2016-05-20, 10:45
Medlem
Det verkar finnas en förklaring till den märkliga situation som råder på Severins Möbler.
Goda whissleblowers säger att den gamle genomsnälle herren öppet deklarerat så att hela personalen känner till det hotat med att om han avlägsnas ifrån att knalla omkring på firman och svina så kommer de miljoner (16 miljoner eller något sådant) som han personligen har i företaget att avlägsnas ur kassan.
Snacka om att ha ett hyfsat punggrepp på sittande verkställande direktör.
Citera
2016-09-29, 14:29
Medlem
Hörde av en händelse att ytterligare en lageransvarig lämnat företaget med en djup suck av lättnad.
Undrar om det någon gång börjar ringa en bjällra i företagsledarens huvud att Severins Möbler är utan konkurrens Jönköpings sämsta arbetsgivare eller är det så att denne är mera rädd för pappa än har kraften att driva företaget i rätt riktning.
Åkte förbi Severins Möbler i lördags på väg till gamla mor och parkeringsplatsen var i princip tom.

Någon därute som jobbar eller har jobbat på företaget?
Min inbox väntar.

Bästa hälsningar
Lotta
Citera
2016-09-29, 20:48
Medlem
Men hur är relationen Papzen/Sonen - får inte sonen ta över o vara Big Boss
hur har papzen fått ihop 16 mkr ?

Varför har inte sonen fått ihop 16 mkr?
Citera
2016-10-03, 12:50
Medlem
Hur är det med Big Boss annars - har de inte satsat på lönebidragare o
praktikanter för att spara pengar?
Citera
2016-10-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Men hur är relationen Papzen/Sonen - får inte sonen ta över o vara Big Boss
hur har papzen fått ihop 16 mkr ?

Varför har inte sonen fått ihop 16 mkr?

Försök få ihop 16 miljoner med de ekonomiska resultaten som det företaget presterar.

http://www.solidinfo.se/foretag/seve...g-C36D/ekonomi

Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Hur är det med Big Boss annars - har de inte satsat på lönebidragare o
praktikanter för att spara pengar?

Tror jag inte dom vågar då dessa till stor del finansieras av myndigheter och är det något som den gubben är rädd för så är det myndigheter.
När facket och arbetsmiljöverket var inne på företaget för några år sedan grät gubben som en liten treåring har jag hört.
En person har uppgett att han pissade på sig.
Citera
2016-10-06, 19:07
Medlem
Severins i Halmstad går inte heller nå't vidare MEN det finns hyfsat med slantar i koncernen.

http://www.solidinfo.se/foretag/home...konomi/koncern

Den som känner sig road kan ju rota i familjens privata tillgångar, finns nog en och annan krona där också.
Citera
2017-02-02, 14:40
Medlem
Så var det dags igen, Slarverins Möbler har blivit av med ytterligare en anställd.

http://www.workey.se/jobb/id.473g2/t.lagerarbetare/

Är någon beredd att få sin livs negativa upplevelse rekommenderas av något hudratal tidigare anställda att söka tjänsten.
Och hoppsan, tydligen fungerar inte länken till arbetsförmedlingen.
Kanske har den gamle gubben skaffat sig ovänner där också?

Må gott därute.
Lotta68
Citera
2017-02-14, 10:27
Medlem
Den här sidan som jag råkade hitta är ju intressant att läsa.

https://www.jobinside.se/jobba-pa-severins-mobler-1140

Senaste kommentarerna ifrån före detta anställda på Severins Möbler.

En företag som styrs med rädsla, utan driv att utvecklas eller följa med i tiden. Ingen vågar ta initiativ och alla försöker slänga sina misstag på andra i rädslan av att få en utskällning eller att på ett eller annat sätt tvingas betala för det.

Har du hört några dåliga rykten om Severins? De är garanterat sanna. Man slutar aldrig chockas över vad som händer i detta medeltida företag.

Kände mig jagad ifrån första dagen som anställd.
Ledande personer har ingen som helst kunskap om hur man motiverar sina anställda utan använder vissa som utvalda mobboffer.
Man uppmanas till arbetsuppgifter som ibland är rena bedrägerier mot såväl kunder som leverantörer.
En chef kommunicerar med lappar som ofta är fruktansvärt kränkande.
Mycket stor personalomsättning.
Rekommenderar absolut inte detta företag som arbetsplats.
Citera
2021-03-26, 04:50
Medlem
Ramlade in på denna gamla tråd var lite nostalgiskt

jag körde till företaget för några år sedan och fick höra skvaller då om ägaren mm.

först tänkte jag att så farligt kan det inte vara osv, men när hövdingen själv kom och gapade så blev jag fan chockad.

när han lugnat sig frågade jag om han kunde öppna porten för den är låst och lagerkillen har ingen nyckel.

Klart han inte har en nyckel, det är jag som är direktör här, jag har nycklarna.

var alltid kul att åka dit när man fick en leverans och höra vad senaste nytt var från Herr Nilsson.

samtidigt tyckte jag synd om de som jobbade där under hans regi.

var många nya ansikten hela tiden och det var väll inte konstigt iofs.
Citera
2021-04-05, 15:55
Medlem
ScorchPipes avatar
Heh... visste inte att de hade en egen tråd. Har haft en del med företaget att göra genom en tidigare anställning. Verkade väldigt skumma.

Fattar inte hur de kan ha öppet fortfarande. Svindyra möbler, ser knappt någon där inne och det där stället kan inte vara billigt.

Hörde nånstans att de hyr ut kontor till andra företag, men vet inte säkert.
Citera
2021-04-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Heh... visste inte att de hade en egen tråd. Har haft en del med företaget att göra genom en tidigare anställning. Verkade väldigt skumma.

Fattar inte hur de kan ha öppet fortfarande. Svindyra möbler, ser knappt någon där inne och det där stället kan inte vara billigt.

Hörde nånstans att de hyr ut kontor till andra företag, men vet inte säkert.

Det stämmer nog, såg någon skylt med ett annat företagsnamn på fasaden sist jag och frugan var ute och åkte lite,

och en snabb sökning på ratsit så finns det flera företag där också.

kanske inte går så bra för Severins, inte för det gör mig något då jag bara hört från andra och det jag har sett så är de inte friska i skallen mot personalen,

men som du säger, det är svindyrt där, och med den byggnaden de har så kostar det nog en del å hålla den igång, så hyra ut plats för så de får en extra inkomst är nog deras enda hopp.

Och med det i åtanke så går det nog inte så bra med försäljningen.
Citera
2021-04-24, 09:28
Medlem
Men hur är ägarna jfrt med varandra - dvs den äldste som inte är kvar jfrt med sonen som idag
är big boss o hur blir det med nästa generation?

Dom måste trots allt ha tjänat en hel del pengar eftersom fastigheten är imponerande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in