, aubergine, färska champinjoner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in